Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska
Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




ŠTUDIJSKI VODNIK za delo in življenje na šoli REDNI ŠTUDIJ I

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Diplomska naloga
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mojstudij
Administrator foruma


Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07
Prispevkov: 934

PrispevekObjavljeno: 05 Okt 2010 10:56    Naslov sporočila: ŠTUDIJSKI VODNIK za delo in življenje na šoli REDNI ŠTUDIJ I Odgovori s citatom

VIŠJA STROKOVNA ŠOLA
ŠTUDIJSKI VODNIK
za delo in življenje na šoli
REDNI ŠTUDIJ
IZREDNI ŠTUDIJ
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
OSNOVNI PODATKI:
VIŠJA STROKOVNA ŠOLA
4220 Škofja Loka, Podlubnik 1b
Tel: 04 506 23 17 – referat za študentske zadeve
Tel: 04 506 23 28 – ravnatelj višje šole
Fax: 04 506 23 18
E–mail: vss@scsl.si
http://www.ss-sl.si/ ali http://www.scsl.si
Martin Pivk, univ. dipl. inž. – direktor zavoda
Mag. Roman Drole, univ. dipl. inž. – ravnatelj višje šole
Tina Eržen – referentka za študentske zadeve
– 1 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Študijskemu vodniku na pot
Pozdravljeni študenti Višje strokovne šole, ki vidite svojo prihodnost v strojništvu ali lesarstvu.
Smo ena izmed petih javnih višjih strokovnih šol v Sloveniji, ki izobražujemo za poklic inženir/inženirka strojništva in treh javnih višjih strokovnih šol, ki izobražujemo za poklic inženir/inženirka lesarstva. Za nami je 115 let dolga in uspešna tradicija obrtnega izobraževanja v Škofji Loki, pred nami pa so novi izzivi, ki jih sproža hiter razvoj tehnike.
Eden od teh izzivov je Višja šola za strojništvo, ki je v študijskem letu 2004/2005 začela z izobraževanjem rednih in izrednih študentov. Ustanovitev višje strokovne šole je velika pridobitev za šolo in kraj Škofja Loka, pa tudi velika pridobitev za lokalno gospodarstvo, ki pri izvajanju študijskega procesa s šolo tesno sodeluje. V letošnjem letu pričnemo tudi z izobraževanjem rednih in izrednih študentov v programu lesarstvo, kar bo še popestrilo našo študijsko ponudbo.
Ne obljubljamo vam lahkega dela, a z odgovornim pristopom k študiju, z voljo in zaupanjem vase in v svoje sposobnosti boste uspeli. Ne le v šoli, tudi v življenju.
V študij boste vložili svoj trud in čas, mi pa vam bomo skušali posredovati znanje, ki ga boste uporabili na delovnem mestu in v vsakdanjem življenju.
Odločili ste se. Naš skupni cilj je, da uspešno zaključite študij in pridete do novih znanj in poklica. S sodelovanjem in zaupanjem vam bomo pri tem pomagali.
Direktor Šolskega centa Škofja Loka
Martin Pivk, univ. dipl. inž.
– 2 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Lepo pozdravljeni
Na začetku novega tisočletja se soočamo s številnimi in hitrimi spremembami na vseh področjih našega delovanja in bivanja. Izzivi za to prihajajo iz svetovnega okolja in iz nas samih. Iščejo se novi vrednostni modeli in cilji. Informacijske tehnologije in možnosti, ki nam jih nudijo, so povzročile, da smo v najkrajšem možnem času seznanjeni z dogajanjem tako rekoč na vsakem koščku našega planeta.
Uvajanje avtomatizacije, računalništva in informatike v proizvodne procese radikalno spreminja izdelovalne postopke. Nastajajo nova delovna mesta, ki zahtevajo specifična in interdisciplinarna znanja. Kompleksnost in tehnološka zahtevnost izdelkov se povečuje in kliče po višjemu nivoju kvalifikacije zaposlenih. Posledica teh procesov je bogata ponudba kakovostnih in hkrati cenenih izdelkov na trgu. Veliki investicijski vložki v avtomatizirano proizvodnjo zahtevajo ustrezno povečanje proizvedenih in prodanih količin, da bi bila dosežena hkratna pocenitev izdelkov.
Ta tehnološko in strokovno visoko razvita družba narekuje s svojo informacijsko povezanostjo in medsebojno soodvisnostjo ob novih razmerah v gospodarstvu pogoje za izobraževanje v 21. stoletju.
Tem zahtevam smo prisluhnili tudi na naši Višji strokovni šoli, ki je nastala kot plod prizadevanj za ustanovitev šole, ki smo jih strnili in povezali šola, lokalno gospodarstvo, Gospodarska zbornica, Občina Škofja Loka in šolsko ministrstvo. Oba višješolska programa (strojništvo in lesarstvo) sta nastala zaradi potrebe gospodarstva po strokovno in praktično usmerjenih inženirjih, izvajamo partnersko višja šola in gospodarstvo, ter s tem zagotavljamo kvalitetno izobraževanje s sodobno učno tehnologijo. Tako usposobljeni strokovni kader bo zmožen opravljati delovne naloge danes in v prihodnosti. Študij na višji strokovni šoli postaja vse bolj interdisciplinaren, saj mora inženir na svojem delovnem mestu obvladati poleg svoje stroke tudi informatiko, komunikacije, ekonomiko, menedžment, tuje jezike, ekologijo in druga znanja. Sodobna industrija današnjega časa zahteva kreativnega in ustvarjalnega inženirja.
Višjo šolo bomo ustvarjali skupaj – vi, ki si želite pridobiti nova znanja za uspešno življenjsko in poklicno kariero in mi na šoli, ki vam bomo ta znanja posredovali in povezovali z življenjem in praktičnim delom.
S to knjižico vam posredujemo informacije, ki vam bodo v pomoč, da se boste na šoli lažje znašli.
Odločili ste se za študij na Višji strokovni šoli v Škofji Loki. Naš skupni cilj je, da postanete inženir/inženirka strojništva ali lesarstva. Prepričani smo, da je odločitev, ki ste jo izbrali, dobra in da je ne boste obžalovali.
Srečno!
Ravnatelj višje strokovne šole
Mag. Roman Drole, univ. dipl. inž.
