Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska
Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Fakulteta za turistične študije Portorož Turistica

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Magistrska naloga
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mojstudij
Administrator foruma


Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07
Prispevkov: 934

PrispevekObjavljeno: 26 Nov 2010 10:21    Naslov sporočila: Fakulteta za turistične študije Portorož Turistica Odgovori s citatom

VIZIJA VIŠJE STROKOVNE ŠOLE SLOVENJ GRADEC
IZKUŠNJAM DODAJAMO ZNANJE IN ZNANJU USTVARJALNOST.
POSLANSTVO VIŠJE STROKOVNE ŠOLE
SLOVENJ GRADEC
Z IZOBRAŽEVALNIMI PROGRAMI SLEDITI POTREBAM ORGANIZACIJ PO KVALITETNIH KADRIH IN
ŠTUDENTOM DATI DOBRO POPOTNICO ZA USPEŠNO POKLICNO POT.
VREDNOTE VIŠJE STROKOVNE ŠOLE
Odgovornost
Kultura sodelovanja
Učenje
Spoštovanje
ZNANJA, ki so uporabna

VSEBINA
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
PREDSTAVITEV VIŠJE STROKOVNE ŠOLE....................................................................................... 8
ORGANIZIRANOST VIŠJE STROKOVNE ŠOLE ................................................................................. 9
ORGANIZACIJA DELA V ŠTUDIJSKEM LETU 2009/2010................................................................ 13
PREDSTAVITEV VIŠJEŠOLSKEGA IZOBRAŽEVANJA....................................................................... 21
PREDSTAVITEV PROGRAMA POSLOVNI SEKRETAR..................................................................... 22
PREDSTAVITEV PROGRAMA EKONOMIST .................................................................................. 32
IZTEKAJOČA PROGRAMA KOMERCIALIST IN RAČUNOVODJA – 3. CIKLUS ................................... 45
ŠE NEKAJ KORISTNIH INFORMACIJ ............................................................................................. 50
ZAKONODAJA NA PODROČJU VSŠ.............................................................................................. 52
NEKAJ NAPOTKOV ZA USPEŠNO UČENJE.................................................................................... 67

ŠTUDENTKE IN ŠTUDENTI!
Veseli smo, da ste se vpisali v višješolski študijski program, ki omogoča v dveh letih rednega oz.
dveh letih in pol izrednega študija pridobiti višješolsko strokovno izobrazbo. V študijskem letu
2009/2010 je vpisana druga generacija v prenovljena višješolska programa poslovni sekretar in
ekonomist.
Odločitev za formalno izobraževanje ni vedno enostavna, saj pomeni prevzeti določene obveznosti,
vendar vedno pomeni odločitev za znanje. Znanje pa je danes temelj vsake organizacije, ki želi biti
konkurenčna. Predvsem je potrebno pridobiti uporabno znanje, zato je višješolsko izobraževanje
zasnovano na prepletanju teoretičnih in praktičnih znanj, da študenti pridobijo kompetence, ki se
na delovnih mestih potrebujejo, zahtevajo in cenijo. Pomemben del višješolskega izobraževanja je
praktično izobraževanje, ki se izvaja pri delodajalcih.
Poleg širokega strokovnega znanja je v višješolskih programih poudarek tudi na poslovnem
komuniciranju in uporabi sodobne informacijske tehnologije. Na naši višji šoli si prizadevamo, da
bi, poleg splošnega in strokovnega znanja, študenti pridobili osnove komunikacije, organizacije
lastnega dela in poslovnega bontona, zato spodbujamo pisno in ustno komuniciranje, javno
nastopanje, timsko delo, povezovanje teorije s prakso, ob hkratnem upoštevanju točnosti,
natančnosti in sistematičnosti pri delu, vljudnosti, medsebojnega spoštovanja in mirnega
reševanja konfliktov.
Želimo si aktivnega sodelovanja študentov pri izvedbi izobraževalnega programa, zato naj vam
oblike izobraževanja ne bodo ovira, ampak most do izgradnje vaše osebne in poklicne kvalitete, ki
jo bodo delodajalci cenili in spoštovali. Pričakujemo vaše aktivno delo v vseh organiih šole in v
študentski skupnosti, saj bomo s tem sooblikovali kvaliteto izobraževanja. Pri študiju vam želimo
veliko pozitivne motivacije, saj se uspešneži ne rodijo, ampak z vztrajnostjo izoblikujejo.
Ravnateljica
mag. Gabrijela Kotnik
8
PREDSTAVITEV VIŠJE STROKOVNE ŠOLE
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ŠOLSKI CENTER SLOVENJ GRADEC
VIŠJA STROKOVNA ŠOLA
Koroška ulica 11, 2380 Slovenj Gradec
Ravnateljica: mag. Gabrijela Kotnik
Referent za študentske zadeve: Mitja Hudovernik, dipl. ekon.
Organizatorja praktičnega izobraževanja: mag. Samo Kramer
Marta Belič, univ. dipl. ekon.
Telefon: 02/884 65 02 referat
02/884 65 20 ravnateljica
02/884 65 24 organizatorja praktičnega izobraževanja (K01)
02/884 65 23 zbornica (K15)
02/884 65 25 kabinet računalništva (K02)
02/884 65 09 knjižnica
02/884 65 04 računovodstvo
Fax: 02/884 65 21
e-pošta: visja.sola@sc-sg.net
spletna stran: www.sc-sg.net/visja
KAJ NAM JE NA ŠOLI POMEMBNO
• prizadevanje za uspešen študij
• redna udeležba in aktivno sodelovanje na predavanjih in vajah
• skrb za dobre odnose s sošolci in delavci šole
• vljudnost in pozdravljanje
• strpna komunikacija
• mirno in sprotno reševanje problemov
• skupna skrb za urejene in varne prostore in okolje šole
Programi:
POSLOVNI SEKRETAR
EKONOMIST
9
ORGANIZIRANOST VIŠJE STROKOVNE ŠOLE
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Višja strokovna šola je od leta 2000 organizirana kot organizacijska enota Šolskega centra Slovenj
Gradec. Direktorica Šolskega centra Slovenj Gradec je gospa Danica Doler Švab.
V študijskem letu 2000/2001 smo začeli z izobraževanjem v programu poslovni sekretar za redni in
izredni študij. V študijskem letu 2002/2003 smo pričeli z izvajanjem izobraževalnega programa
komercialist za izredni študij in v naslednjem študijskem letu tudi za redni študij. V študijskem letu
2005/2006 se je pridružil še program računovodja za redni in izredni študij. V študijskem letu
2008/2009 smo začeli z izobraževanjem po prenovljenih višješolskih izobraževalnih programih
poslovni sekretar in ekonomist.
ORGANI ŠOLE
Svet zavoda
Konstituiran je v skladu z ustanovitvenim aktom kot svet Šolskega centra Slovenj Gradec.
Sestavljajo ga predstavniki delavcev šole, dijakov in študentov, staršev in ustanovitelja.
Svet šole imenuje in razrešuje ravnatelja oziroma direktorja, sprejema program in letni delovni
načrt šole ter poročilo o njegovi izvedbi, odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
obravnava poročila o vzgojni in izobraževalni problematiki, odloča o pritožbah v zvezi s statusom
dijaka ali študenta, pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev, obravnava pritožbe staršev
in opravlja druge naloge, ki so določene z zakonom in aktom o ustanovitvi.
PREDSTAVNIKI VIŠJE STROKOVNE ŠOLE V SVETU ZAVODA
1. Renata Kresnik predsednica Strateškega sveta
2. Milena Štrovs Gagič predstavnica zaposlenih
3. Monika Ketiš predstavnica študentov*
4. Urška Hauptman predstavnica študentov*
5. Lavra Vinšek predstavnica študentov*
* Pri predstavnikih študentov se v primeru poteka statusa predlaga svetu zavoda v potrditev
nove člane oz. članice.
Strateški svet
Strateški svet sestavljajo predstavniki predavateljev, delodajalcev, študentov in diplomantov.
Strateški svet sprejema dolgoročni razvojni program šole, predlaga nadstandardne programe, letni
delovni načrt, finančni načrt in spremlja zagotavljanje kakovosti višješolskega izobraževanja.
10
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
STRATEŠKI SVET
1. Renata Kresnik predsednica (predstavnica delodajalcev)
2. Peter Slemenik član (predstavnik delodajalcev)
3. Silva Ledinek članica (predstavnica predavateljev)
4. Majda Bukovnik članica (predstavnica predavateljev)
5. Danica Pušnik članica (predstavnica predavateljev)
6. Andrej Vaukan član (predstavnik diplomantov)
7. Aleksandra Kotnik član/ica (predstavnik/ca izrednih študentov)*
8. Suzana Stevanović član/ica (predstavnik/ca rednih študentov)*
* Pri predstavnikih študentov se v primeru poteka statusa predlaga svetu zavoda v potrditev nove člane oz. članice.
Ravnatelj/ica
Zastopa organizacijsko enoto, odgovarja za zakonitost dela v okviru pooblastil in za strokovno
vodenje, organizira, načrtuje in vodi predavateljski zbor ter delo enote. Pripravlja plane dela in
razvoja višje šole ter poročila. Spodbuja in spremlja delo študentov in študentskega sveta in
sodeluje z vsemi organi šole. Skrbi za kakovostno izvedbo izobraževanja in za uresničevanje pravic
študentov.
