|
Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 28 Maj 2012 07:24 Naslov sporočila: tehnična navodila diploma GEA COLLEGE |
|
|
tehnična navodila diploma GEA COLLEGE
NAVODILA ZA TEHNIČNO OBLIKOVNI IZGLED DIPLOMSKIH DEL
I. SPLOŠNO O DIPLOMSKEM DELU
Diplomsko delo na 1. stopnji študija podjetništva na FP se pripravi skladno s Pravilnikom o diplomskem delu in Navodili za tehnično oblikovni izgled diplomskih del.
II. TEHNIČNO OBLIKOVNA NAVODILA ZA PISANJE
S pomočjo teh navodil urejamo tehnično oblikovni izgled diplomskega dela na 1. stopnji študija podjetništva FP.
2.1 Jezik diplomskega dela
Diplomsko delo je praviloma napisano v slovenskem jeziku oziroma s soglasjem Komisije za študentske in študijske zadeve v angleškem jeziku. Delo mora biti jezikovno neoporečno.
2.2 Obseg diplomskega dela
Diplomsko delo mora biti napisano z računalnikom na belem papirju formata A4 z robovi besedila:
zgornji 20 mm
spodnji 20 mm
levi 30 mm
desni 20 mm.
Delo praviloma obsega 2,5 avtorski poli (1 pola = cca. 30.000 znakov) oz. 40 strani, kar ne vključuje prilog. Če delo odstopa od zgoraj opisanega obsega, mora študent/ka oddati v knjižnico obrazložitev za presežek obsega, ki jo poda mentor dela. Tisk besedila je enostranski, zato je štetje enako kot štetje strani. Razmaki med vrsticami so 1,5. Poravnava vrstic je obojestranska. Med odstavki so obvezni razmiki. Med poglavji besedila ni praznih strani, poglavja si sledijo strnjeno.
2.3 Pisava diplomskega dela
Pisava naj bo Times New Roman:
- pisava besedila je v običajnem slogu (normal), črne barve in velikosti 12
- pisava naslovov tabel, grafov in slik je v poudarjenem slogu (bold), črne barve in velikosti 12
- pisava naslovov poglavij (1) je z velikimi tiskanimi črkami v poudarjenem slogu (bold), črne barve in velikosti 14 ter brez pike na koncu
- pisava naslovov podpoglavij prve ravni (1.1) je z velikimi tiskanimi črkami, črne barve in velikosti 14 ter brez pike na koncu
- pisava naslovov podpoglavij druge ravni (1.1.1) je z malimi črkami v poudarjenem slogu (bold), črne barve in velikosti 12 ter brez pike na koncu
2.4 Vezava diplomskega dela
Delo naj bo vezano v umetno usnje, platno ali drug ustrezen material. Barva platnic je modra, barva črk na platnici zlata.
2.5 Diplomsko delo vsebuje predpisane sklope
1. Platnica
2. Naslovna stran
3. Zahvala
4. Povzetek s ključnimi besedami v slovenskem in angleškem jeziku
5. Kazalo vsebine
GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011
Navodila za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
2
6. Seznam slik
7. Seznam grafov
8. Seznam tabel
9. Seznam uporabljenih kratic in simbolov
10. Uvod (stran 1 – z uvodom začnemo številčiti strani, do uvoda strani niso številčene)
11. Jedro dela
12. Zaključek
13. Literatura in viri (poglavje razdelimo na dve podpoglavji; na literaturo in na vire)
14. Razširjeni povzetek v slovenskem jeziku
15. Seznam prilog (kjer priloge skupaj s stranmi tudi naštejemo) in priloge
16. Izjava o avtorstvu
17. Soglasje k objavi diplomskega dela na spletnih straneh FP
2.5.1 Platnica
Platnica mora vsebovati sledeče podatke:
- uradno ime šole pisano na vrhu platnice
- oznaka dokumenta na sredini platnice
- ime in priimek kandidata na dnu platnice.
Besedilo je pisano z velikim tiskanimi črkami, velikost pisave 16. Postavitev besedila na A4 formatu platnice naj ima postavljene robove na 30 mm.
Vzorec platnice je v prilogi DIPL_A.