– 3 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Kazalo:
1. ŠTUDIJ NA VIŠJI STROKOVNI ŠOLI..................................................7
1.1 Predstavitev šole.............................................................................................................................7
Šolski center Škofja Loka......................................................................................................................7
Ustanovitev Višje strokovne šole...........................................................................................................7
Višja strokovna šola danes in v prihodnje..............................................................................................7
Poslanstvo............................................................................................................................................8
Vizija.....................................................................................................................................................8
1.2 Izobraževalni programi..................................................................................................................8
Pogoji za vključitev v program...............................................................................................................8
Vpisni postopek....................................................................................................................................8
Redni študij...........................................................................................................................................9
Izredni študij.........................................................................................................................................9
Izbirni predmeti.....................................................................................................................................9
1.3 Status študenta..............................................................................................................................9
Pridobitev statusa.................................................................................................................................9
Ohranitev statusa................................................................................................................................10
Pogoji za napredovanje.......................................................................................................................10
Prenehanje statusa.............................................................................................................................10
1.4 Študijski koledar..........................................................................................................................10
Začetek študijskega leta.......................................................................................................................10
Tedenska obveznost...........................................................................................................................10
Praktično izobraževanje......................................................................................................................10
Počitnice..............................................................................................................................................10
1.5 Obnašanje na šoli...........................................................................................................................11
Prijazni medsebojni odnosi...................................................................................................................11
Pomemben je prvi vtis..........................................................................................................................11
Osebna urejenost................................................................................................................................11
Pozdravljanje.......................................................................................................................................11
Naslavljanje.........................................................................................................................................11
Kultura jezika in govora........................................................................................................................11
Točnost................................................................................................................................................11
Žvečenje žvečilne gume.......................................................................................................................11
Kajenje................................................................................................................................................11
Uporaba prenosnih telefonov...............................................................................................................11
2 ŠTUDIJSKI PROGRAMI..................................................................12
2.1 Strojništvo.....................................................................................................................................12
Predmetnik in študijske obveznosti......................................................................................................13
Načini ocenjevanja znanja....................................................................................................................15
2.2 Lesarstvo.......................................................................................................................................16
Predmetnik in študijske obveznosti......................................................................................................17
Načini ocenjevanja znanja....................................................................................................................19
2.3 Opravljanje izpitov in napredovanje v letnik..........................................................................20
2.4 Predstavitev predmetov..............................................................................................................20
2.5 Nadaljevanje študija na visoki strokovni šoli..........................................................................20 – 4 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
3 ŠTUDIJSKI PROCES......................................................................20
3.1 Pridobivanje znanja.......................................................................................................................20
Predavanja..........................................................................................................................................20
Vaje.....................................................................................................................................................20
Knjižnica..............................................................................................................................................20
Računalniška učilnica..........................................................................................................................21
3.2 Izpiti..............................................................................................................................................21
Predmetni izpiti....................................................................................................................................21
Diferencialni izpiti................................................................................................................................21
Diplomski izpit.....................................................................................................................................21
3.3 Ocenjevanje znanja......................................................................................................................21
Oblike ocenjevanja znanja....................................................................................................................21
Izpitna ocena.......................................................................................................................................21
Ocena seminarske naloge in vaj..........................................................................................................21
Ocena znanja pri praktičnem izobraževanju.........................................................................................21
Končna ocena.....................................................................................................................................22
3.4 Izpitni roki....................................................................................................................................22
Redni izpitni roki..................................................................................................................................22
Izredni izpitni roki.................................................................................................................................22
3.5 Izpitni red.....................................................................................................................................22
Pogoji za opravljanje izpita...................................................................................................................22
Razpis izpitnih rokov............................................................................................................................22
Prijava na izpit.....................................................................................................................................22
Zahteve in omejitve.............................................................................................................................22
Plačevanje izpitov................................................................................................................................23
Razpored kandidatov za izpit...............................................................................................................23
Opravljanje izpita.................................................................................................................................23
Objavljanje rezultatov izpita..................................................................................................................23
Vpogled v pisni izpit.............................................................................................................................23
Odjava izpita........................................................................................................................................23
Izboljšanje ocene izpita........................................................................................................................24
Priznavanje izpitov...............................................................................................................................24
3.6 Zaključek študija in diploma......................................................................................................24
Pogoji za dokončanje izobraževanja....................................................................................................24
Diplomsko delo....................................................................................................................................24
Tema in naslov diplomskega dela........................................................................................................24
Izdelava in pisanje diplomskega dela...................................................................................................24
Diplomski izpit.....................................................................................................................................25
4 SEMINARSKA NALOGA..................................................................25
4.1 Priprava in izdelava seminarske naloge.....................................................................................25
Izbira teme...........................................................................................................................................25
Iskanje virov in obdelava......................................................................................................................25
Študij virov...........................................................................................................................................25
Pisanje besedila..................................................................................................................................25
4.2 Zgradba seminarske naloge........................................................................................................26
Naslov dela in naslovna stran...............................................................................................................26
Kazalo.................................................................................................................................................26
Uvod....................................................................................................................................................26
Jedro...................................................................................................................................................26
Zaključek.............................................................................................................................................26
Literatura.............................................................................................................................................26
4.3 Predstavitev in zagovor pisnega dela.......................................................................................27 – 5 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
5 USPEŠEN ŠTUDIJ........................................................................27
Prehod iz srednje na višjo šolo.............................................................................................................27
Od učenja k študiju..............................................................................................................................27
5.1 Nekaj pravil uspešnega študija...................................................................................................28
Naučiti se učiti.....................................................................................................................................28
Pravilo aktivnosti.................................................................................................................................28
Dobra metoda učenja..........................................................................................................................28
Zapiski.................................................................................................................................................28
Pravilno ponavljanje............................................................................................................................28
Odpor do učenja lahko odpravimo........................................................................................................28
5.2 Uspešni na izpitu..........................................................................................................................28
O uspehu na izpitu odločamo predvsem sami......................................................................................28
Utrujenost ovira uspešno učenje..........................................................................................................29
Strah pred izpitom lahko obvladamo....................................................................................................29
Pred in med izpitom.............................................................................................................................29
Naš cilj je, da na izpitu ne pademo, če znamo!....................................................................................29
6 ŽIVLJENJSKI POGOJI ŠTUDENTOV...................................................29
Organiziranost študentov na šoli..........................................................................................................29
Stanovanja..........................................................................................................................................29
Prehrana..............................................................................................................................................30
Štipendije.............................................................................................................................................30
Zdravstveno varstvo............................................................................................................................30
Študentski servis.................................................................................................................................30
7 OBVEŠČANJE IN INFORMIRANJE.....................................................30
Referat za študentske zadeve..............................................................................................................30
Oglasna deska....................................................................................................................................30
Informacijski terminal...........................................................................................................................30
Spletne strani Šolskega centra Škofja Loka.........................................................................................31
Postopek prijavljanja in odjavljanja izpita..............................................................................................31
Pregled prijav in ocen...........................................................................................................................31
– 6 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
1. ŠTUDIJ NA VIŠJI STROKOVNI ŠOLI
1.1 Predstavitev šole
Šolski center Škofja Loka
Začetki poklicnega izobraževanja v Škofji Loki segajo v leto 1889. Tedaj je bila ustanovljena obrtna nadaljevalna šola, s katero so bili postavljeni temelji današnjemu Šolskemu centru Škofja Loka, ki ima naslednje organizacijske enote:
o Srednja šola za strojništvo,
o Srednja šola za lesarstvo,
o Višja strokovna šola
o Medpodjetniški izobraževalni center in
o Dijaški dom
Ustanovitev Višje strokovne šole
S sprejetjem Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju so leta 1994 dveletne višje šole, ki so delovale v sklopu fakultet, prerasle v triletne visoke strokovne šole. Višje strokovne šole so nastale na novo, z novimi programi predvsem na pobudo ter za potrebe gospodarstva.
Ko smo na šoli načrtovali smeri nadaljnjega razvoja, smo se odločili, da ostanemo pri izobraževanju za tehniške, predsem strojniške poklice in da dejavnost širimo po vertikali. Po prvih analizah kadrovskih potreb po inženirjih strojništva smo opogumljeni s podporo okoliškega gospodarstva pripravili elaborat za ustanovitev višje strokovne šole za strojništvo kot organizacijske enote in v letu 2001 predložili elaborat Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport, ki Vladi predlaga ustanovitev. V januarju 2004 je Vlada Republike Slovenije sprejela ustanovitveni sklep za višjo šolo. Prvi vpis rednih in izrednih študentov je bil izveden za študijsko leto 2004/2005. V zadnjih letih pa smo se trudili in pripravili elaborat za ustanovitev tudi študijskega programa lesarstvo. V januarju 2009 je Ministrstvo za šolstvo in šport dalo soglasje za izvajanje tudi tega programa in tako smo postali Višja strokovna šola, ki izvaja dva študijska programa.
Višja strokovna šola danes in v prihodnje
Osrednja pozornost strokovnih delavcev na višji strokovni šoli je posvečena študentom in ustvarjanju pogojev za njihov uspešen potek in zaključek študija.