Predavateljski zbor
Predavateljski zbor sestavljajo predavatelji Višje strokovne šole.
Naloge predavateljskega zbora so:
• obravnavanje in odločanje o strokovnih vprašanjih, povezanih s študijskim delom;
• dajanje mnenj o letnem delovnem načrtu;
• predlaganje uvedbe nadstandardnih in drugih programov in dejavnosti;
• odločanje o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s
predpisi;
• dajanje mnenj o predlogu za imenovanje ravnatelja in pomočnika ravnatelja;
• dajanje pobud za napredovanje delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja;
• opravljanje drugih nalog v skladu z zakonom.
Študijska komisija
Študijsko komisijo sestavlja pet predavateljev Višje strokovne šole, vodi pa jo predsednik, ki je eden
izmed članov.
11
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ŠTUDIJSKA KOMISIJA
1. Dora Najrajter, univ. dipl. prav. predsednica
2. mag. Janja Razgoršek članica
3. Marija Slavič, univ. dipl. ekon. članica
4. Marjeta Slabe Cepec, univ. dipl. ekon. članica
5. Majda Klemenšek, prof. članica
Študijska komisija obravnava vprašanja, povezana z vpisom študentov in njihovim napredovanjem
v višji letnik, prav tako obravnava vprašanja v zvezi s prilagajanjem in posodabljanjem programa, ki
ga izvaja višja šola. Opravlja pa tudi druga dela, za katera jo pooblasti predavateljski zbor. V
letošnjem študijskem letu bo Študijska komisija odločala o primernosti pripravljenega gradiva za
študente pri posameznem predmetu. Študijska komisija bo odločala, v sodelovanju s predavatelji, o
priznavanju izpitov sorodnih študijskih programov.
Študijska komisija bo obravnavala naslednje vloge študentov:
• za ponavljanje letnika;
• o napredovanju v naslednji letnik,
• o pogojih prestopa med študijskimi programi;
• o priznavanju izpitov in praktičnega izobraževanja;
• za potrditev naslova in teme diplomske naloge;
• za podelitev statusa športnika ali kulturnika;
• za prilagajanje obveznosti pri vzporednem študiju;
• za priznavanje v tujini pridobljene izpobrazbe;
• za podaljšanje statusa;
• in druge individualne vloge študentov.
Komisija za spremljanje in zagotavljanje kakovosti
Sestavljena je iz predstavnikov predavateljev in študentov. Imenuje jo predavateljski zbor. Osnovne
naloge so: ustvarjanje razmer za uveljavljanje in razvijanje kakovosti izobraževalnega dela,
vzpostavljanje mehanizmov za sprotno spremljanje in ocenjevanje kakovosti ter sodelovanje s
Svetom za evalvacijo visokega šolstva.
Naloga Komisije za spremljanje in zagotavljanje kakovosti je vzpostavljanje mehanizmov za sprotno
spremljanje in ocenjevanje kakovosti ter učinkovitosti dela na šoli. Sodeluje pri pripravi študentske
ankete in obravnava poročila o izvedeni samoevalvaciji šole ter pripravlja poročila o evalvaciji za
obravnavo na Svetu za evalvacijo visokega šolstva.
12
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
KOMISIJA ZA SPREMLJANJE IN
ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI
1. dr. Anita Goltnik Urnaut predsednica
2. Erika Ošlak, prof. članica
3. Sonja Smolar, univ. dipl. ekon. članica
4. mag. Samo Kramer član
5. Jožica Ovčjak, univ. dipl. ekon. članica
6. Monika Ketiš članica*
7. Jože Jus član*
* Pri predstavnikih študentov se v primeru poteka statusa predlaga svetu zavoda v potrditev
nove člane oz. članice.
ORGANIZIRANOST ŠTUDENTOV VIŠJE ŠOLE
Študenti Višje strokovne šole lahko v skladu z Zakonom o višjem strokovnem izobraževanju
organizirajo študentski svet, ki ga sestavljajo predstavniki študentov prvega in drugega letnika.
Sestavljen je iz petih članov, ki se izvolijo na tajnih volitvah. Člani sveta izvolijo predsednika.
Študentski svet je pristojen, da obravnava in daje pristojnim organom mnenja o vseh zadevah, ki se
nanašajo na pravice in dolžnosti študetnov, ter sprejema in izvaja program interesnih dejavnosti
študentov, sodeluje pri izdaji študentskega časopisa in pri aktivnostih promoviranja višješolskih
programov v regiji in izven nje. Dela in naloge študentski svet izvaja na osnovi plana dela za
posamezno študijsko leto. Za študente organizira izdelavo študentskih izkaznic. Študentska
izkaznica je identifikacija študenta za uveljavljanje regresirane prehrane in različnih ugodnosti
(trgovina, športni centri, kulturne ustanove…).
ŠTUDENTSKI SVET V ŠTUDIJSKEM LETU 2008/2009
1. Gregor Matavž predsednik
2. Monika Ketiš članica
3. Urška Hauptman članica
4. Suzana Stevanović članica
5. Urška Areh članica
V začetku novega študijskega leta študentski svet izvede nove tajne volitve predstavnikov
študentov v študentskem svetu. Za člane Študentskega sveta vsak oddelek predlaga dva
predstavnika. Volitve so tajne. V Študentski svet je izvoljen po en kandidat iz vsakega oddelka, ki
zbere največje število glasov. Na prvem sestanku Študentskega odbora člani izvolijo predsednika in
namestnika predsednika. V skladu s sklepom študentskega sveta postane predsednik tisti, ki dobi
največje število glasov vseh študentov. Študentska skupnost za vsako študijsko leto pripravi plan
dela. V delo študentske skupnosti so povabljeni vsi študenti. Študenti svoje aktivnosti predstavljajo
na spletni strani Višje strokovne šole.
13
ORGANIZACIJA DELA V ŠTUDIJSKEM LETU 2009/2010
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ŠTUDIJSKI KOLEDAR
Delo na Višji strokovni šoli poteka v skladu s sprejetim študijskim koledarjem. V njem so
predvidene vse aktivnosti, ki bodo na šoli potekale, vključno z določenimi roki poteka teh
aktivnosti. Na tej osnovi lahko študenti planirate svoje študijsko delo, hkrati pa je to osnova za
izvedbo šolskega dela.
24. do 30. september 2009 Uvodni dnevi za redne in izredne študente ter seminar
za pripravo pisnega dela
1. oktober 2009 Začetek predavanj za študente 1. in 2. letnika – redni
študij
1. oktober 2009 Začetek predavanj za študente 1. in 2. letnika (1., 2., in 3.
ciklus) – izredni študij
24. december 2009 do 3. januar
2010
Novoletne in študijske počitnice
23. december 2009 Zaključek 1. semestra za 1. in 2. letnik
4. januar 2010 Začetek 2. semestra za 2. letnik
4. januar do 12. marec 2010 Praktično izobraževanje 1. letnik (študenti lahko v
dogovoru z delodajalcem in šolo opravljajo PID in PRI
tudi izven tega termina)
11. januar do 12. februar 2010 1. roki za predmetne izpite 1. in 2. letnik (semestralni)
22. februar do 26. februar 2010 Zimske počitnice za 2. letnik
1. marec do 30. april 2010 2. roki za predmetne izpite 1. letnik (semestralni)
15. marec 2010 Začetek 2. semestra za 1. letnik
2. april 2010 Zaključek 2. semestra za 2. letnike
5. april 2010 Velikonočni ponedeljek
6. april do 11. junij 2010 Praktično izobraževanje za 2. letnik (študenti lahko v
dogovoru z delodajalcem in šolo opravljajo PID in PRI
tudi izven tega termina)
6. april do 21. maj 2010 1. roki za predmetne izpite 2. letnik
1. april do 16. julij 2010 1. letnik prenovljeni programi – praktično izobraževanje,
zagovori projektnih nalog
24. maj do 16. julij 2010 2. roki za predmetne izpite 2. letnik
4. junij 2010 Zaključek 2. semestra za 1. letnike
1. do 18. junij 2010 1. roki za predmetne izpite 1. letnik (drugi semester)
21. junij do 16. julij 2010 2. roki za predmetne izpite 1. letnik (drugi semester)
20. do 27. avgust 2010 Prvi vpis v 1. letnik
1. do 24. september 2010 3. in 4. roki za predmetne izpite (izredni roki)
1. do 24. september 2010 1. letnik prenovljeni programi – praktično izobraževanje,
zagovori projektnih nalog
10. september 2010 Oddaja vlog za pogojni vpis
do 30. septembra 2010 Vpis v 2. letnik za študijsko leto 2010/2011
1. oktober 2010 Začetek študijskega leta 2010/2011
14
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Z urnikom bomo razporedili predpisano število ur po programu.
Po potrebi bodo razpisani izredni roki za predmetne izpite v oktobru in novembru in decembru
2009. Delni izpiti pri posameznem predmetu bodo razpisani med letom, na predlog predavatelja.
Za izredne študente se, v skladu s pogodbo o izobraževanju, razpišeta dva izpitna roka pri
posameznem predmetu, in sicer po končanem predavanju iz posameznega predmeta.