2.5.2 Naslovna stran
Naslovna stran mora vsebovati sledeče podatke:
- uradno ime šole pisano na vrhu strani
- naslov dela na sredini strani
- oznaka dokumenta na sredini strani pod naslovom
- ime mentorja z nazivom v spodnjem levem kotu
- ime avtorja v spodnjem desnem kotu (v isti vrstici kot mentor ter predzadnja vrstica strani)
- kraj in leto izdaje na sredini zadnje vrstice strani (vse v pisavi TNR, vel. 16, v pouidarjenem- bold slogu).
Vzorec naslovne strani je v prilogi DIPL_B.
2.5.3 Zahvala
Zahvala vsebuje zahvalo mentorju, somentorjem in vsem sodelujočim, ki so prispevali pri delu raziskav, v laboratoriju, na računalniku, v delavnici, pri tehnični izdelavi dela in drugje. Dodano je lahko posvetilo. Stran je neoštevilčena. Naslov je vel. 14, v poudarjenem slogu z desno poravnavo, besedilo se nahaja na spodnjem delu strani.
Vzorec zahvale je v prilogi DIPL_C.
2.5.4 Povzetek s ključnimi besedami
V besedilu povzetka v slovenskem in summary v angleškem jeziku, ki skupaj obsegata največ dve strani, navajamo bistvene informacije o vsebini dela, motivih za raziskavo, hipoteze in cilje. Oba povzetka zaključimo z vrstico ključnih besed v obeh jezikih, ki jih zapišemo v novo vrstico, pri čemer besedo ključne besede / key words napišemo v poudarjenem slogu. Stran je neoštevilčena, vsak povzetek pa je na svoji strani.
Vzorec povzetka je v prilogi DIPL_D.
2.5.5 Kazalo
Kazalo vsebine razmejuje vsebinska poglavja po straneh. Oštevilčimo ga z arabskimi številkami, začenši s številom 1. Oblika kazala je povezana z obliko številčenja poglavij, za |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 29 Maj 2012 07:26 Naslov sporočila: GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011 Navodila za teh |
|
|
katera uporabimo arabska števila in dekadni sistem. Poglavja označujemo s števili od 1 dalje. Podpoglavja ločimo s piko (npr. 1.1). Za zadnjo številko ne pišemo pike. Tudi iz velikosti in oblike črk je razvidna hierarhija poglavij:
- poglavja 1, 2, 3 VELIKE ČRKE KREPKO, VEL.14
- poglavja 1.1, 1.2, 1.3 VELIKE ČRKE, VEL.14
- poglavja 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 male črke, krepko, vel. 12
- poglavja 1.1.1.1, 1.1.1.2 male črke, navadno, vel. 12
Vzorec kazala je v prilogi DIPL_E.
2.5.6 Seznami uporabljenih slik, grafov in tabel
Sezname uporabljenih slik, grafov in tabel, ki jih vsebuje glavni del naloge, oblikujete iz naslovov slik, grafov in tabel, oblikovanih v besedilu dela. Naslove slik, grafov in tabel v besedilu pišemo nad slikami, grafi in tabelami. Vse številčimo posebej in zaporedno. Vzorec seznama uporabljenih slik, grafov in tabel je v prilogi DIPL_F.
Vzorec naslova slik, grafov in tabel je v prilogi DIPL_G.
2.5.7 Seznam uporabljenih kratic in simbolov
Seznam uporabljenih kratic in simbolov, ki morajo biti enotni v celotnem delu, ne glede na označevanje v uporabljenih virih. Seznam uporabljenih kratic in simbolov sledi seznamom slik, grafov in tabel.
Vzorec seznama uporabljenih kratic in simbolov je v prilogi DIPL_F.
2.5.8 Uvod
V uvodu opredelimo problem, podamo povod, hipotezo in namen raziskave, da bralca uvedemo v problem in cilj diplomskega dela.