Zato je najpomembnejši cilj višje šole kakovostno izvajanje študijskega procesa z dobro vzpostavljenim partnerskim sodelovanjem s podjetji, ki prevzemajo praktično izobraževanje in sodelujejo - pomagajo pri praktičnemu izvajanju teoretičnega dela študija. Tak način partnerskega sodelovanja pri izobraževanju je primerljiv z evropsko uspešno prakso in posebej primeren za področje poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki naj usposablja za potrebe konkretne prakse.
Razvijanje in vzdrževanje sodelovanja predvsem z višjima šolama za strojništvo v Celju in Novem mestu je stalnica v našem delu, prav tako pa si bomo vzpostavili sodelovanje s sorodnimi šolami tudi preko meja, vse z namenom, stalno izboljševati in posodabljati študijski proces in njegovo vsebino.
Skupaj s predavateljskim zborom višje šole, ki ga sestavljajo predavatelji z dolgoletnimi izkušnjami v pedagoškem delu in strokovnjaki iz prakse, si bomo prizadevali prilagajati ponujene izobraževalne programe potrebam trga delovne sile in gospodarstva v našem lokalnem okolju ter skrbeli za take medsebojne odnose na šoli, ki bodo krepili razumevanje in sodelovanje med vsemi nastopajočimi.
– 7 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
S študijskim letom 2008/2009 smo vstopili s prenovljenimi študijskijmi programi, ki upoštevajo bolonjsko deklaracijo. Prenova je upoštevala naslednje temeljne cilje:
􀂾 razvijati višješolsko strokovno izobraževanje po načelih vseživljenskosti izobraževanja v povezavi s srednjim in visokim izobraževanjem,
􀂾 razvijati višješolsko strokovno izobraževanje kot krajšo obliko terciarnega izobraževanja,
􀂾 doseči primerljivost s kratkimi terciarnimi študijskimi programi v drugih državah Evropske unije,
􀂾 spodbujati aktivnost za dvig kakovosti izvajanja programov in uvajanje sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti,
􀂾 spodbuditi tesnejše sodelovanje med višjimi strokovnimi šolami in visokošolskimi ustanovami,
􀂾 transparentno oblikovati kompetence in izobraževalne cilje,
􀂾 študijske programe kreditno ovrednotiti v skladu z merili ECTS. Pri tem se upošteva 24. člen Zakona o višjem strokovnem izobraževanju. Posamezni letnik višješolskega strokovnega izobraževanja je ovrednoten s 60 kreditnimi točkami. Višješolski študijski programi so ovrednoteni s 120 kreditnimi točkami in trajajo dve leti,
􀂾 omogočiti uvedbo nabirno-izbirnega sistema,
􀂾 doseči večjo povezanost in fleksibilnost v izobraževanju različnih poklicev znotraj posameznega strokovnega področja,
􀂾 razviti modularizacijo izobraževalnih programov.
Poslanstvo
Izobraževanje za tehniške poklice, ki jih potrebuje okoliško gospodarstvo.
Vizija
o Odlična šola, ki uresničuje želje in ambicije študentov ter pričakovanja gospodarstva,
o Razvoj šole v smeri, ki omogoča vertikalno napredovanje,
o Izkoriščanje sinergijskih učinkov v Zavodu.
1.2 Izobraževalni programi
Pogoji za vključitev v program
o V višješolski študij se lahko vpiše, kdor je opravil splošno oziroma poklicno maturo.
o V višješolski študij se lahko vpiše tudi, kdor ima opravljen mojstrski, delovodski ali poslovodski izpit, tri leta delovnih izkušenj in opravi preizkus znanja iz splošnoizobraževalnih predmetov v obsegu, ki je določen za poklicno maturo v srednjem strokovnem izobraževanju.
Vpisni postopek
V Višjo strokovno šolo v Škofji Loki se lahko vpišete v skladu z Razpisom za vpis v višje strokovno izobraževanje v določenem študijskem letu, ki ga v januarju objavi Ministrstvo za šolstvo in šport.
Kandidati za vpis v višje strokovne šole se na razpis prijavite s pisno prijavo.
Pred izpolnjevanjem prijave si natančno preberite Razpis za vpis v višje strokovno izobraževanje in navodila za izpolnjevanje prijave.
Prijavo za vpis pošljete s priporočeno pošiljko Višješolski prijavni službi na naslov:
Šolski center Celje, Višješolska prijavna služba, Pot na Lavo 22, 3000 CELJE.
Vpis kandidatov se opravi na šoli do objavljenega roka v avgustu. K vpisu šola kandidate pisno povabi. Podatki o prostih vpisnih mestih so objavljeni do 1. septembra. Na še prosta mesta se do 1. oktobra lahko vpisuje neposredno na višji strokovni šoli, po postopku, ki ga določi in objavi pristojni organ višje strokovne šole.
V februarju organizira šola informativne dneve, na katerih kandidate seznani s šolo, študijskim programom, načinom študija in z drugimi pomembnimi informacijami.
– 8 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Državljani držav, članic Evropske unije se izobražujejo pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije. Število vpisnih mest je opredeljeno tako za redni kot za izredni študij.
Tisti, ki nimate slovenskega državljanstva, imate pa stalno bivališče v Republiki Sloveniji in ste sami ali vaši starši oziroma skrbniki njeni davčni zavezanci, se izobražujete pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije.
Slovenci brez slovenskega državljanstva se izobražujete pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije. Za vas je pri posameznih šolah razpisano dodatno število vpisnih mest.
Tujci se izobražujete pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije, kadar se izobražujete po načelu vzajemnosti, sicer pa morate plačati šolnino.
Redni študij
Redni študij traja 2 leti oziroma 4 semestre in je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami po sistemu ECTS.
Program se izvaja celoletno v obsegu 34 tednov v enem študijskem letu. Od tega je v vsakem študijskem letu 24 tednov strokovno-teoretičnega izobraževanja v obliki predavanj, laboratorijskih vaj in seminarskih vaj ter 10 tednov praktičnega izobraževanja v podjetju.
Izredni študij
Izredni študij je časovno in izvedbeno prilagojen odraslim – izrednim študentom. Študij traja dve leti in pol oziroma tri cikluse, k čemur je treba dodati še čas za pripravo in zagovor diplomske naloge.
Izbirni predmeti
Pri programu strojništvo je študentom omogočena izbirnost vsebin.
V 1. letniku študent izbira med predmeti s 5 kreditnimi točkami:
􀂾 Elektrotehnika,
􀂾 Tehnično risanje s strojnimi elementi in
􀂾 Računalniško modeliranje.
V 2. letniku pa študent izbira prvič med moduloma s 9 kreditnimi točkami:
􀂾 Avtomatizacijskim modulom in
􀂾 Energetskim modulom.
in izbira drugič med moduli z 17 kreditnimi točkami:
􀂾 Orodjarskim modulom,
􀂾 Proizvodnim modulom in
􀂾 Modulom vzdrževanja.
Pri programu lesarstvo je študentom omogočena izbira med dvema moduloma s predmeti v obsegu 18 kreditnih točk in sicer:
􀂾 Primarna predelava in lesna gradnja in
􀂾 Finalna obdelava.
1.3 Status študenta
Pridobitev statusa
(VII. poglavje – členi 37 do 47 – Študenti višjih šol – Zakon o višjem strokovnem izobraževanju – Uradni list RS, št. 86 /5.8.2004/)
Status študenta, ki traja do konca študijskega leta, se pridobi z vpisom na višjo strokovno šolo.
Status študenta pridobi tudi kandidat, ki se vpiše v izredni študij v primeru, če ni v delovnem razmerju, če nima statusa zasebnika ali samostojnega podjetnika.
Status rednega študenta zagotavlja brezplačno šolanje, socialno in zdravstveno zavarovanje, ugodnosti pri študentski prehrani, organiziranje v skupnosti študentov, razne popuste in drugo.