Diplomski izpiti bodo razpisani v oktobru, novembru in decembru 2009 ter v januarju, marcu,
aprilu, maju, juniju, juliju in septembru 2010.
Predvidevamo še prosti dan za sistematični zdravstveni pregled študentov in ravnateljev dan.
UVODNI DAN ZA ŠTUDENTE
Uvodni dan za vse redne in izredne študente organiziramo v septembru, pred začetkom predavanj.
Uvodni dan je organiziran ločeno za vsak posamezni letnik vpisanih študentov v posamezni
program. Pogosto je to tudi prvo srečanje generacije študentov, ki bodo študijski kolegi in kolegice.
Glavni cilj je študentom podati osnovne informacije o načinu študija na Višji strokovni šoli, jih
seznaniti s predmetnikom in zahtevami študija, predstaviti urnik in predavatelje. Vsak študent dobi
vodnik, kjer najde vse navedene informacije in še dodatne napotke za lažji začetek študija.
Vsebina uvodnega srečanja:
• predstavitev šole in njene organiziranosti;
• študijski koledar;
• predmetnik in način izvedbe študija;
• urnik;
• predstavitev spletnih strani šole;
• pomembne informacije v povezavi s študijem;
• napotki za uspešen študij;
• odgovori na dileme in vprašanja.
15
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
SEMINAR ZA IZDELAVO SEMINARSKIH/DIPLOMSKIH NALOG
Za vse študente (redne in izredne) organiziramo seminar za izdelavo pisnega dela, na katerem vas
seznanimo z natančnimi navodili za izdelavo seminarskih oziroma diplomskih nalog. Študenti
prejmete tudi knjižico z navodili o izdelavi pisnega dela. Za študente 1. letnikov bo seminar
izveden v začetku študijskega leta, za študente 2. letnikov pa v začetku 2. semestra. Cilj seminarja
je seznanitev študentov s pravili pisanja pisnega dela z vidika vsebine, metodologije in tehničnih
navodil. Na seminarju boste dobili natančna navodila, kako izbrati temo, začeti s pisanjem in kako
nalogo dokončati. Naučili se boste tudi citiranja, povzemanja ter navajanja virov ter iskanja
ustrezne literature s pomočjo Cobiss-a.
PREDAVANJA
Normativi predvidevajo, da je teoretični del predavanj skupen in ga posluša večja skupina
študentov, zato jih izvajamo v večjih predavalnicah. Predavanja so namenjena razlagi določene
teme in predstavitvi določenega predmetnega področja. Pri tem bodo predavatelji pričakovali vašo
aktivno udeležbo, razpravo in postavljanje vprašanj ter problemsko obravnavanje. Predavanja
bodo usmerjena na čim večjo aplikativnost teoretičnih znanj in tudi na izkušnje strokovnjakov iz
prakse.
SEMINARSKE VAJE
Pri seminarskih vajah se študenti razvrstijo v manjše skupine. Namenjene so predvsem problemski
obravnavi problematike, praktični aplikativnosti pridobljenih znanj in utrjevanju pridobljenih vsebin
ter obravnavi tematike seminarskih nalog.
LABORATORIJSKE VAJE
Za zagotovitev bolj individualnega dela se študenti razdelijo v manjše skupine (v našem primeru od
15 do 25 študentov). Laboratorijske vaje potekajo glede na posebnosti predmeta v običajnih ali
specializiranih predavalnicah (računalniška učilnica).
SPLETNA UČILNICA
V pomoč študentom pri individualnem delu je vzpostavljena spletna učilnica. Študent se prijavi v
spletno učilnico z geslom. Spletna učilnica omogoča študentom sprotno delo doma in neposredno
komunikacijo s predavateljem posameznega predmeta.
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE
Praktično izobraževanje je namenjeno povezovanju teorije s praktičnimi izkušnjami v podjetju.
16
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
IZPITNI ROKI
Za redne študente so v študijskem letu razpisani trije izpitni roki. Izpitni roki so določeni s
študijskim koledarjem.
Razporedi izpitnih rokov za študijsko leto bodo objavljeni na začetku študijskega leta.
Izpitni roki za izredne študente bodo razpisani po zaključenem predavanju pri posameznem
predmetu, in sicer 14 dni po zaključenem predavanju 1. izpitni rok in mesec dni po prvem izpitnem
roku 2. izpitni rok. Izredni študenti bodo lahko opravljali izpite tudi v rednih razpisanih rokih za
redni študij.
KRAJ IN NAČIN IZVEDBE
Redni študij in izredni študij izvajamo v prostorih Višje strokovne šole Slovenj Gradec. Pri rednem
študiju potekajo predavanja v dopoldanskem času.
Predavanja pri izrednem študiju potekajo dvakrat do trikrat tedensko popoldan.
SODELOVANJE S ŠTUDENTI
Svetovalne ure za študente bodo organizirane za vsak predmet po predhodni najavi študentov.
Posameznim predavateljem se lahko najavite po elektronski pošti. Vsak predavatelj je pripravljen
svetovati pri pripravi seminarske naloge in kasneje diplomske naloge. Termini in elektronski naslovi
predavateljev so objavljeni na spletni strani Višje strokovne šole. Z dogovorom med predavatelji in
študenti se svetovalne ure lahko prestavijo.
SEMINARSKA NALOGA
Pri posameznem predmetu je lahko določena tudi priprava seminarske naloge. Tematika je
strokovna, s poudarkom na aplikaciji teorije v praksi. Pri izrednih študentih se seminarska naloga
nanaša na njihovo področje dela.
Seminarska naloga je manjše strokovno delo, v katerem študent obdela enostaven problem in se
ob tem sreča s prvimi koraki znanstveno-raziskovalnega dela. V njej študent samostojno obdeluje
določeno temo, ki jo je izbral sam ali mu jo je določil predavatelj predmeta.
Osnovni namen seminarske naloge je, da se študent v okviru študijskega programa popolneje in
globlje seznani s problemi določenega predmeta in da se izpopolnjuje v pisanju strokovnih del,
oziroma da se nauči veščine pisanja in se pripravi na pisanje diplomske naloge.
Predavatelj bo za svoje področje predložil seznam možnih tem, terminsko opredelil njihovo
predstavitev ter opozoril na uporabo različne tehnologije za bolj zanimivo in pestro predstavitev.
Pri izdelavi študenti upoštevajo enotna Navodila za izdelavo pisnega dela.
17
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
DIPLOMSKO DELO
Diplomsko delo je sestavljeno iz diplomske naloge in zagovora le-te. Temo diplomske naloge si
študent izbere v dogovoru z mentorjem v podjetju, v katerem opravlja praktično izobraževanje in
mentorjem ustreznega predmeta v šoli. V pomoč študentom predavatelji pri posameznem
predmetu razpišejo predloge tem diplomskih nalog.
Diplomsko nalogo študent napiše v skladu z Navodili za izdelavo pisnega dela. Sestavljena je iz
teoretičnega in praktičnega dela.
Pri izdelavi diplomske naloge in njenem zagovoru se upoštevajo določila Pravilnika o izdelavi
diplomske naloge in diplomskem izpitu (str. 54).
ŠTUDIJSKO GRADIVO
Študijsko gradivo za possamezne predmete je objavljeno na spletnem naslovu in je dostopno vsem
študentom brezplačno. Če je predavatelj na šoli pripravil svoje gradivo, ga bo objavil v spletni
učilnici oz. ga bo mogoče dobiti tudi v tiskani obliki, če gre za gradivo, ki je že natisnjeno.
Predavatelji bodo pri začetku posameznega predmeta povedali, katero gradivo je osnovno. Gradivo
za vaje bo objavljeno v spletni učilnici.
KNJIŽNICA
Knjižnica Višje strokovne šole ponuja strokovno, poljudno in splošno gradivo (knjige, periodika -
časopisi in revije, različne publikacije) s področja ekonomije, psihologije, statistike, jezikoslovja
(slovenščina in tuji jeziki) in ostalih ved, ki so del višješolskega izobraževanja. Raznolikost gradiva
se, skladno s povpraševanjem, stalno dopolnjuje.
V knjižnici ponujamo tudi možnost dostopa do interneta in elektronske pošte, kjer se lahko
študenti seznanjajo z aktualnimi dogodki, svežimi informacijami, brskajo po knjižnih zalogah v
drugih knjižnicah in se povezujejo v medmrežju v skladu z lastnimi interesi. Prav tako je v sklopu
knjižnice tudi čitalnica.
Ob prvem obisku postanete član knjižnice in sprejmete pravila, ki so objavljena na spletni strani
višje šole. Članarine ni.
Knjižnica je v prostorih Šolskega centra na Koroški ulici 11 v Slovenj Gradcu. Odprta je vsak
delovni dan od 8. do 15. ure, ob ponedeljkih do 17. ure in ob četrtkih do 16. ure. V času izven
uradnih ur lahklo oddate gradivo v predal pred knjižnico. Knjižničarji so vam na voljo tudi po
telefonu: (02) 884 65 09 in preko elektronske pošte knjiznica.visja@sc-sg.net. Z veseljem vam
bodo pomagali po svojih najboljših močeh.