2.5.9 Jedro dela
Obdelava problema in tematskih vsebin je glavni del diplomskega dela. Razdeljen je na teoretični in empirični del. Teoretični del ponavadi zajema vsa ključna dosedanja spoznanja o problemu s teoretičnega vidika, kjer ponazorimo različne teze, modele, koncepte ter metode. Zaključek teoretičnega dela naj zajema kratko diagnozo problema in možne smeri iskanja rešitev. Za empirični del izberemo primeren metodološki in raziskovalni pristop, kjer sta v ospredju kvantitativna in kvalitativna metodologija. Pri tehnikah si ponavadi pomagamo z intervjuji, anketami, študijami primerov in različnimi oblikami eksperimentov, ki jih lahko strokovno in znanstveno utemeljimo. Najpomembnejši je način interpretacije zbranih podatkov.
2.5.10 Zaključek
V zaključku podamo sklepne ugotovitve, ki naj prikažejo oceno o opravljenem delu. Kot rezultat dela lahko navedemo ideje, ki so nastale med delom in bi lahko bile predmet nadaljnjega dela.
2.5.11 Literatura in viri
Seznam uporabljene literature, virov in spletnih virov izdelamo po naslednjih pravilih:
Splošno:
- literaturo in vire navajamo v dveh ločenih seznamih in pod dveh ločenih podpoglavjih
- dela morajo biti urejena po abecednem redu priimka prvega avtorja ali naslovov del in oštevilčena
- če se isti avtor pojavi večkrat, navedemo dela po letu izdaje, od najstarejšega do najnovejšega
GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011
Navodila za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
4
- če je več del istega avtorja izdanih istega leta, pripišemo letnici izdaje, po vrstnem redu, v katerem citiramo,črke “a”, “b” itd. – (2001a), (2001b), (2001c)
- če delo nima avtorja, je prvi podatek naslov, ki ga pišemo s poševnim tiskom
- če je neko delo, delo več kot treh avtorjev, upoštevamo prvega in dodamo skrajšano [et al.] v bibliografiji zadaj pa pišemo vse avtorje
- urednike del, zbornikov ne upoštevamo
- podnaslovov ne navajamo, razen kadar želimo podrobneje določiti neko delo (prim. I.d)
- če je delo izdano v več krajih, upoštevamo prvega in dodamo skrajšano [et al.]
- če kraja ni, napišemo oznako S. l. oz. sine loco (brez kraja)
- če je delo izdano pri več založbah, upoštevamo prvo in dodamo skrajšano [et al.]
- pri člankih v časopisu je s poševnim tiskom pisan naslov časopisa, letnik, številka oz. Volumen ter strani članka
- če navajamo delo, ki še ni publicirano (v tisku), navedemo vse znane podatke, namesto letnice zapišemo “v tisku”
- dela, ki niso dostopna npr. neobjavljena predavanja ali referati, ne vključujemo v seznam
Priimek, Ime, Ime Priimek in Ime Priimek. 2000. Naslov knjige: podnaslov knjige. Kraj izdaje:
Ime založbe.
Priimek, Ime. 2000. Naslov poglavja v knjigi. V Naslov knjige, ur. Ime Priimek, 213–245. Kraj
izdaje: Ime založbe.
Priimek, Ime, Ime Priimek in Ime Priimek. 2000. Naslov članka v strokovni reviji. Naslov strokovne revije 7 (2): 65–77.
E vire v tekstu citiramo na naslednji način:
Stavek (http://www.who.int/healthinfo/paper23.pdf, 3.11.2009).
Če ste povzeli besedilo na internetu, ki ima navedenega avtorja, potem je primer sledeč:
..... besedilo (avtor texta na internetu, datum ko ste text pridobili npr. 03.12.2010) besedilo ....
Če ste povzeli besedilo na internetu, ki je brez navedenega avtorja, je primer seledeč:
..... besedilo (internetni naslov, datum ko ste text pridobili npr. 03.12.2010) besedilo....
Če ste dobesedno citirali besedilo, izgledajo primeri takole:
* ..... "besedilo besedilo" (avtor texta na internetu, datum ko ste text pridobili).....
* ..... "besedilo besedilo" (internetni naslov, datum ko ste text pridobili)..... .
Vedno je pika- zaključek stavčne povedi - za citatom. Citat je del stavka.
Ne pišemo (prirejeno po…) ali (povzeto po …) ali ( v Vadnjal 2009). Poslužujemo se le zgoraj opisanih načinov citiranj. Pri Internih ali spletnih virih ne navajamo institucij, temveč naslove dokumentov iz katerih črpamo informacije.