Pravice in ugodnosti iz statusa lahko redni študent na višji strokovni šoli uveljavlja največ tri leta.
– 9 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Ohranitev statusa
Študent podaljša status, če:
􀂾 se vpiše v višji letnik,
􀂾 enkrat ponavlja prvi letnik.
Izjemoma se status podaljša:
􀂾 v primeru vzporednega študija,
􀂾 perspektivnim in vrhunskim športnikom,
􀂾 če študent ne napreduje zaradi štarševstva ali vojaških obveznosti,
􀂾 zaradi izjemnih socialnih in družinskih okoliščin ali težke bolezni.
Pogoji za napredovanje
V 2. letnik lahko napreduje študent/ka, če je uspešno opravil obveznosti modulov, predmetov in praktičnega izobraževanja (vključno z vajami, s seminarskimi nalogami, projekti, z izpiti, …) 1. letnika v obsegu najmanj 45 KT, pri tem mora v celoti opraviti obveznosti iz vaj in praktičnega izobraževanja.
Študent lahko ponavlja letnik, če opravi študijske obveznosti in praktično izobraževanje istega letnika v obsegu najmanj 20 kreditnih točk, pri tem mora v celoti opraviti obveznosti iz praktičnega izobraževanja. Ponavljanje odobri študijska komisija višje strokovne šole na podlagi pisne vloge študenta.
Pogojni vpis v višji letnik se omogoči študentu po sklepu študijske komisije glede na manjkajoče obveznosti. Pogoje, ki jih mora študent izpolniti, določi ravnatelj.
Prenehanje statusa
Status preneha po zaključku letnika oziroma za študente zaključnega letnika 60 dni po izteku študijskega leta.
Status prav tako preneha v naslednjih primerih:
􀂾 če se študent med izobraževanjem ne vpiše v naslednji letnik v predpisanem roku,
􀂾 če se študent izpiše,
􀂾 če je bil študent izključen iz šole,
􀂾 če je študent sklenil delovno razmerje, oziroma pridobil status zasebnika ali samostojnega podjetnika.
1.4 Študijski koledar
Začetek študijskega leta
Študijsko leto se začne 1. oktobra in konča 30. septembra naslednje leto.
Študijsko leto se deli na zimski in poletni semester.
Študijsko leto ima najmanj 34 tednov organiziranega izobraževalnega dela.
Tedenska obveznost
Izobraževalni program za pridobitev višje strokovne izobrazbe predpisuje tedensko obveznost, ki obsega najmanj 20 in največ 40 ur predavanj in vaj.
Praktično izobraževanje
Praktično izobraževanje je lahko organizirano v času med dvema semestroma v letniku ali pa na koncu poletnega semestra.
Počitnice
Študenti višje šole imajo zimske in poletne počitnice, ki skupno trajajo najmanj osem tednov.
– 10 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
1.5 Obnašanje na šoli
Prijazni medsebojni odnosi
Vsi - študenti in predavatelji višje strokovne šole s svojim vedenjem neprestano soustvarjamo in gradimo medsebojne odnose. Pomembno je, da se do ljudi, s katerimi smo v stiku, obnašamo tako, da jih naše vedenje ne moti, da smo do njih pošteni in da ravnamo v korist vsem.
Da bi vsakdo med nami lahko uresničil postavljene cilje in se kar najbolje znašel v okolju, potrebuje prijazno in vzpodbudno vzdušje.
Pomemben je prvi vtis
Prvi vtis, ki ga ustvarimo o sebi, je pogosto odločilnega pomena.
Zato je pomembno, da temu posvetimo veliko pozornost, pa naj gre za osebno urejenost in higieno, pozdravljanje in naslavljanje, predstavljanje in rokovanje, prihajanje k predavanjem, kajenje, uporabo telefona in drugo.
Osebna urejenost
Osebna urejenost je zunanji obraz vsakega človeka, ki ga kažemo o sebi. Bolj kot morebitna skrb, da nismo »po modi«, je pomembno, da pri oblačenju in urejenosti najdemo pravo mero skladnosti s svojo osebnostjo.
Urejenost naj bo prilagojena času, delu in namenu.
Pozdravljanje
Pozdravljanje je znak spoštovanja in prijaznosti. Naj bo prisrčno, spremlja naj ga prijazen pogled v oči, lahko tudi rokovanje.
Na stopnišču pozdravimo znane osebe, neznanih pa ne.
Razumnejši in samozavestnejši pozdravi prej.
Naslavljanje
Pomembno je, da si zapomnimo imena študijskih kolegov.
Pri predavateljih je treba imenu dodati še nagovor gospod/gospa, profesor/profesorica ali morda še druge nazive, kot so magister, doktor …
Kultura jezika in govora
Dobro sporazumevanje se kaže v govorjenju in uporabi jezika, ki je poglavitno znamenje kulture. Tega se lahko navadimo. V lepo govorjenje ne sodijo preklinjanje, pačenje jezika, nastopaško govorjenje in drugo. Med pogovorom ne kadimo in ne žvečimo žvečilne gume.
Točnost
Na predavanja in vaje prihajamo točno. Upoštevamo dogovorjene roke. Med delom ne zapuščamo prostora. Tako olajšamo delo sebi in drugim.
Žvečenje žvečilne gume
Študent, ki med predavanji, vajami in pogovorom zavzeto žveči, pusti klavrn vtis nekulturne in nekontrolirane osebe.
Kajenje
Pravila določajo, da je kajenje v šolskih prostorih prepovedano.
Res je, da ima kadilec pravico do lastne izbire tveganja, vendar pod pogojem, da ne ogroža drugih.
Uporaba prenosnih telefonov
Uporaba prenosnih telefonov je v času predavanj, vaj in preverjanja znanja prepovedana.
– 11 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
2 ŠTUDIJSKI PROGRAMI
2.1 Strojništvo
Naziv strokovne izobrazbe:
INŽENIR/INŽENIRKA STROJNIŠTVA inž.str.
Temeljni cilji programa:
• izobraziti inženirje z zadosti širokim strokovno-teoretičnim in praktično uporabnim znanjem za področje strojništva;
• razvijanje generičnih in poklicno specifičnih kompetenc za področje strojništva;
• razvijanje sposobnosti za učinkovito vključevanje v tehnološke, proizvodne (ekološke) in medosebne procese v delovnem okolju;
• razvijanje poklicne identitete, strokovne odgovornosti in pozitivnega odnosa do delovnega in širšega okolja;
• oblikovati prožnost in prilagodljivost za spremembe in poslovne odločitve ter reševanje konkretne strokovne problematike.
Študent v programu pridobi:
Generične kompetence:
• upošteva varnostne in okolje-varstvene predpise pri delu;
• razvija komunikacijske spretnosti v delovnem in širšem okolju;
• uporablja pisne vire in informacijske tehnologije;
• sistematično pristopa k odkrivanju in reševanju problemov;
• razvija odgovornost za profesionalni razvoj.