18
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Poleg knjižnice na šoli je literatura na voljo tudi v ostalih knjižnicah, katerih seznam je vključen v
informator. Naša knjižnica je vključena v enotni Cobiss sistem in s tem je vsem uporabnikom naše
knjižnice omogočena tudi medknjižnična izposoja.
KAJ ŠE NUDIMO ŠTUDENTOM NA ŠOLI?
• Organizirana športna vadba.
Če bo zanimanje dovolj veliko, bomo pripravili tečaje za posamezne panoge. Možne so vse
igre z žogo, tenis, badminton, namizni tenis, aerobika.
• Računalniki.
Pri določenih predmetih je potrebno izdelati seminarsko nalogo. Zavedamo se, da vsi nimajo
doma ustrezne računalniške opreme, zato boste imeli študenti v popoldanskem času skupaj z
mentorjem na voljo računalnike v predavalnici računalništva. Za uporabo računalniške
učilnice se dogovorite s predavateljem ali laborantom pri predmetu računalništva.
Študentom so na voljo tudi računalniki na hodniku in v knjižnici.
KAM PO INFORMACIJE?
Vsa obvestila bodo objavljena na oglasni deski Višje strokovne šole. Poleg tega lahko dobite vse
informacije na spletni strani naše šole. V rubriki »Obvestila« pa vas bomo obveščali o vseh
spremembah urnika in drugih tekočih zadevah. Svoja vprašanja lahko naslovite tudi na ravnateljico
in referat.
Uradne ure referata Višje strokovne šole
Vsak delovni dan v dopoldanskem času in dvakrat tedensko tudi v popoldanskem času. Termini
bodo objavljeni na spletni strani.
Če želite izven uradnih ur oddati kakršnekoli seminarske naloge, vloge ipd., jih lahko oddate v
predal pred referatom.
19
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
SPLETNA STRAN ŠOLE
Spletna stran: www.sc-sg.net/visja. Na spletni strani šole je povezava na stran e-študent, ki
omogoča vpogled v vse pravilnike šole, dostop do vseh obrazcev, navodil in urnikov, dostop do
e-anket in do e-indeksa posameznega študenta. Vsak vpisan študent dobi geslo in uporabniško
ime za dostop do spletne strani e-študent.
Navodila za dostop do e-indeksa:
1. Vpišite internetni naslov:
www.sc-sg.net/visja
2. Kliknite na povezavo IZPITI;
3. Kliknite na povezavo IZPITNI ROKI, PRIJAVE TER PREGLED REZULTATOV IN PRIJAV;
4. Če se želite prijaviti na izpit ali odjaviti od izpita, izberite enega izmed štirih modulov, kamor
ste v tem študijskem letu vpisani. Izpišejo se razpisani izpitni roki. Nato izberite rok, na
katerega se želite prijaviti oz. od katerega se želite odjaviti (kliknite na povezavo v stolpcu
ROK, npr. Prvi redni, Drugi redni…). Prikaže se vam okno za vpis vpisne številke in gesla. Ko
vpišete ta dva podatka, izberite možnost PRIJAVA ali ODJAVA (odjava – samo v primeru, če
ste že prijavljeni na ta izpitni rok). Možna sporočila:
• »PRIJAVA/ODJAVA JE USPELA« (če ste postopek prijave oz. odjave izvedli pravilno),
• »PRIJAVA NI MOŽNA, KER JE ROK ZA PRIJAVO POTEKEL« (če je rok za prijavo že potekel),
• »NAPAČNO GESLO« (če ste vpisali napačno geslo),
• »ŠTUDENT JE ŽE PRIJAVLJEN NA TA IZPIT« (če ste na izpit že prijavljeni).
5. Če želite pregledati ocene in prijave v tekočem študijskem letu, kliknite na povezavo PREGLED
PRIJAV IN OCEN ZADNJEGA VPISA, vpišite vpisno številko in geslo ter kliknite ikono PREGLED.
6. Če želite pregledati vse ocene in prijave, kliknite na povezavo PREGLED VSEH PRIJAV IN OCEN,
vpišite vpisno številko in geslo ter kliknite ikono PREGLED.
Obrazci:
Vse obrazce za diplomski izpit in ostale obrazce dobite na spletni strani, v rubliki »E-študent« →
Diplomski izpit oz. Obrazci.
Konzultacijske ure in elektronski naslovi predavateljev so objavljeni v rubliki »Predavatelji«.
20
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
PREDAVATELJI VIŠJE ŠOLE
Ime in priimek Elektronski naslov
Milena Štrovs Gagič, prof. milena.strovs@guest.arnes.si
dr. Anita Urnaut-Goltnik anita.urnaut@sc-sg.net
mag. Danica Pušnik danica.pusnik@sc-sg.net
mag. Majda Bukovnik majda.bukovnik@sc-sg.net
Dora Najrajter, univ. dipl. prav. dora.najrajter@sc-sg.net
mag. Janja Razgoršek janja.razgorsek@sc-sg.net
Silva Ledinek, univ. dipl. ekon., silva.ledinek@guest.arnes.si
mag. Gabrijela Kotnik gabrijela.kotnik@sc-sg.net
Marjeta Slabe Cepec, univ. dipl. ekon. marjeta.slabe@gmail.com
mag. Samo Kramer samo.kramer@sc-sg.net
Mira Cajnko, prof. mira.cajnko@gmail.com
Majda Klemenšek, prof. majda.klemensek@t-1.si
Sonja Smolar, univ. dipl. ekon. sonja.smolar@sc-sg.net
Karmen Grudnik, univ. dipl. ekon. karmen.grudnik@guest.arnes.si
Marta Belič, univ. dipl. ekon. marta.belic@sc-sg.net
Erika Ošlak, prof. nem. in knj. erika.oslak@sc-sg.net
Marija Slavič, univ. dipl. ekon. marija.slavic@sc-sg.net
mag. Janja Hirtl janja.hirtl@sc-sg.net
Ivanka Linasi, univ. dipl. ekon. ivanka.linasi@sc-sg.net
21
PREDSTAVITEV VIŠJEŠOLSKEGA IZOBRAŽEVANJA
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Redni študij se izvede v dveh letih po predpisanem predmetniku, in sicer v obliki predavanj,
seminarskih in laboratorijskih vaj. Izredni študij se izvede praviloma v dveh letih in pol oziroma v
treh ciklusih.
Študent/ka lahko napreduje v drugi letnik prenovljenih programov, če je do konca študijskega leta
opravil/a obveznosti iz modulov, predmetov in praktičnega izobraževanja 1. letnika,
ovrednotenih z najmanj 45 KT, pri tem mora v celoti opraviti obveznosti vaj in praktičnega
izobraževanja.
Študent/ka lahko enkrat ponavlja letnik v istem izobraževalnem programu, če opravi študijske
obveznosti in praktično izobraževanje istega letnika, ovrednotenih z najmanj 20 KT.
DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
Za dokončanje izobraževanja morajo biti opravljene vse študijske obveznosti (pridobljenih vseh 120
KT):
• izpiti, vaje, seminarske naloge;
• opravljeno praktično izobraževanje (80 % prisotnost) z zagovorom seminarske naloge;
• opravljen diplomski izpit, ki je sestavljen iz diplomske naloge in njenega zagovora.
Temo diplomske naloge študent/ka izbere v dogovoru z mentorjem in predavateljem Višje
strokovne šole. Iz naloge naj bo razvidna študentova sposobnost za povezovanje
interdisciplinarnega znanja in povezovanja strokovno-teoretičnih predmetov s praktičnimi
izkušnjami.
22
PREDSTAVITEV PROGRAMA POSLOVNI SEKRETAR
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Tipična dela poslovnega sekretarja so:
• samostojno organiziranje, načrtovanje in vodenje delovnih procesov v tajništvu;
• časovno razporejanje delovnih obveznosti vodstvenih in strokovnih delavcev;
• skrb za uresničevanje sprejetih odločitev svojih nadrejenih;
• pripravljanje in organiziranje poslovnih razgovorov, sej in sestankov ter pripravljanje gradiv in
informacij;
• sodelovanje pri kadrovskih dejavnostih za zaposlene;
• sprejemanje, presojanje in posredovanje poslovnih in drugih informacij znotraj in zunaj
organizacije;
• vodenje poslovne korespondence in evidence stroškov poslovne organizacije;
• vodenje strokovnih delovnih skupin in ugotavljanje njihove uspešnosti;
• upoštevanje delovnega protokola in poslovnega bontona, ker gre za stalno komuniciranje s
poslovnimi partnerji, domačimi in iz tujine.
Cilji izobraževalnega programa
Cilj izobraževalnega programa je pridobitev višje strokovne izobrazbe za poslovne
sekretarje/sekretarke. Le-ti si med izobraževanjem pridobijo široko in poglobljeno strokovnoteoretično
in praktično znanje iz organizacije in sodobnega pisarniškega poslovanja.