Bibliografske opise zberemo v seznam literature na koncu dela. Vsakemu bibliografskemu sklicu v besedilu mora pripadati bibliografski opis v seznamu literature. In nasprotno, za vsak bibliografski opis mora obstajati vsaj en bibliografski sklic v besedilu. Bibliografske opise oštevilčimo in jih uredimo abecedno, po priimku prvega od nosilcev odgovornosti, po nazivu korporacije ali po naslovu dela, če nosilca odgovornosti ni. Vsi bibliografski opisi, ki imajo istega nosilca odgovornosti, so v seznamu urejeni po letnici izida. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 30 Maj 2012 07:48 Naslov sporočila: GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011 |
|
|
GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011
Navodila za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
5
Primeri bibliografije:
elektronsko knjigo v spletu v formatu pdf ali drugi spletni viri:
Carrol, Lewis. B. l. Alice's Adventures in Wonderland. The Millenium Fulcrum edition.
Http://www.gutenberg.org/dirs/etext91/alice30.pdf (28. 9. 2005).
knjigo oziroma zbornik z urednikom:
Godina, Vesna V., ur. 1990. Antropološki zvezki 1. Ljubljana: Sekcija za socialno antropologijo pri Slovenskem sociološkem društvu.
članek v strokovni reviji:
Kurnik, Andrej. 1997. Foucoltova politična imaginacija. Teorija in praksa 34 (6): 934-952.
Marx, Karl. 1867. A Critique of Political Economy. Zv. 1.
elektronsko knjigo v spletu v formatu html ali drug spletni vir:
Http:// socserv.socsci.mcmaster.ca/~econ/ugcm/3ll3/marx/cap1/index.html (28. 9. 2005).
konvencionalno knjigo:
Možina, Stane, Mitja Tavčar in Ana Nuša Kneževič. 1995. Poslovno komuniciranje. Maribor: Obzorja.
poglavje v knjigi oziroma prispevek v zborniku:
Patrick, John. 2000. Training. V Introduction to work and organizational psychology: a European perspective, ur. Nik Chmiel, 100-134. Oxford: Blackwell.
članek v časopisu:
Pintarelli, Franco. 2000. Frena l'economia USA, riparte l'Euro. La Stampa, 3. junij, 14.
ali
Kurnik, Andrej. 1997. Foucoltova politična imaginacija. Teorija in praksa 34 (6): 934-952.
osebno predstavitveno stran v spletu:
Umiker-Sebeok, Jean. 1998. Osebna predstavitvena stran.
Http://www.slis.indiana.edu/faculty/umikerse/cv.html (28. 9. 2005).
doktorske disertacije, magistrska in diplomska dela:
Završnik, Bruno. 1995. Metodološki vidiki določanja konkurenčnih prednosti izdelka s poudarkom na SWOT analizi. Doktorska disertacija, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru.
interno gradivo v organizaciji:
Zupančič, Vinko. 1988. Izgradnja banke mednarodnih podatkov Gorenja. Interno gradivo, Gorenje.
Poslovno poročilo Dipo d.o.o. 2008. Celje: Dipo d.o.o.
Zakoni: Zakon o varstvu osebnih podatkov. http://www.ip-rs.si/zakonodaja/zakon-o-varstvu-osebnih-podatkov (11.01.2008). Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1). 2004. Ljubljana: Uradni list RS, št. 86/2004.
Lastni viri:
Vir: Lastni 2011.
GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011
Navodila za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
6
Kadar citiramo več različnih virov naenkrat jih ločimo s podpičjem ( in ponovno navedemo z veliko začetnico:
Vir: Vadnjal 2009; Lastni 2011.
Primeri citiranja v tekstu:
Spremni stavek: »Citirana poved« (sklic).
Frege podvomi v možnost obstoja strogo nespremenljive in brezčasne misli: »Nekaj povsem neaktivnega bi bilo tudi dejansko in za nas neobstoječe« (1981, 130).
Avtor nato nadaljuje: »Celo brezčasno samo mora biti, kakorkoli že, prepleteno s časom, če naj bi bilo kaj za nas« (Frege 1981, 130).