Poklicno-specifične kompetence:
• uporablja pridobljena teoretična spoznanja za učinkovito delovanje v delovnem okolju;
• uporablja tuj jezik za sporazumevanje in študij strokovne literature;
• uporablja temeljna znanja ekonomike, marketinga in projektnega menedžmenta za vodenje podjetja;
• uporablja znanja mehanike pri dimenzioniranju konstrukcijskih elementov;
• analizira dogajanja v električnih tokokrogih ter odpravi enostavne napake ob upoštevanju zaščitnih ukrepov;
• izdela tehnološki postopek izdelave;
• izbere, določi, in ovrednoti čas, stroške izdelave in izbere izdelovalna sredstva;
• na podlagi zahtev izbira primerne materiale, primerno termično obdelavo, protikorozijsko zaščito ter pozna vpliv materialov na okolje;
• ob upoštevanjem ustrezne tehnične zakonodaje načrtuje izdelke;
• izdeluje tehnično dokumentacijo v vseh fazah nastanka izdelka;
• s pomočjo računalnika pripravi in spremlja stroškovni in časovni plan izdelave;
• uporablja metode za obvladovanje in zagotavljanje kakovosti v proizvodnem procesu;
• načrtuje enostavne energetske sisteme in pozna delovanje zahtevnejših energetskih sistemov;
• skrbi za varčno in ekološko sprejemljivo izrabo energije;
• prepozna možnosti za uvajanje avtomatizacije in vodi projekte s področja avtomatizacije proizvodnih procesov;
• samostojno načrtuje avtomatizacijo enostavnih proizvodnih procesov in sodeluje pri načrtovanju in uvajanju avtomatizacije kompleksnih proizvodnih procesov;
• načrtuje, organizira in vodi preventivna vzdrževalna dela na strojih, napravah in energetskih sistemih v proizvodnem procesu;
• analizira vpliv vzdrževanja na stroške podjetja;
• načrtuje, planira in organizira delo in vodi proizvodnjo;
• planira stroške in investicije proizvodnih procesov;
– 12 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
• usposobi se za konstrukcijski proces snovanja orodij na osnovi zahtev naročnika, vključno z izbiro in določanjem standardnih delov orodja;
• pozna ekonomske in tehnološke karakteristike orodja.
Predmetnik in študijske obveznosti
(z ovrednotenjem študijskih obveznosti po evropskem prenosno-nabirnem kreditnem sistemu ECTS)
Število kontaktnih ur
Št.
Predmet
Obve-zno/ izbirno
Letnik
PR
SV
LV
skupaj
Kredi-tne točke
št. ur štud. dela
M1
Komunikacije
obvezno
prvi
P1
Strokovna terminologija v tujem jeziku (STJ)
prvi
48
36
84
6
96
P2
Poslovno komuniciranje in vodenje (PKV)
prvi
48
36
84
6
96
P3
Računalništvo (RAC)
prvi
24
48
72
6
108
D1
Praktično izobraževanje (PRI) – M1
prvi
180
6
Predmeti, ki niso vključeni v modul
prvi
P4
Mehanika 1 (ME1)
obvezno
prvi
36
24
12
72
5
78
P5
Elektrotehnika (ELE)
izbirno
prvi
36
24
60
5
90
P6
Strojni elementi (STE)
izbirno
prvi
36
24
60
5
90
P7
Računalniško modeliranje (RAM)
izbirno
prvi
12
48
60
5
90
M2
Osnovne
obvezno
prvi
P8
Materiali (MTR)
prvi
36
12
12
60
5
90
P9
Varnost pri delu in varovanje okolja (VDO)
prvi
24
12
36
4
84
P10
Tehniški predpisi in načrtovanje proizvodov (TPN)
prvi
36
36
72
6
108
D2
Praktično izobraževanje (PRI) – M2
prvi
220
6
Prostoizbirni predmet
obvezno
prvi
36
24
60
5
90
M3
Poslovanje in procesi
obvezno
drugi
P11
Ekonomika podjetja (EKP)
drugi
48
24
12
84
7
126
P12
Kakovost in zanesljivost procesov (KZP)
drugi
36
12
24
72
5
78
D3
Praktično izobraževanje (PRI) – M3
drugi
70
2
M4
Tehnologije
obvezno
drugi
P13
Mehanika 2 (ME2)
drugi
36
24
12
72
5
78
P14
Tehnologija (TEH)
drugi
48
48
96
7
114
D4
Praktično izobraževanje (PRI) – M4
drugi
110
4
Študent izbere M5 ali M6
drugi
M5
Avtomatizacija
izbirno
drugi
P15
Avtomatizacija in robotika (AVR)
drugi
48
48
96
7
114
– 13 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
D5
Praktično izobraževanje (PRI) – M5
drugi
70
2
M6
Energetski modul
izbirno
drugi
P16
Energetika (ENE)
drugi
48
48
96
7
114
D6
Praktično izobraževanje (PRI) – M6
drugi
70
2
Študent izbere M7 ali M8 ali M9
drugi
M7
Orodjarstvo
izbirno
drugi
P17
Snovanje in konstruiranje orodij (SKO)
drugi
48
24
36
108
7
102
P18
Izdelava in vzdrževanje orodij (IVO)
drugi
36
36
72
5
78
D7
Praktično izobraževanje (PRI) – M7
drugi
150
5
M8
Proizvodnja
izbirno
drugi
P19
Priprava in vodenje proizvodnje (PVP)
drugi
48
24
36
108
7
102
P20
Računalniško podprta proizvodnja (RPP)
drugi
24
48
72
5
78
D8
Praktično izobraževanje (PRI) – M8
drugi
150
5
M9
Vzdrževanje
izbirno
drugi
P21
Vzdrževanje strojev in naprav (VSN)
drugi
48
24
36
108
7
102
P22
Vzdrževanje energetskih naprav (VEN)
drugi
36
36
72
5
78
D9
Praktično izobraževanje (PRI) – M9
drugi
150
5
– 14 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Načini ocenjevanja znanja
Št.
Predmet
Ustno
Pisno
Izdelek oz. storitev z zagovorom
P1
Strokovna terminologija v tujem jeziku (STJ)
da
da
P2
Poslovno komuniciranje in vodenje (PKV)
da
da
P3
Računalništvo (RAC)
da
D1
Praktično izobraževanje (PRI) – M1
Projektna naloga
P4
Mehanika 1 (ME1)
da
P5
Elektrotehnika (ELE)
da
P6
Strojni elementi (STE)
da
P7
Računalniško modeliranje (RAM)
da
P8
Materiali (MTR)
da
P9
Varnost pri delu in varovanje okolja (VDO)
da
P10
Tehniški predpisi in načrtovanje proizvodov (TPN)
da
D2
Praktično izobraževanje (PRI) – M2
Projektna naloga
P11
Ekonomika podjetja (EKP)
da
P12
Kakovost in zanesljivost procesov (KZP)
da
D3
Praktično izobraževanje (PRI) – M3
Projektna naloga
P13
Mehanika 2 (ME2)
da
P14
Tehnologija (TEH)
da
D4
Praktično izobraževanje (PRI) – M4
Projektna naloga
P15
Avtomatizacija in robotika (AVR)
da
D5
Praktično izobraževanje (PRI) – M5
Projektna naloga
P16
Energetika (ENE)
da
D6
Praktično izobraževanje (PRI) – M6
Projektna naloga
P17
Snovanje in konstruiranje orodij (SKO)
da
P18
Izdelava in vzdrževanje orodij (IVO)
da
D7
Praktično izobraževanje (PRI) – M7
Projektna naloga
P19
Priprava in vodenje proizvodnje (PVP)
da
P20
Računalniško podprta proizvodnja (RPP)
da
D8
Praktično izobraževanje (PRI) – M8
Projektna naloga
P21
Vzdrževanje strojev in naprav (VSN)
da
P22
Vzdrževanje energetskih naprav (VEN)
da
D9
Praktično izobraževanje (PRI) – M9
Projektna naloga
– 15 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
2.2 Lesarstvo
Temeljni cilji programa:
• izobraziti inženirje s strokovno teoretičnim in praktično uporabnim znanjem s področja lesarstva;
• pridobiti generične in poklicno-specifične kompetence s področja lesarstva;
• pridobiti in poglobiti teoretična in praktična znanja s področij lesarstva in oblikovati celostni pogled na razvoj stroke;
• pridobiti sposobnost za uporabo znanstvenih metod in uporabo strokovne literature pri reševanju strokovnih problemov;
• oblikovati samozavest in odločnost za poslovne odločitve ter reševanje konkretne strokovne problematike;
• oblikovati odgovoren odnos do zagotavljanja kakovosti pri svojem delu.