Diplomant/diplomantka po uspešno zaključenem izobraževalnem programu in zagovoru diplomske
naloge poglobi in razširi temeljna znanja s področja ekonomije in ekonomike podjetja,
računovodstva in financ ter menedžmenta. Obvlada poslovno sporazumevanje v slovenskem jeziku
in doseže višjo raven znanja prvega in drugega tujega jezika ter pridobi osnove uspešnega
komuniciranja s poslovnimi partnerji. Nauči se samostojno voditi pisarniško poslovanje in se
usposobi za samostojno načrtovanje, organiziranje in vodenje delovnih postopkov v pisarni ter zna
učinkovito uporabljati sodobno informacijsko tehnologijo v pisarni. Prav tako razširi in poglobi
znanje na področju računalništva in informatike, spozna pravne predpise, gospodarsko in upravno
ureditev ter pravne osnove poslovanja podjetja.
23
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
PREDMETNIK
Št. Predmet 1. letnik 2. letnik Skupaj ur KT
PR SV LV PR SV LV
1. Poslovni tuji jezik 1 42 48 90 6
2. Poslovno komuniciranje 42 48 90 6
3. Ekonomika poslovanja 30 30 60 5
4.
Računovodstvo in finančno
poslovanje
30 30 60 5
5.
Informacijsko-komunikacijska
podpora v pisarni
30 45 75 5
6. Informacijska tehnologija in podatki 30 45 75 5
7. Gospodarsko pravo 40 20 60 5
8. Ustava in državna ureditev – izbirni 40 20 60 5
Državna uprava in upravni postopek
– izbirni
40 20 60 5
9. Poslovni tuji jezik 2 30 35 65 5
10.
Poslovno sporazumevanje v
slovenskem jeziku
30 35 65 5
11. Sodobno vodenje pisarne 30 30 30 90 6
12. Ljudje v organizaciji 30 30 30 90 6
13.
Osnove upravljanja in organizacija
poslovanja
35 30 65 5
14.
Projektno organiziranje poslovnih
dogodkov
30 35 65 5
15. Poslovni tuji jezik 3 - izbirno 30 35 65 5
16.
Trženje in tržno komuniciranje -
izbirno
30 35 65 5
15. Elektronsko poslovanje - izbirno 30 35 65 5
16.
Grafični in spletni dizajn v pisarni -
izbirno
30 35 65 5
17. Prosto izbirni predmet da - 5
18. Praktično izobraževanje 400 400 800
15
+
13
19. Diplomsko delo - da 5
Opomba: PR = predavanja, SV = seminarske vaje, LV = laboratorijske vaje
Za izredni študij je število ur prilagojeno.
24
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Šola bo v študijskem letu 2009/2010 ponudila študentom 1. letnika kot prosto izbirne predmete
smerne predmete programa ekonomist – trženje, poslovni procesi in temelji računovodstva.
Za 2. letniku bo šola, v skladu z izbiro študento, izvedla izbirna predmeta elektronsko poslovanje
ter grafični in spletni dizajn.
OBVEZNE OBLIKE OCENJEVANJA ZNANJA
Predmet Letnik Ustni izpit Pisni izpit
Izdelek oz.
storitev z
zagovorom
Poslovni tuji jezik 1 1. da da
Poslovno komuniciranje 1. da
Ekonomika poslovanja 1. da
Računovodstvo in finančno
poslovanje
1. da
Informacijsko-komuikacijska
podpora v pisarni
1. da
Informacijska tehnologija in
podatki
1. da
Gospodarsko pravo 1. da
Ustava in državna ureditev –
izbirni
1. da
Državna uprava in upravni
postopek – izbirni
1. da
Poslovni tuji jezik 2 2. da da
Poslovno sporazumevanje v
slovenskem jeziku
2. da
25
Sodobno vodenje pisarne 2. da
Ljudje v organizaciji 2. da
Osnove upravljanja in
organizacija poslovanja
2. da
Projektno organiziranje
dogodkov
2. da
Poslovni tuji jezik 3 2. da da
Trženje in tržno
komuniciranje
2. da
Elektronsko poslovanje 2. da
Grafični in spletni dizajn 2. da
Praktično izobraževanje 1. in 2. da
Diploma 2. da
26
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
V ŠTUDIJSKEM LETU 2009/2010 BOMO V PROGRAMU POSLOVNI SEKRETAR IZVAJALI NASLEDNJE
PROGRAME/MODULE/PROSTO IZBIRNE PREDMETE:
Prosto izbirni predmeti za redne študente:
• Trženje;
• Temelji računovodstva;
• Poslovni procesi.
Naziv strokovne izobrazbe po končanem izobraževanju:
POSLOVNI SEKRETAR/POSLOVNA SEKRETARKA
1. LETNIK 2. LETNIK - MODUL SPLETNO POSLOVANJE
KOMUNIKACIJA
Poslovni tuji jezik I
Poslovno komuniciranje
POSLOVNI JEZIK
Poslovni tuji jezik 2
Poslovno sporazumevanje v slovenskem
jeziku
POSLOVANJE IN FINANCE
Ekonomika poslovanja
Računovodstvo in finančno poslovanje
SODOBNA PISARNA
Sodobno vodenje pisarne
Ljudje v organizaciji
INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKI
SISTEMI
Informacijsko-komunikacijska podpora
v pisarni
Informacijska tehnologija in podatki
ORGANIZACIJA IN PROTOKOL
Osnove upravljanja in organizacija
poslovanja
Projektno organiziranje poslovnih
dogodkov
ZAKONODAJA IN UPRAVA
Gospodarsko pravo
Ustava in državna ureditev – izbirni
predmet
SPLETNO POSLOVANJE
Elektronsko poslovanje
Grafični in spletni dizajn v pisarni
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO
MODULIH
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO
MODULIH
PROSTO IZBIRNI PREDMET
27
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
CILJI PREDMETOV
Poslovno sporazumevanje v tujem jeziku I – angleški jezik, nemški jezik
Študent si pri tem predmetu razvija bralno in slušno razumevanje ter pisno in ustno
sporazumevanje v tujem jeziku. Pri tem znanje tujega jezika poglablja in razširja na področje
poslovne terminologije. Nauči se samostojne komunikacije v ekonomsko-poslovnem svetu,
uporabe sodobnih informacisjkih virov ter samostojnega iskanja informacij s pomočjo le-teh. Nauči
se uporabljati slovarje in poiskati ustrezne informacije v tuji literaturi.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• sporazumevanje v poslovnih okoliščinah (predstavitev dejavnosti, poklici, pisarniška oprema,
organizacija sestankov, denarno poslovanje…);
• poslovna korespondenca (oblikovanje dopisov, poročil, zapisnikov, priložnostnih dopisov…);
• strokovno besedišče, kultura jezika in medkulturno sporazumevanje (poslovno izrazoslovje,
splošno izrazoslovje).
Poslovno komuniciranje
Pri predmetu študent razvija samozavest v komunikaciji in učinkoviti uporabi temeljne
komunikacijske veščine ter se usposobi za vodenje poslovnih dogodkov in za vzpostavitev
profesionalnega odnosa s sodelavci, strankami in poslovnimi partnerji. Nauči se samostojno
uporabiti komunikacijske veščine v posameznih okoliščinah poslovnega življenja ter se usposobi za
obvladovanje konfliktov v medosebnih odnosih.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• proces komuniciranja, vrste in stili komuniciranja;
• podporne in povezovalne komunikacijske tehnologije;
• komunikacijske veščine (načini poslušanja, vrste spraševanja, tehnike argumentiranja, tehnike
pozitivnega motiviranja…);
• komuniciranje v posameznih okoliščinah poslovnega življenja (poslovni razgovor, sestanek,
nastop, pravila vedenja, estetika in etika komuniciranja…);
• obvladovanje konfliktov.
Ekonomika poslovanja
Pri predmetu študent spozna osnovne ekonomske zakonitosti ter njihovo medsebojno povezanost
in odvisnost ter pridobi osnovna znanja ekonomike poslovanja podjetja. Usposobi se za smiselno
povezovanje informacij o odvijanju poslovnih dogajan znotraj in zunaj organizacije, s ciljem
zagotavljanja najoptimalnejših odločitev. Pridobi osnove o stroških in razume vsebino ekonomskih
kazalnikov poslovanja.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• poslovni proces in poslovni sistem;
• ekonomika poslovanja (poslovna sredstva, stroški, kalkulacija – oblikovanje lastne in prodajne
cene…);
• trg in konkurenca;
28
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
• ekonomski kazalniki.
Računovodstvo in finančno poslovanje
Pri predmetu spozna vlogo računovodstva v organizacijah, seznani se z računovodskimi funkcijami
in računovodsko podporo pri poslovnih odločitvah v podjetju. Usposobi se za računovodsko
spremljanje poslovanja podjetja in si razvija natančnost, delavnost in pozitiven odnos do delovnih
nalog.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• funkcijski in organizacijski vidik računovodstva (računovodsko načrtovanje, analiziranje,
nadziranje);
• računovodska poročila;
• finančno poslovanje (viri, plačilni promet);
• davčno poslovanje.