Sledita še običajen obrazec citata dela povedi ob spremnem stavku in enostaven primer za ilustracijo:
Spremni stavek »del povedi« (sklic).
Mihaličeva meni, da je množični turizem »celota odnosov in pojavov, ki izvirajo iz množice v turizmu« (1992, 25).
Še dva nekoliko bolj zapletena primera, ki prikazujeta poseganje v citat in izpust iz citata:
Avtorica meni, da »[m]nožičnost in njene socialnopsihološke značilnosti« negativno vplivajo na »naravno, kulturno in socialno okolje turizma« (Stramšek 1998, 5).
Tomc ugotavlja: »Mladost je skratka kombinacija pubertete kot biološkega […] in najstništva kot kulturnega procesa […]« (1999, 10).
Najosnovnejši bibliografski sklic je tak:
(Detela 1994)
Ker pa večinoma parafraziramo ali citiramo, je treba navesti še mesto prevzemka. Primer sklicevanja na 78. stran dela dveh avtorjev je naslednji:
(Grah in Koren 1998, 7
Sklicujemo se lahko tudi na drugačno mesto prevzemka, na primer na sliko, tabelo, opombo, poglavje, prilogo, zvezek:
(Hren 2000, sl. 4)
V enem oklepaju lahko sestavimo več sklicev:
(Koruza 1996, 23–32, in 1999, pogl. 3; Slama 1997, 12 in 17)
Kadar ima delo več kot tri avtorje navedemo nosilca prve odgovornosti in dodamo [et al.] (in drugi) v oglatem oklepaju , vendar samo v tekstu, v bibliografiji navedemo vse nosilce odgovornosti:
(Možina [et al.] 2008, 413).
2.5.12 Razširjeni povzetek v slovenskem jeziku
GEA College - Fakulteta za podjetništvo 2011
Navodila za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
7
Če diplomsko delo ni napisano v slovenščini, mora vsebovati na koncu razširjeni povzetek v slovenskem jeziku, ki obsega najmanj 10 odstotkov celotnega besedila. Ta povzetek mora biti vezan skupaj z besedilom diplomskega dela.
2.5.13 Priloge
Priloge izdelamo kot posebno poglavje, da ne razvlečejo glavnega dela naloge. Vse priloge morajo biti naslovljene in oštevilčene. Naslov priloge je v pisavi TNR, vel. 12 in v poudarjenem slogu. Pred prilogami je naveden SEZNAM PRILOG – ki je vključen v kazalo in vsebuje strani prilog. Priloge številčimo znova (Priloga 1 : Naslov ... je stran 1).
Vzorec prilog je v prilogi DIPL_H.
2.5.14. Izjava o avtorstvu
Diplomsko delo zaključimo z izjavo, ki se glasi:
»Izjavljam, da je diplomsko delo v celoti moje avtorsko delo, ki sem ga izdelal samostojno s pomočjo navedene literature in pod vodstvom mentorja.« Naslov je neoštevilčen, pisave TNR, vel. 12 in v poudarjenem slogu. Stran je neoštevilčena.
Vzorec izjave je v prilogi DIPL_I.
2.5.15 Soglasje k objavi diplomskega dela na spletnih straneh VŠP
»Skladno s 1. odstavkom 21. člena Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah dovoljujem objavo tega diplomskega dela na spletni strani zbirke diplomskih del šole.«
Pod izjavo zapišemo celoten datum, ime diplomanta in lastnoročen podpis. Naslov je neoštevilčen, pisave TNR, vel. 12 in v poudarjenem slogu. Stran je neoštevilčena.
Vzorec izjave je v prilogi DIPL_J.
Če kandidat/ka soglasja za objavo ne želi dati, je potrebno ob oddaji dela v oblikovno tehnični pregled oddati tudi povzetek, ki je oblikovno/strukturno podoben samemu delu (ali dispoziciji), obsega 10% obsega dela (od uvoda do prilog) ima povzetek v angl. Jeziku, poudarek pa je na rezultatih.
2.6 Literatura in viri
Citiranje literature in virov je podrobneje že opisano v poglavju 2.5.11 Literatura in viri.
Minimalno število bibliografskih opisov je 10 enot.