Študent v programu pridobi:
Generične kompetence:
• sposobnost za samostojen razvoj poklicne identitete, strokovne odgovornosti in profesionalnosti;
• povezovanje znanja z različnih področij pri vodenju, načrtovanju in organiziranju tehnoloških procesov;
• sposobnost evidentiranja problema in njegove analize ter predvidevanja operativnih rešitev v delovnih procesih ;
• samostojno odločanje za izbiro in uporabo surovin in materialov ter tehnologij v proizvodnji;
• uporabo pridobljenega znanja za uspešno strokovno komuniciranje v domačem in v mednarodnem okolju;
• razvijanje moralnega in etičnega čuta za poštenost, natančnost in vestnost pri delu;
• sposobnost stalne uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije na svojem delovnem strokovnem področju.
Poklicno-specifične kompetence:
• samostojno načrtuje terminski plan in organizira potrebne aktivnosti za učinkovito delo
• načrtuje, organizira in vodi tehnološke procese predelave, obdelave in uporabe lesa in lesnih tvoriv
• zagotavlja kakovost delovnih procesov in izvaja izbor in pregled izdelkov
• skrbi za racionalno rabo energije, materiala in časa
• razvija podjetne lastnosti, spretnosti in vedenje
• vodi administrativne procese v zvezi z organizacijo aktivnosti delovanja
• zagotavlja vzdrževanje delovnih sredstev in opreme
• sodeluje v strokovnem timu in pri razvoju ter konstruiranju novih izdelkov
• komunicira s strokovnjaki, strankami, naročniki; komunicira v slovenskem jeziku in v enem od svetovnih jezikov
• skrbi za lastno varnost, varnost drugih ter varuje zdravje in okolje
• skrbi za ohranjanje in vzdrževanje kulturne in tehnične dediščine
– 16 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Predmetnik in študijske obveznosti
(z ovrednotenjem študijskih obveznosti po evropskem prenosno-nabirnem kreditnem sistemu ECTS)
Št. Kontaktnih ur
Št.
Ime modula/predmeta/druge sestavine
Obvezno / izbirno
Letnik
PR
SV
LV
Sku- paj
skupno število ur študento-vega dela
kreditne točke (ECTS)
M1
KOMUNIKACIJE V TEHNIKI
O
1
108
12
108
228
600
20
P1
Poslovno sporazumevanje in vodenje (PSV)
O
1
48
12
24
84
180
6
P2
Strokovna terminologija v tujem jeziku (STJ)
O
1
36
-
36
72
150
5
P3
Osnove računalništva in informatike (RAI)
O
1
24
-
48
72
150
5
D1
Praktično izobraževanje 1 (PRI1)
120
4
M2
ORGANIZACIJA DELA 1
O
1
36
48
24
108
280
9
P4
Študij dela v lesarstvu (ŠDL)
O
1
12
24
24
60
90
3
P5
Varstvo pri delu, požarna varnost in varstvo okolja (VPD)
O
1
24
24
-
48
90
3
D2
Praktično izobraževanje 2 (PRI2)
100
3
M3
OSNOVE LESARSTVA
O
1
156
42
162
360
930
31
P6
Oblikovanje in konstruiranje v lesarstvu (OKL)
O
1
24
-
48
72
180
6
P7
Tvoriva v lesarstvu (TVL)
O
1
36
12
36
84
180
6
P8
Sušenje lesa (SUL)
O
1
24
-
36
60
145
5
P9
Tehnologija strojne obdelave lesa (TSL)
O
1
36
12
24
72
145
5
P10
Površinska obdelava in zaščita lesa (POL)
O
1
36
18
18
72
150
5
D3
Praktično izobraževanje 3 (PRI3)
130
4
M4
EKONOMIKA IN PODJETNIŠTVO
O
2
60
36
36
132
475
16
P11
Ekonomika podjetja (EKP)
O
2
36
-
36
72
150
5
P12
Podjetništvo (POD)
O
2
24
36
-
60
150
5
D4
Praktično izobraževanje 4 (PRI4)
O
175
6
M5
ORGANIZACIJA DELA 2
O
2
48
36
48
132
475
16
P13
Proizvodni management (PRM)
O
2
24
12
48
84
180
6
P14
Kakovost in zanesljivost proizvodnje (KZP)
O
2
24
24
-
48
120
4
D5
Praktično izobraževanje 5 (PRI5)
O
2
175
6
M6
PRIMARNA PREDELAVA IN LESNA GRADNJA
I
2
72
36
72
180
541
18
P15
Energetika v lesarstvu (ENL)
OI
2
24
12
24
60
147
5
– 17 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
P16
Tehnologija žagarstva, furnirja in plošč (TŽP)
OI
2
24
12
24
60
147
5
P17
Lesna gradnja (LEG)
OI
2
24
12
24
60
147
5
D6
Praktično izobraževanje 6 (PRI6)
O
100
3
M7
FINALNA OBDELAVA
I
2
72
-
108
180
541
18
P18
Oblikovanje in konstruiranje pohištva (OKP)
OI
2
24
-
36
60
147
5
P19
CNC tehnologija v lesarstvu (CNT)
OI
2
24
-
36
60
147
5
P20
Umetniška obdelava lesa in lesnih tvoriv (UOL)
OI
2
24
-
36
60
147
5
D7
Praktično izobraževanje 7 (PRI7)
O
100
3
PROSTOIZBIRNI PREDMET
OI
60
149
5
DD
DIPLOMSKO DELO
O
150
5
– 18 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Načini ocenjevanja znanja
Predmet/ druga sestavina
Ustno
Pisno
Semin. naloga / oddane vaje
Izdelek oz. storitev z zagovorom
Poslovno sporazumevanje in vodenje
da
da
sem nal
govorni nastop, pisni izdelki
Strokovna terminologija v t.j.
da
da
sem nal
govorni nastop, pisni izdelki
Računalništvo in informatika
da
vaje z zagovorom
Študij dela
da
racionalizacija delovnega mesta
Varstvo pri delu, požarno varstvo in varstvo okolja
da
Osnove konstruiranja in oblikovanja
da
projektna dokumentacija, konstrukcijski načrti izdelkov
Tvoriva v lesarstvu
da
vaje
Sušenje lesa
da
vaje
Tehnologija strojne obdelave
da
sem nal
Površinska obdelava in zaščita lesa
da
sem nal
Praktično izobraževanje D1, D2, D3
da
poročilo
Ekonomika podjetja
da
vaje
Podjetništvo
da
poslovni načrt, prototip izdelka
Upravljanje proizvodnje
da
plan proizvodnje
Kakovost in zanesljivost proizvodnje
da
sem nal
Energetika v lesarstvu
da
sem nal
Tehnologija žagarstva, furnirja in plošč
da
sem nal
Lesna gradnja
da
sem nal
projektna dokumentacija, konstrukcijski načrti izdelkov
Oblikovanje in konstruiranje pohištva
da
projektna dokumentacija, konstrukcijski načrti izdelkov
CNC tehnologija
da
sem nal
računalniški program za izbrani CNC stroj
Umetniška obdelava lesa in lesnih tvoriv
da
izdelek z zagovorom (obdelava, dodelava, restavratorsko delo)
Praktično izobraževanje D4, D5, D6, D7
da
poročilo
dispozicija diplomskega dela
– 19 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
2.3 Opravljanje izpitov in napredovanje v letnik
Pogoj za opravljanje izpita so uspešno opravljene laboratorijske vaje, seminarske vaje in obveznosti pri praktičnem izobraževanju z izdelki oziroma storitvami in zagovorom.
Redni študent napreduje v drugi letnik, če do konca študijskega leta, to je do 30. septembra, opravi vse predpisane obveznosti po programu.