Informacijsko komunikacijska podpora v pisarni
Pri predmetu se nauči samostojne uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v poslovne
namene ter se usposobi za učnkovito uporabo računalniških orodij pri svojem delu. Usposobi se za
učinkovito posredovanje različnih vrst informacij v poslovnem svetu ter prepoznava različne
nevarnosti, ki nastajajo pri uporabi omrežij in izmenjavi podatkov, in obvladuje tveganja, povezana
s tem.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• informacijska tehnologija (vrste omrežij, računalniška oprema, operacijski sistemi…);
• informacijsko-komunikacijska tehnologija v pisarniškem poslovanju (upravljanje datotek,
oblikovanje dokumentov…);
• svetovni splet.
Informacijska tehnologija in podatki
Študenti se usposobijo za zbiranje in obdelavo podatkov s pomočjo uporabe inforamcijske
tehnologije. Naučijo se učinkovite uporabe računalniških orodij za obvladovanje podatkov ter si
pridobijo sposobnosti za uporabo računalniških orodij za vodenje projektov pri svojem delu.
Pridobijo si tudi sposobnost uporabe različnih računovodskih programov za pripravo poslovnih
poročil ter spremljanje poslovanja z vnosom dokumentov v ustrezne računalniške aplikacije.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• elektronska preglednica in njena uporaba;
• upravljanje datotek;
• programska orodja;
• uporaba računovodskih programov.
Gospodarsko pravo
Pri predmetu si študent razširi znanje o gospodarskem sistemu in gospodarski politiki v Sloveniji in
spozna osnovne pojme gospodarskega prava. Spozna predpise o delovnih razmerjih in se usposobi
29
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
za njihovo uporabo pri svojem delu. Razvije si odgovornost do dela in natančnost pri pripravi
enostavnih pogodb.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• pravni sistem in ureditev v Sloveniji;
• gospodarsko pravo (gospodarsko pravo, tržno pravo, gospodarsko statusno pravo,
gospodarske družbe…);
• delovno pravo (individualno in kolektivno delovno pravo…);
• pogodbe v poslovnem svetu (načela, pravila za sklepanje pogodb, vrste, specifike…).
Ustava in državna ureditev
Pri predmetu študent spozna ustavo Slovenije in spoštovanje državne in ustavne ureditve Slovenije
ter pridobi razumevanje vpetosti Slovenije v Evropsko unijo in s tem povezanih vplivov na
gospodarska in družbena dogajanja. S tem si razvije širšo razgledanost za razumevanje in
presojanje dogajanja v poslovnem okolju in širšem družbenem okolju.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• ustava kot pravni akt;
• človekove pravice in svoboščine;
• državna ureditev in državna oblast ter organizacija oblasti v RS;
• državna uprava in upravni postopek.
Državna uprava in upravni postopek
Pri predmetu si študent razvije razumevanje bistva državne ureditve ter njenega pomena za
delovanje države. Spozna delovanje javne uprave ter vlogo in ureditve lokalne samouprave ter
razume pomen racionalne porabe proračunskih sredstev.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• državna uprava;
• proračun in proračunska poraba sredstev;
• upravni postopek.
Poslovni tuji jezik 2
Pri predmetu si študent razvija jezikovne veščine s poudarkom na enostavnejšem poslovnem
sporazumevanju ter razumevanju kulturne in družbene raznolikosti.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• sporazumevanje v poslovnih okoliščinah (predstavitev dejavnosti, poklici, pisarniška oprema,
organizacija sestankov, denarno poslovanje…);
• poslovna korespondenca (oblikovanje dopisov, poročil, zapisnikov, priložnostnih dopisov…);
• strokovno besedišče, kultura jezika in medkulturno sporazumevanje (poslovno izrazoslovje,
splošno izrazoslovje).
30
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Poslovno sporazumevanje v slovenskem jeziku
Pri predmetu se poglobi znanje o pravopisni in slogovni podobi slovenskega knjižnega jezik ter
usvoji znanje za dobro poslovno korespondenco.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• govorno in pisno sporazumevanje (raba besed, govorica telesa, pomen razprave, bonton…);
• pisno sporazumevanje (zvrsti jezika, pravopis, pravopisna in slogovna podoba uradovalnega
jezika);
• poslovno dopisovanje (zgradba dopisa, uporaba jezika, raba knjižnega jezika v uradnih in
poslovnih dopisih, stalne oblike dopisovanja, kreativno poslovno dopisovanje...).
Sodobno vodenje pisarne
Usposobi se za samostojno načrtovanje, organiziranje in vodenje delovnih procesov v pisarni.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• pisarniške komunikacije (dejavniki razvoja pisarniških komunikacij);
• pisarniška tehnologija (pisarniški prostori, oprema, stroji in naprave, telekomunikacijske
naprave );
• organizacija dela v pisarni (optimiranje pisarniškega poslovanja, načrtovanje dela, določanje
standardov, obvladovanje časa in vodenje časovnih načrtov, vrednotenje dela v pisarni,
skupinsko načrtovanje dela v pisarni, uvajanje nove pisarniške tehnologije, načela pisarniškega
poslovanja, tipi nalog, pisarniško poslovanje upravnih organov, operativna kadrovska
opravila…).
Ljudje v organizaciji
Cilj predmeta je spoznati predmet, metode in cilje psihologije ter spoznati delovanje manjših
delovnih skupin in se usposobiti za koordiniranje njihovega dela.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• psihologija kot znanost;
• osebnost in duševni procesi;
• človek in delo (zakonitosti pri delu, dejavniki uspešnosti, ergonomija na delovnem mestu,
procesi informiranja, dejavniki socialnega ozračja in pripadnosti v podjetju…);
• ustvarjalno in pozitivno mišljenje (reševanje problemov, skupinska ustvarjalnost,
obvladovanje sprememb…);
• vodenje in odločanje (vloga vodij, vedenjski vzorci, metode odločanja…).
Osnove upravljanja in organiacija poslovanja
Študent se usposobi za podporo menedžerju in vodilnim delavcem ter spozna osnovo za
razumevanje kulture podjetja.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• teorija organizacije in menedžmenta (organizacijske strukture in organizacijska načela...);
31
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
• dejavnost organizacije in menedžmenta (oblikovanje strategije in načrtovanja, obdelava
informacij, vodenje v organizaciji…);
• ravnanje s človeškimi viri (načrtovanje, pridobivanje, izobraževanje kadrov, delovni odnosi,
KIS…).
Projektno organiziranje poslovnih dogodkov
Cilj predmeta je usposobiti študente za samostojno načrtovanje, organiziranje in vodenje poslovnih
dogodkov v organizaciji z uporabo projektnega vodenja.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• načrtovanje poslovnih dogodkov;
• projektno delo.
Elektronsko poslovanje
Študent se seznani z elektronskim poslovanjem ter spozna možnosti ter značilnosti uvajanja in
uporabe elektronskega poslovanja.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• zakonodaja na področju elektronskega poslovanja;
• varnost e-poslovanja;
• vrste in oblike e-poslovanja.
Grafični in spletni dizajn
Usposobi se za uspešno in učinkovito uporabo multimedijskih tehnologij in tehnik.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• AV in elektronske naprave;
• programska oprema;
• oblikovanje dokumentacije;
• oblikovanje spletnih strani.
Praktično izobraževanje
Pri praktičnem izobraževanju se nauči uporabiti pridobljeno teoretično znanje pri praktičnih
delovnih nalogah v podjetju. Spozna posamezna področja dela v podjetju in se usposobi za
načrtovanje in organiziranje delovnega procesa v pisarni. Spozna konkretna opravila in uporabo
predpisov iz gospodarskega prava in javne uprave ter si razvija specifične sposobnosti za poklicno
delo. Razvija si občutek pripadnosti podjetju, spoznava pomen dobre interne komunikacije in si
razvija pripravljenost za sodelovanje, pozitiven odnos do delovnih obveznosti in prevzemanje
odgovornosti.
Podrobnejša predstavitev predmetov in kompetenc je na spletni strani šole.
32
PREDSTAVITEV PROGRAMA EKONOMIST
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Tipična dela ekonomista so:
• vodenje, načrtovanje, organiziranje in nadziranje poslovnih procesov;
• odločanje in sprejemanje poslovnih odločitev na določenem poslovnem področju;
• analiza statističnih podatkov za potrebe trga, ekonomičnosti poslovanja in trženja storitev,
poslovnih procesov;
• organiziranje in priprava logističnih procesov;
• vodenje majhnih podjetij na temelju podjetništva;
• opravljanje tipičnih del s področja posameznega poklicnega profila, za katere izobražuje
program ekonomist.
Cilji izobraževalnega programa:
Cilj je izobraziti ekonomiste z dovolj širokim in poglobljenim strokovno-teoretičnim in praktično
uporabnim znanjem za vodenje procesov v okviru posameznih profilov poklicev, za katerega
program izobražuje. Študenti v času študija pridobijo sposobnost učinkovitega poslovanja z
uporabo sodobnih inforamcijsko-komunikacijskih tehnologij, sodobnih metod, tehnik in načel
organizacije in integralnega sistema menedžmenta in se usposobijo za samostojno delo za razvojno
in operativno vodenje majhnih in srednje velikih podjetij.