Glavne ugotovitve drugih avtorjev kandidat v besedilu dela smiselno povzema in jih ne prepisuje, kot da bi bile njegove. Kandidat naj opozori, iz katerega dela so misli povzete in kdo je avtor.
Vsakemu bibliografskemu sklicu v besedilu mora pripadati bibliografski opis v seznamu literature. In nasprotno, za vsak bibliografski opis mora obstajati vsaj en bibliografski sklic v besedilu.
2.7 Opombe
Druge opombe, ki se ne nanašajo na citiranje, navajamo pod črto z zaporednimi arabskimi številkami od začetka do konca teksta. V opombe dajemo ponavadi različne obrazložitve, pojasnitve neznanih pojmov ipd, ne pa citatov ali bibliografije. Če nakažemo na opombo na |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 31 Maj 2012 08:07 Naslov sporočila: Dodiplomski študij PRIJAVA TEME DIPLOMSKEGA DELA |
|
|
GEA College - Obr. D1
Fakulteta za podjetništvo
Dodiplomski študij
PRIJAVA TEME DIPLOMSKEGA DELA
Študent – študentka
Ime:……………………………………… Priimek:……………………………….………………………..
Rojen-a: ………………………………… Vpisna številka:…………………………...…………………..
Redni/izredni (ustrezno obkroži) Lokacija:…..………………. Leto prvega vpisa: ...…………….......
Naslov:………………………………….…. Poštna številka in kraj:……………………………………..
Telefon: ………………………………….… E-mail: …………………………………...…………………
Za IZREDNE študente: plačnik stroškov diplomskega dela:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
V kolikor bo plačnik podjetje, prosimo zapišite tudi davčno številko in zapišite ali
je podjetje davčni zavezanec:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Predlagana tema diplomskega dela je: razpisana/nerazpisana (ustrezno obkroži)
Naslov diplomskega dela: ………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………....................
Obravnavano podjetje (organizacija) …...……………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………....................
Datum: …………………………………. Podpis študenta: ……………………………………..............
Podatki o podjetju (organizaciji)
Naslov:……………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………....................
Tel/fax:…………………………………. E-mail:…………………………………………………………..
Soglasje podjetja (organizacije) za uporabo podatkov:
Podpis: …………………………………. ….Žig:…………………………………………………………..
Soglasje mentorja
Naziv, ime in priimek mentorja :……………………..…………………………………..........................
Datum:…………………………………. Podpis: ………………………………………………………….
Soglasje somentorja
Naziv, ime in priimek somentorja :…...…………………………………………………………………...
Datum:…………………………………. Podpis:…………………………………………………………..
Referat za študentske zadeve Potrjujemo, da je študent/ka opravil-a vse obveznosti po
programu.
Opomba:…………………………………………………………………………………………
Datum:……………………………..Podpis: ………………………………………….. Žig
DISPOZICIJA DIPLOMSKEGA DELA (dodatna samostojna priloga, ki
mora biti podpisana s strani mentorja diplomskega dela)
Dispozicija naj vsebuje naslednje točke:
1. Naslov teme
2. Opredelitev obravnavane teme, problema in predvidene teze, ki bo predmet raziskovanja
3. Namen in cilji diplomskega dela
4. Predpostavke in morebitne omejitve
5. Predvidene metode raziskovanja ter vzorčenja
6. Struktura poglavij (grobo kazalo)
7. Seznam predvidene domače in tuje literature ter virov
Dispozicijo priložite k prijavi (naj ne obsega več kot 3 strani formata A4)
_________________________________________________________________________
Dekan predlagano prijavo in dispozicijo: potrjuje / zavrača
Opomba:…………………………………………………………………………………………….…
…………………………………………………………………………………………………………..
Podpis:………………………………………………………. Datum:………………………………
Predlagana predsednika komisije:
…………………………………………………
………………………………………………… |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 01 Jun 2012 08:11 Naslov sporočila: tehnična navodila za oblikovanje besedila |
|
|
Po prvem letu šolanja ali kasneje lahko študent prične s pripravo diplomske naloge. Študent izbere strokovno področje in temo, se dogovori s predavateljem - mentorjem in prične z delom.
Ko študent z mentorjem uskladi temo in izhodišča za diplomsko delo, pripravi dispozicijo (glej navodila spodaj!).