Prilagojeni predmetnik za izredni študij se izvaja organizacijsko in časovno prilagojeno. Izredni študent napreduje v drugi letnik pod pogoji, ki veljajo za izredni študij ( posebne Informacije za izredni študij).
2.4 Predstavitev predmetov
Spletne strani šole http://www.ss-sl.si/ ali http://www.scsl.si/- višja šola – predstavitev – študijski program
2.5 Nadaljevanje študija na visoki strokovni šoli
Diplomanti višje strokovne šole imajo možnost nadaljevati študij na visoki strokovni šoli.
Kandidat mora izobraževalni program zaključiti z diplomo, izpolnjevati pa mora tudi druge razpisane pogoje za vpis, ki so določeni v merilih za prehode. Natančna merila za prehod so določena v študijskem programu izbrane visoke strokovne šole za konkretno študijsko leto.
3 ŠTUDIJSKI PROCES
3.1 Pridobivanje znanja
Predavanja
Predavanja so najpogostejša oblika študijskega procesa. Študentje sedijo, poslušajo in si zapisujejo. Namen predavanj je celovit prikaz področij, ki jih zajema predmet, posredovanje temeljnih teoretičnih znanj in prikaz novejših dognanj.
Študent predavanje najbolje izkoristi, če se nanj že v naprej pripravi, tako, da se pozanima za obravnavano temo, na hitro preleti gradivo in si postavi vprašanja, na katera bi rad odgovor.
Vaje
Običajno vsakemu sklopu predavanj sledijo vaje. Osnovna značilnost vaj je skupinsko sodelovanje med predavateljem in študenti. Namen vaj je, da se znanje, ki ga študent pridobi na predavanjih, poglablja in utrjuje na praktičnih primerih. Tako se študent uri s področja posameznega predmeta, spoznava timsko vzdušje in izboljšuje komunikacijo in medosebne odnose. Vzpostavlja se tesnejše sodelovanje med študenti in predavatelji.
Na vajah so možni različni načini dela:
o Seminar. Seminar je način dela, pri katerem študent sam preuči določeno besedilo, ga pripravi in predstavi ostalim študentom. Temu sledi razprava, v kateri sodelujejo študenti in predavatelji.
o Delo v majhnih skupinah. Delo v majhnih skupinah je način v katerem študenti sodelujejo v opravljanju enakih ali različnih nalog. Po opravljeni nalogi sledita poročanje o izidih ter razprava udeležencev. Gre lahko za naloge, ki zahtevajo ustvarjalno skupinsko delovanje, preučevanje primera, simulacije, demonstracijo in drugo.
o Nastopi, predstavitve. Nastopi oziroma predstavitve predstavljajo način dela, pri katerem posameznik izvede javni nastop pred ostalimi študenti, ki mu po nastopu posredujejo konstruktivno kritiko. Nastop je lahko posnet s kamero.
Knjižnica
Knjižnica je študentu nujen in neprecenljiv ter aktualen vir informacij za opravljanje izpitov, še posebej pri izdelavi seminarskih in drugih pisnih nalog. Poleg strokovnih knjig ponujajo knjižnice tudi dnevno časopisje, priročnike, strokovne revije in drugo.
– 20 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Knjižnica Šolskega centra Škofja Loka predstavlja informacijsko in učno gradivo zavoda, saj z gradivom povezuje vsa predmetna področja in je namenjena dijakom, študentom in vsem zaposlenim strokovnim delavcem šole. Gradivo je računalniško obdelano in je na knjižnih policah v prostem pristopu. Vsi uporabniki si knjižno gradivo lahko izposodijo na dom, to pa ne velja za referenčno gradivo, periodični tisk in diplomske naloge. To gradivo si bralci lahko pregledajo v čitalniškem delu knjižnice.
Računalniška učilnica
􀂾 Računalniške učilnice, RU – 238, RU – 241 in RU – RPT v delavnicah, so opremljene z računalniki, laserskim tiskalnikom in barvnim optičnim čitalcem. Kadar v teh učilnicah ne potekajo vaje, so pod posebnimi pogoji lahko v prostem pristopu.
3.2 Izpiti
V šoli se sistematično zbirajo podatki o tem, kako študent dosega zastavljene študijske cilje. Vir za zbiranje podatkov je lahko izpit (pisni ali ustni), ki ga pripravi predavatelj ali pa samostojno delo študenta (seminarsko ali diplomsko delo, praktična dejavnost študenta).
Predmetni izpiti
Predmetni izpit je določen z izobraževalnim programom za posamezni predmet. Izpit študent lahko opravi v več delih (delni izpit) ali pa kot izpit v celoti.
Diferencialni izpiti
Diferencialni izpit opravlja študent glede na program v katerega se vpisuje ali ob prestopu v drug program.
Diplomski izpit
Diplomski izpit študent opravi, ko uspešno konča zagovor diplomskega dela.
3.3 Ocenjevanje znanja
Oblike ocenjevanja znanja
Oblike s katerimi se ocenjuje znanje študentov so naslednje:
o izpiti (ustni, pisni),
o vaje – grafični in tehnični izdelki, projektna dela, storitve, nastopi,
o seminarske naloge, projektne naloge,
o znanje pridobljeno pri praktičnem izobraževanju.
Izpitna ocena
Znanje pri predmetnem in diplomskem izpitu, vajah, seminarjih in praktičnem izobraževanju se ocenjuje z ocenami od 1 do 10, pri čemer ocene od 1 do 5 kažejo na nezadostno doseganje meril, ostale ocene pa so pozitivne in sicer: odlično (10), prav dobro (9 in Cool, dobro (7) in zadostno (6).
Ocena seminarske naloge in vaj
Seminarske naloge in opravljene vaje se lahko ocenjujejo tudi z ocenami „opravil/opravila“ (pozitivna ocena) in „ni opravil/opravila“ (negativna ocena).
Ocena znanja pri praktičnem izobraževanju
Ocena je sestavljena iz ocene praktičnega dela, ki ga oceni mentor v podjetju in ocene projektne naloge in zagovora, ki jo poda predavatelj – koordinator praktičnega izobraževanja. Če študentu ni treba opravljati praktičnega izobraževanja, kar velja pod določenimi pogoji za izredne študente, se upošteva le ocena projektne naloge in zagovora.
– 21 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Končna ocena
Ocene dosežene pri delnih izpitih, posameznih vajah, seminarjih, se upoštevajo pri izračunu končne ocene. Vsaka delna ocena mora biti pozitivna. Končna ocena je povprečna ocena, izračunana iz posameznih ocen.
V indeks in potrdilo o opravljenih izpitih se ne vpisuje negativne ocene.
3.4 Izpitni roki
Redni izpitni roki
Postopek opravljanja izpitov in izpitni roki se določijo z letnim delovnim načrtom in v skladu z izobraževalnim programom tako, da študent lahko opravi vse obveznosti za napredovanje v drugi letnik do izteka študijskega leta.
Izredni izpitni roki
Ravnatelj lahko odobri v skladu s 56. členom Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju izredni izpitni rok po izteku študijskega leta.
3.5 Izpitni red
Pogoji za opravljanje izpita
Študent se lahko prijavi na izpit, če je opravil vse obveznosti (seminarske naloge in vaje), ki so določene s študijskim programom.
Razpis izpitnih rokov
Izpitni roki – datumi za opravljanje izpitov so objavljeni na spletnih straneh višje šole najmanj 30 dni vnaprej, datumi za opravljanje delnih izpitov pa so objavljeni na oglasni deski in na spletnih straneh višje šole 7 dni vnaprej.
Zaradi preglednosti so izpitni roki razpisani ločeno:
􀂾 za vsak način študija – redni, izredni za določen predmet,
􀂾 glede na lokacijo na kateri se izpit opravlja,
􀂾 za vsakega predavatelja – nosilca predmeta.