33
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
PREDMETNIK
Št. Predmet 1. Letnik 2. letnik
Skupaj
ur
KT
PR SV LV PR SV LV
1. Poslovni tuji jezik 1 36 42 78 6
2. Poslovno komuniciranje 36 42 78 6
3. Informatika 24 48 72 5
4. Poslovna matematika s statistiko 42 42 84 6
5. Organizacija in menedžment podjetja 42 30 72 6
6. Ekonomija 36 24 60 5
7. Osnove poslovnih financ 36 42 78 6
8. Trženje – izbirni 42 36 78 6
8. Temelji računovodstva – izbirni 42 36 78 6
8. Poslovni procesi – izbirni 42 36 78 6
9. Praktično izobraževanje 400 14
10. Prosto izbirni predmet - da 5
TEHNIČNI KOMERCIALIST
11. Prodaja 48 42 24 114 8
12. Nabava 42 42 84 6
13. Poslovno pravo 48 36 84 6
14. Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti 42 18 60 5
15. Praktično izobraževanje 400 14
16.
Oblikovanje proizvodov in tehnoloških
procesov
42 36 18 96 6
17. Poslovna logistika 30 36 24 90 5
18. Diplomsko delo - da 5
RAČUNOVODJA ZA MANJŠE DRUŽBE, SAMOSTOJNE PODJETNIKE IN ZAVODE
11. Finančno računovodstvo 48 36 24 108 7
12. Stroškovno računovodstvo 48 36 12 96 7
13. Davki 42 36 18 96 6
14. Analiza bilanc z revizijo 30 60 90 5
15. Praktično izobraževanje 400 14
RAČUNOVODSTVO ZA GOSPODARSTVO
16. Insolvenčni postopki 42 36 78 6
17.
Računovodstvo za samostojne
podjetnike
42 18 60 5
18. Diplomsko delo - da 5
ORGANIZATOR POSLOVANJA
11. Poslovno pravo 48 36 84 6
34
12. Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti 42 18 60 5
13. Ekologija 42 42 84 6
14. Ergonomija in varstvo pri delu 48 42 24 114 8
15. Praktično izobraževanje 400 14
PODJETNIŠTVO IN TRŽENJE
16. Podjetništvo 24 84 108 5
17. Trženje 42 36 78 6
18. Diplomsko delo - da 5
Opomba: Za izredni študij je število ur prilagojeno.
V 2. letniku bo šola, v skladu z izbiro študenta, ponudila izvedbo izbirnih modulov za poklicne
standarde:
• tehnični komercialist/tehnična komercialistka;
• računovodja/računovodkinja za manjše družbe, samostojne podjetnike in zavode (izbirni
modul računovodstvo za gospodarstvo) ter
• organizator/organizatorka poslovanja (izbirni modul podjetništvo in trženje).
Za izredni študij bo izvedba posameznih izbirnih modulov za poklicne standarde odvisna od števila
študentov v posamezni skupini.
Prosto izbirni predmeti za 2. letnik programa Ekonomist so objavljeni na spletni strani.
OBVEZNE OBLIKE OCENJEVANJA ZNANJA
Predmet Letnik Ustni izpit Pisni izpit
Izdelek oz.
storitev z
zagovorom
Poslovni tuji jezik 1 1. da da
Poslovno komuniciranje 1. da da
Informatika 1. da
Poslovna matematika s
statistiko
1. da
Organizacija in menedžment
podjetja
1. da
Ekonomija 1. da
Osnove poslovnih financ 1. da
Trženje – izbirni 1. da
Temelji računovodstva –
izbirni
1. da
Poslovni procesi – izbirni 1. da da
Prodaja 2. da
Nabava 2. da
35
Poslovno pravo 2. da
Ugotavljanje in zagotavljanje
kakovosti
2.
da da
Oblikovanje proizvodov in
tehnoloških procesov
2.
da
Poslovna logistika 2. da
Podjetništvo 2. da da
Trženje 2. da
Finančno računovodstvo 2. da
Stroškovno računovodstvo 2. da da
Davki 2. da da
Analiza bilance z revizijo 2. da
Insolvenčni postopki 2. da
Računovodstvo za
samostojne podjetnike
2.
da da
Praktično izobraževanje 1. in 2. da da
36
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
V ŠTUDIJSKEM LETU 2009/2010 BOMO V PROGRAMU EKONOMIST IZVAJALI NASLEDNJE
PROGRAME/MODULE/PROSTO IZBIRNE PREDMETE:
1. LETNIK
2. LETNIK - MODUL ORGANIZATOR
PODJETNIŠTVO IN TRŽENJE
KOMUNIKACIJA
Poslovni tuji jezik I
Poslovno komuniciranje
PRAVO
Poslovno pravo
ANALIZA
Informatika
Poslovna matematika s statistiko
KAKOVOST
Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti
1. LETNIK
2. LETNIK - MODUL TEHNIČNI
KOMERCIALIST
KOMUNIKACIJA
Poslovni tuji jezik I
Poslovno komuniciranje
KOMERCIALA
Prodaja
Nabava
ANALIZA
Informatika
Poslovna matematika s statistiko
PRAVO
Poslovno pravo
POSLOVANJE
Organizacija in menedžment podjetja
Ekonomija
Osnove poslovnih financ
KAKOVOST
Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti
TRŽENJE
Trženje
VODENJE TEHNOLOŠKIH PROCESOV Z
LOGISTIKO
Oblikovanje proizvodov in tehnoloških
procesov
Poslovna logistika
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO
MODULIH
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO
MODULIH
PROSTO IZBIRNI PREDMET
37
POSLOVANJE
Organizacija in menedžment
Ekonomija
Osnove poslovnih financ
VARSTVO NARAVE IN DELA
Ekologija
Ergonomija in varstvo pri delu
POSLOVNI PROCESI
Poslovni procesi
PODJETNIŠTVO IN TRŽENJE
Podjetništvo
Trženje
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO
MODULIH
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO MODULIH
PROSTO IZBIRNI PREDMET
1. LETNIK 2. LETNIK - MODUL RAČUNOVODJA/RGO
KOMUNIKACIJA
Poslovni tuji jezik I
Poslovno komuniciranje
RAČUNOVODSTVO
Finančno računovodstvo
Stroškovno računovodstvo
ANALIZA
Informatika
Poslovna matematika s statistiko
DAVKI Z ANALIZO
Davki
Analiza bilanc z revizijo
POSLOVANJE
Organizacija in menedžment
Ekonomija
Osnove poslovnih financ
TEMELJI RAČUNOVODSTVA
Temelji računovodstva
RAČUNOVODSTVO ZA GOSPODARSTVO
Insolvenčni postopki
Računovodstvo za samostojne podjetnike
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO
MODULIH
PRAKTIČNO IZOBRAŽEVANJE PO MODULIH
PROSTO IZBIRNI PREDMET
38
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Prosto izbirni predmeti za redne študente:
• Grafični in spletni dizajn;
• Poslovni tuji jezik 2 – NE in AN;
• Projektno organiziranje poslovnih dogodkov;
• Podjetništvo.
Za izredni študij bo izvedba posameznih modulov za poklicne standarde oz. prosto izbirnih
predmetov odvisna od interesa študentov za posamezni modul oz. prosto izbirni predmet.
Naziv strokovne izobrazbe po končanem izobraževanju:
EKONOMIST/EKONOMISTKA
CILJI PREDMETOV
Poslovni tuji jezik I – angleški jezik, nemški jezik
Študent si razvija sposobnost samostojnega komuniciranja s poslovnimi partnerji. Razvija si bralno,
slušno razumevanje in govorjenje.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• sporazumevanje v poslovnih okoliščinah (predstavitev dejavnosti, poklici, pisarniška oprema,
organizacija sestankov, denarno poslovanje…);
• pisno in ustno poslovno komuniciranje (oblikovanje dopisov, poročil, zapisnikov, priložnostnih
dopisov…);
• komuniciranje v mednarodni menjavi in pri trženju, promoviranju izdelka in znamke, pri delu v
računovodstvu, poslovanju z nepremičninami, zavarovanju, logistiki in turizmu…
Poslovno komuniciranje
Pri predmetu študent spozna in razume pojem učinkovite besedne in nebesedne komunikacije. Zna
uporabiti komunikacijske veščine v posameznih okoliščinah poslovnega življenja. Nauči se veščin
pisnega komuniciranja ob uporabi sodobne komunikacijske tehnologije.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• splošno o komunikologiji;
• proces komuniciranja;
• komunikacijske veščine (načini poslušanja, vrste vprašanj, tehnike argumentiranja, tehnike
pozitivnega motiviranja…);
• pisno komuniciranje v posameznih okoliščinah poslovnega življenja;
• interno in eksterno komuniciranje;
• etika komuniciranja.
39
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Informatika
Študent spozna procese v informacijskem sistemu organizacije, elektronsko poslovanje, osnove
oblikovanja besedil. Usposobi se za samostojno uporabo računalnika z uporabo ustreznih
računalniških orodij. Pri tem si razvija natančnost, vztrajnost in samoiniciativnost.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• informacijska tehnologija, informacijski sistemi in internet;
• internet in elektronske oblike poslovanja ter varstvo elektronskih osebnih podatkov;
• uporaba računalnika v pisarni;
• elektronsko komuniciranje;
• informacijski sistemi.