Nasvet
Pripravite si izhodišča!
Študent odda dispozicijo diplomskega dela skupaj z obrazcemVloga za potrditev in prijavo teme diplomskega dela v referat. V obrazec študent vpiše osebne podatke: ime, priimek, naslov in kontaktne podatke, leto vpisa na višjo šolo, vpisno številko in predlog naslova diplomskega dela. Poleg tega navedete mentorja oziroma oba mentorja. V kolikor mentor ne izpolnjuje pogoja o imenovanju potrebujete dodatnega mentorja ter njuno soglasje. Soglasje je lahko pisno, lahko pa tudi e dopis s strani mentorja.Dispozicijo obravnava ravnatelj.
Diplomsko delo morate oddati v enem letu od dneva potrditve teme oz. dispozicije sicer vam tema zapade.
Dispozicija diplomskega dela
Dispozicija diplomskega dela je vodič pri nadaljnjem delu. Napisana naj bo s črkami "Times New Roman" (velikost 12). Dispozicijo diplomskega dela sestavljajo naslednja poglavja:
Naslov mora ustrezati vsebini. Naslov naj ne bo presplošen ampak naj ponazori cilje vašega dela.
Opredelitev obravnavane teme. Izpostavite problem, ki bo predmet raziskovanja, povejte osnovno idejo, kaj konkretno boste poskušali raziskati.
Namen in cilji diplomskega dela.Razložite kaj želite doseči, kaj bo podjetje pridobilo z nalogo in kaj boste vi pridobili. V dipoziciji postavite jasne cilje, lahko tudi trditve, hipoteze; na primer:" v diplomkem delu bom preveril upravičenost investicije v novo mehanizacijo". V diplomskem delu pa boste postavljeno trditev potrdili ali ovrgli - slednje boste zapisali v zaključku.
Nasvet
V dispoziciji jasno oprelite cilje, naloge in kako jih boste dosegli (metode dela)
Predpostavke in omejitve: predpostavke: naloga običajno temelji na določenih predpostavkah, ki so pogoj za učinkovito delo. Omejitve: zagotovo boste pri vašem delu omejeni glede dosegljivosti virov, dostopa do podatkov ali pa imate problem z objavo zaradi poslovnih skrivnosti, kakovosti informacij, aktualnosti podatkov, natančnosti, lahko pa je problem povezan z znanjem tujih jezikov. Pogosto je omejitev vezana na postopek vzorčevanja: izbor populacije oz. vzorca, velikosti vzorca, načina vzorčenja. Pod omejitve sodi tudi, če podjetja ....... v nalogi ne boste imenovali s pravim imenom, ampak ga boste imenovali .......
Predvidene metode raziskovanja ter vzorčenja. Kako boste pridobili podatke, ki so potrebni za doseganje ciljev zadanih v nalogi. Podatke lahko dobite iz sekundarnih ali pa primarnih virov: (1) sekundarni viri - to napisani viri, na primer revije, časopisi, strokovna literatura, interni viri v podjetju; (2) primarni viri so tisti, ki jih dobite z raziskavami: intervjuji, anketami, opazovanjem,...Opišite tudi kako boste izvedli raziskavo in kako boste obdelali podatke.
Struktura poglavij. (npr….v 1. poglavju bom definiral…., … v 2. poglavju bom prikazalrazvoj…., …v 3. poglavju bom primerjal …..).
Literarni viri.Okvirni seznam predvidene domače in tuje literature ter virov: (preliminaren izbor literature, ki kaže na to, da problematiko poznate in da je dostopnih po količini zadosti kakovostnih virov, ki bodo omogočili uspešno raziskovalno delo). Pazite literaturo in vire morate pravilno citirati. Vsaj trije literarni viri naj bodo novejši od 5 let.
3. IZDELAVA VPRAŠALNIKA
Vprašalnik je niz vprašanj, ki so oblikovana za pridobivanje potrebnih podatkov za doseganje ciljev raziskovalnega projekta.
Kako pripraviti vprašalnik; najprej izdelamo izhodišča, opredelimo kaj želimo izvedeti oziroma postavimo hipoteze, nato preverimo ali obstajajo že podobne rešitve, in izvedemo raziskavo.