Prijava na izpit
Študent se prijavi na izpit najkasneje 5 dni (to je 6 dan) pred izpitnim rokom, k diplomskemu izpitu pa v roku, ki ga določi ravnatelj. Prijava na izpit je možna le preko spletne strani šole.
Na izpit se lahko študent prijavi, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
􀂾 Rok za prijavo še ni potekel.
􀂾 Študent je vpisan v način študija, za katerega je rok razpisan.
􀂾 Študent je vpisan v študijskem letu, v katerem je izpit razpisan (lahko tudi samo evidenčno).
􀂾 Predmet na katerega se študent prijavlja, ja na seznamu katerega koli modula, v katerem je ali pa je bil vpisan.
􀂾 Študent ni že prijavljen na kateri drugi rok, ki ga je še možno odjaviti.
􀂾 Študent ima urejene vse finančne ali druge obveznosti. V nasprotnem primeru je prijava na izpit blokirana.
Zahteve in omejitve
o Če je študent evidenčno vpisan, se ne more prijaviti na delne izpite.
o Število pristopov k izpitu je omejeno. Predmetni izpit lahko študent opravlja trikrat v študijskem letu.
o Če so z izobraževalnim programom predvideni delni izpiti, ima študent pravico vsak delni izpit opravljati enkrat. Če je študent pri opravljanju delnega izpita neuspešen, se šteje, da je izkoristil en izpitni rok.
o Študent je lahko razporejen le k enemu izpitu na dan. – 22 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
o Pisni del izpita traja najmanj 45 minut in največ 90 minut.
o Ustni del izpita traja največ 20 minut, oziroma največ 30 minut, če se izpit opravlja samo ustno.
o Študent ima pravico do 15 minutne priprave na ustni izpit.
o Znanje študenta, ki opravlja izpit tretjič, ocenjuje dvo-članska izpitna komisija, ki jo imenuje ravnatelj.
Plačevanje izpitov
Redni študent lahko trikrat opravlja izpit pri enem predmetu brez plačila v modulu v katerega je vpisan, izredni študent pa dvakrat.
Če študent opravlja izpit iz predmeta v modulu v katerega ni vpisan, mora izpit plačati.
Študent, ki je vpisan evidenčno, mora plačati vse izpite, ki jih opravlja. Plačilo izpita izvede preko položnice ali v referatu.
V kolikor plačilo izpita ni urejeno, prijava na izpit v določenem roku ni mogoča.
V primeru, ko študent pravočasno odjavi plačani izpitni rok, velja plačilo za naslednji prijavljeni izpitni rok.
Razpored kandidatov za izpit
Razpored kandidatov za izpit mora biti javljen dva dni pred izpitnim rokom, za ustni del izpita pa hkrati z objavo rezultatov pisnega dela izpita.
Opravljanje izpita
Med opravljanjem izpita morajo študenti upoštevati navodila predavatelja. Študenti naj ne uporabljajo nedovoljenih pripomočkov, ne prepisujejo ali sodelujejo z ostalimi študenti ali drugače motijo drugih s svojim vedenjem. Ob neupoštevanju tega pravila, študent ne nadaljuje z izpitom, njegov izdelek pa je ocenjen z negativno oceno.
Objavljanje rezultatov izpita
Rezultati pisnega dela izpita morajo biti objavljeni najkasneje v desetih dnevih, ocena ustnega dela izpita pa takoj po koncu izpita. Rezultati izpitov so objavljeni na spletni strani šole.
Vpogled v pisni izpit
Študent ima pravico vpogleda v popravljeni oziroma ocenjeni pisni izpitni izdelek v roku in na način, ki ga določi predavateljski zbor.
Študent lahko v treh dneh po seznanitvi z oceno, ki jo je dobil na izpitu, predloži ravnatelju ugovor na oceno.
Odjava izpita
Študent se lahko odjavi tri dni pred rokom za opravljanje izpita.
Če se študent ne odjavi pravočasno, če iz neupravičenih razlogov ne pride na izpit ali če izpit prekine, ni ocenjen, vendar se šteje, da je izkoristil en izpitni rok. O upravičenosti razlogov odloča ravnatelj.
– 23 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Izboljšanje ocene izpita
Če želi študent izboljšati oceno že opravljenega izpita, ima pravico do enkratnega ponovnega opravljanja izpita. Upošteva se boljša ocena.
Priznavanje izpitov
Študent, ki ima ob vpisu že opravljene izpite na kateri koli tehniški višji ali visoki šoli ali fakulteti, odda predavatelju, ki je nosilec ustreznega predmetnega področja, po vpisu naslednje dokumente:
􀂾 Vlogo za priznanje izpitov (obrazec).
􀂾 Vlogi študent priloži originalno potrdilo šole o opravljenih izpitih in vsebino predmeta, ki ju izda šola na kateri je izpit opravil.
􀂾 Opravljene izpite študent lahko uveljavlja s potrjenim indeksom. Skupaj z vlogo študent predloži original indeksa ter kopije strani z imenom, strani s predmetnikom in strani z ocenami.
Predavatelj, ki opravi razgovor s študentom, izdela na podlagi vloge in uradnega potrdila o opravljenih izpitih, ter na podlagi učnega načrta šole, na kateri so bili izpiti opravljeni, predlog priznavanja izpitov, ki ga nato obravnava študijska komisija. Izpit je lahko priznan v celoti ali delno. V primeru delnega priznanja so določene tudi obveznosti, ki jih mora študent še nadoknaditi.
Izpiti, ki so bili opravljeni pred več kot destimi leti, se načeloma ne priznavajo.
3.6 Zaključek študija in diploma
Pogoji za dokončanje izobraževanja
Za uspešen zaključek študija in pridobitev naziva inženir/inženirka strojništva ali lesarstva ie treba opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti (pozitivna ocena iz vseh predmetov in praktičnega izobraževanja) ter diplomski izpit.
Diplomsko delo
Diplomsko delo mora biti rezultat študentovega dela pri praktičnem izobraževanju v podjetju oziroma mora dokazati svoje delovne izkušnje.
Z diplomsko nalogo študent dokaže, da zna:
o odgovoriti na določena vprašanja, ki so vezana na praktične probleme s strokovnega področja,
o raziskati, analizirati in rešiti probleme, ki si jih je zastavil ali nanje naletel med praktičnim izobraževanjem ali pri svojem delu.
Tema in naslov diplomskega dela
V dogovoru z mentorjem v podjetju študent pripravi predlog teme in naslov diplomske naloge oziroma predmetno področje, na katero se naloga nanaša. Predlog predloži višji šoli na posebnem obrazcu, ki je dostopen na spletnih straneh šole. Na osnovi predloga, ki ga poda študent, mentor predavatelj oblikuje mnenje, ki ga nato potrdi študijska komisija. Pri tem je potrebno, da se mentorja v podjetju in na šoli vskladita.
Izdelava in pisanje diplomskega dela
Pri izdelavi diplomskega dela študent samostojno uporablja strokovne vire in literaturo, zlasti vire iz obravnavane organizacije.
Pri izdelavi naloge študenta usmerjata s teoretičnimi, strokovnimi, vsebinskimi in metodološkimi napotki mentor iz šole in mentor v podjetju.
Podrobnejše napotke za pripravo in izdelavo diplomske naloge vsebujeta „Pravilnik o izdelavi diplomske naloge in diplomskem izpitu“ in „Navodilo za pripravo diplomske naloge in njenega zagovora“, ki sta študentu dostopna na spletnih straneh šole.
– 24 –
Šolski center Škofja Loka, Višja strokovna šola
Diplomski izpit
Diplomsko delo zagovarja študent
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Diplomska naloga Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.