Poslovna matematika s statistiko
Študent si nadgradi srednješolsko znanje iz poslovne matematike in statistike in pri tem spozna
različne matematične in statistične metode. Nauči se uporabiti matematično znanje pri
načrtovanju, poročilih in analizi ter sestavi poročil in statističnih analiz. Usposobi se za sestavo
poročil, analiz in obračunov.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• sklepni, verižni, razdelilni, zmesni, procentni račun;
• kalkulacije, obrestovanje, vloge in dvigi ter posojila;
• statistično raziskovanje, relativna števila, frekvenčne porazdelitve, srednje vrednosti in mere
variabilnosti ter analiza časovnih vrst…
Organizacija in menedžment podjetja
Študent si razširi in poglobi znanje o ekonomskem sistemu in ekonomski politiki, spozna
organizacije ter metode, tehnike in načela organizacije poslovanja. Spozna poslovne funkcije v
podjetju, ekonomske kazalnike in njihov pomen ter se usposobi za učinkovito vodenje.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• ekonomski sistem in ekonomska politika;
• splošni menedžment;
• vodenje v organizaciji (metode in tehnike vodenja, delegiranje nalog…);
• teorija organizacij (organizacijska struktura, organizacijski sistem, načela…);
• organizacijska kultura;
• projektni menedžment (projekti in projektna organizacija).
Ekonomija
Študent spozna in razume ekonomske probleme, ekonomske zakonitosti, oblikovanje tržnega
ravnotežja ter se nauči ugotavljati in razlikovati trende in gospodarski razvoj na osnovi
makroekonomskih kazalcev.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• vsebina procesa gospodarjenja in reprodukcijskega procesa;
40
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
• trg in konkurenca;
• ekonomski sistem, ekonomska struktura in ekonomska politika;
• družbeni bruto produkt.
Osnove poslovnih financ
Pri predmetu se študent seznani s poslovnimi financami, poslovnim in finančnim izidom. Spozna
področje finančnih naložb in zakonodajo s finančnega področja poslovanja.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• ekonomski sistem in ekonomska politika;
• finančni trgi in finančne institucije;
• viri financiranja;
• instrumenti na finančnem trgu (vrste instrumentov, vrednostni papirji);
• osnove finančnega menedžmenta;
• vodenje ter izvajanje plačilnega prometa;
• ugotavljanje virov financiranja;
• odločanje o finančnih naložbah.
Trženje
Pri predmetu študent spozna temeljno teoretično, metodološko in konceptualno znanje o trženju
ter spozna sodobna tržna gibanja. Usposobi se za uspešen menedžment trženja. Poleg tega spozna
ekonomsko propagando.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• trženjska priložnost in raziskava trga;
• trženjsko okolje;
• razvijanje novega izdelka in življenjski cikel izdelka;
• trženjski splet;
• vedenje in značilnosti kupcev.
Temelji računovodstva
V okviru tega predmeta študent spozna računovodstvo kot informacijsko funkcijo, naloge, temeljne
računovodske predpise in strokovne standarde in se seznani s temelji računovodske organizacije
dela v računovodstvu.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• poslovni sistem, poslovni proces in računovodstvo kot informacijske funkcije;
• organizacija delovnega procesa in izvajanje del v računovodstvu (sestavine računovodstva,
organizacijski vidik računovodstva, računalniška podpora, oblikovanje informacij za notranje in
zunanje uporabnike…);
• normativni vidik računovodstva (strokovni standardi, predpisi in računovodska etika).
41
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Poslovni procesi
V okviru tega predmeta študent spozna poslovne procese, načela in načine izvajanja poslovnih
procesov ter pomen izboljšav v poslovnih procesih.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• procesna organizacija;
• temeljni elementi procesa;
• merjenje in vrednotenje poslovnih procesov;
• metode za izboljševanje in optimiziranje poslovnih procesov.
Prodaja
Nauči se vseh aktivnosti v zvezi s pripravo, organizacijo in izvedbo prodajnih postopkov.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• prodajni postopki;
• trgi in tržni potencial;
• organiziranost prodaje;
• prodajni proračun, prodajne kvote.
Nabava
Nauči se vseh aktivnosti v zvezi s pripravo, organizacijo in izvedbo nabavnih postopkov.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• nabavni trg;
• nabavni postopki;
• izbira dobavitelja;
• skladiščno poslovanje.
Poslovno pravo
Spozna pomen predpisov in ustrezne zakonodaje pri opravljanju svojega dela.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• gospodarsko pravo (gospodarsko pravo, tržno pravo, gospodarsko statusno pravo,
gospodarske družbe…);
• obligacijsko pravo in oblike pogodb;
• mednarodno gospodarsko pravo;
• reševanje sporov.
Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti
Spozna standarde kakovosti in se usposobi za uvajanje in presojanje kakovosti v organizaciji.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• celovito obvladovanje kakovosti;
• standardizacija in standardi;
42
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
• orodja in metode za kontrolo kakovosti.
Oblikovanje proizvodov in tehnoloških procesov
Spozna koncept dela v razvojnih in tehnoloških oddelkih.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• razvoj izdelka;
• oblikovanje proizvodov;
• licence;
• projektiranje proizvodnih procesov.
Poslovna logistika
Namen predmeta je seznaniti študenta z organizacijo trgovine, s poslovno logistiko, njenimi
osnovami, zakonitostmi ter ga pripraviti na samostojno odločanje glede organiziranja trgovine,
logističnih postopkov in upravljanja poslovne logistike.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• organizacijska struktura in organizacijske povezave v trgovini;
• osnove logistike in upravljanje logistike v trgovini ter organiziranje logističnih postopkov;
• transportni sistemi in posli na internetu.
Podjetništvo
Pri predmetu študenti spoznajo osnovne pojme podjetništva v trgovini in procese iskanja
podjetniških idej in poslovnih priložnosti. Spoznajo pomen in vlogo poslovnega načrta in njegove
sestavine ter postopke za ustanovitev podjetja.
Področja, ki jih podrobneje spozna, so:
• osnove podjetništva in podjetniška ideja;
• ustanovitev trgovine kot podjetja;
• poslovni načrt in njegove sestavine;
• prenehanje poslovanja in
• podporno okolje podjetništva v Sloveniji.
Analiza bilanc in revizija
Študent se nauči pripraviti računovodske informacije za poslovno odločanje in zna uporabiti
osnovne metode in temeljna orodja računovodske analize ter zna pripraviti gradiva za odločanje.
Področja, ki jih podrobneje spozna so:
• celovit sistem načrtovanja v podjetju;
• analiza kot metoda spoznavanja (vrste analiz, mesto in vloga računovodske analize, analiza
poslovanja podjetja in sistemski vidiki);
• tehnični in vsebinski vidik analize (orodja, metode, pristopi, sodila…);
43
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
• računovodska analiza (analiza učinkovitosti, uspešnosti, analiza finančnega položaja in plačilne
sposobnosti…);
• revizija (vrste nadzora, notranja in zunanja revizija…).
Finančno računovodstvo
V okviru tega predmeta študent spozna vlogo finančnega računovodstva in pravne okvire
računovodskih izkazov ter se nauči voditi in organizirati delovni proces v finančnem računovodstvu
ter izdelovati predračunske in obračunske računovodske izkaze.
Področja, ki jih podrobneje spozna so:
• pravni okvir računovodstva;
• računovodsko obravnavanje sredstev in obveznosti do virov sredstev (neopredmetene,
opredmetena osnovna sredstva, dolgoročne in kratkoročne naložbe, zaloge, terjatve in
denarna sredstva, kratkoročne časovne razmejitve, dolgoročni in kratkoročni dolgovi…);
• računovodsko obravnavanje prihodkov, odhodkov, stroškov in poslovnega izida;
• računovodsko obračunavanje s poročili (računovodske informacije za notranje in zunanje
uporabnike, sestavljanje bilanc, izkaza poslovnega uspeha, finančnega izida, poslovnega izida
in letnega poročila);
• računovodsko predračunavanje (predračunske bilance, predračunski izkazi).
Stroškovno računovodstvo
Študent spozna vlogo in značilnosti poslovodnega računovodstva pri poslovnih odločitvah za
različne poslovne funkcije v podjetju ter se nauči pripraviti računovodske informacije za odločanje.
Področja, ki jih podrobneje spozna so:
• normativni okvir računovodstva;
• računovodske informacije za potrebe poslovodnega odločanja (stroški, razvrščanje, kalkulacije
stroškov, metode kalkuliranja stroškov..);
• računovodstvo notranje poslovne uspešnosti (vrste mest odgovornosti, stroški po mestih
odgovornosti);
• računovodstvo prvin poslovnega procesa (osnovnih sredstev, materiala, plač in storitev);
računovodstvo ustvarjanja poslovnih učinkov ;
• računovodstvo gotovih proizvodov.
Davki v podjetju
Študenti osvojijo pravne okvire davkov in se naučijo izdelave izračunov davka iz dobička pravnih
oseb, davčne napovedi za zasebnika in zna obračunavati davek v skladu s predpisi.
Področja, ki jih podrobneje spozna so:
• osnove davčnega prava;
• davčna zakonodaja;
• predpisi s področja javne uprave;
• zakon o delovnih razmerjih in kolektivne pogodbe.
44
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Insolvenčni postopk
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Magistrska naloga Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.