Dobro zastavljen vprašalnik je ključni element uspešnosti raziskave.Za izdelavo dobrega vprašalnika moramo poznati okolje poslovanja podjetja, raziskovalni problem, cilje raziskave, ciljno populacijo, vrste potrebnih informacij ter domneve, ki jih želimo preveriti. Spisek iskanih informacij je vodilo za naslednje korake izdelave vprašalnika.
Dobro vprašanje - dober odgovor.Dobro pripravljen vprašalnik je ključen element raziskave.Gre za listo vprašanj, ki so namenjena pridobivanju podatkov. Na pogled enostavna izdelava vprašalnika je enostavna le za tistega, ki še ni oblikoval nobenega. Izdelava vprašalnika je umetnost, ki zahteva izkušnje in občutek za respondente ter strokovnost.
Vsako vprašanje najprej grobo skicirajte, kakšna naj bo vsebina. Preverimo:
- Ali je vprašanje res potrebno zastaviti? Če je enaka informacija že zajeta v katerem od drugih vprašanj (npr. poznavanje zavarovalnice v informaciji o sklenjenih zavarovanjih, izobrazbeni sloj, poklicni sloj ipd.).
- Ali bi namesto enega vprašanja potrebovali več vprašanj? Namesto enega postavimo več vprašanj kadar je informacija sestavljena iz več delov oziroma vsebuje več razsežnosti (življenjski stil, leta …). Včasih pa nekatera vprašanja združijo v vprašanja z več možnimi izbirami.
- Ali bodo anketiranci lahko odgovorili na vprašanje? Razlogi, da ne odgovarjajo, so različni, najpomembnejša sta dva: nepoznavanje problema in nespominjanje. Pri prvem moramo predvideti predhodna vprašanja, s katerimi selekcioniramo (na primer: »Ali imate dostop do interneta?«), pri drugem pa dodajamo vprašanja za osvežitev spomina ( na primer: »Pred kratkim je bila v časopisu Delo objavljena vrsta člankov o podražitvi plinskega olja …«).
- Ali bodo vsi anketiranci želeli odgovoriti na vprašanje? Razlogi, da ne želijo odgovarjati, so različni.Med najpogostejšima sta zahtevnost in občutljivost vprašanja. Pri prvem si pomaga z različnimi vizualnimi pripomočki (na primer z barvno lestvico, slikami izdelkov …), pri drugem pa z različnimi tehnikami zmanjšanja občutljivosti tem z navajanjem pozitivnih stališč o nekonvencionalnem, z vprašanji, kjer respondent odgovarja v tretji osebi, z zagotavljanjem popolne anonimnosti … Glede na način postavljanja vprašanj so vprašanja lahko posredna in neposredna.
Izvleček, ključne besede, kazalo.
Izvleček in ključne besede
Izvleček ali povzetek (ang. = abstract) je kratka predstavitev vsebine. Namenjen je bralcem, ki morda ne bodo prebrali celotnega besedila, zato mora biti informativen in samozadosten. V izvlečku v slovenščini in v enem izmed tujih jezikov, v nekaj stavkih podamo vsebino diplomskega dela (osnovne informacije, glavni cilji diplomskega dela, pomembnejši rezultati, zaključki in nasveti). Izvleček je povsem običajen pri objavah krajših člankov oziroma referatov. Ponavadi je njegov obseg omejen, piše pa se na začetku besedila.
Ključne besede (ang. = key words). Dodate jih k povzetku v slovenskem jeziku in enem izmed svetovnih jezikov; ključne besede so "deskriptorji" in bralca usmerjajo na tematiko, ki jo obdelujete v nalogi. Ključne besede se nanašajo na panogo, izdelek, temo. Kjučne besede poodate v slovenskem in v tujem jeziku. Običajno so vezane na strokovno področje, temeljne pojme oz. ime podjetja, ... (cca 5-8 besed). Izvleček, skupaj s ključnimi besedami in prevodi naj bo na eni strani.
Kazalo
Kazalo, seznam poglavij. Oštevilčimo ga z arabskimi številkami od 1 dalje. Prva stran kazala je pričetek številčenja strani;
Seznam uporabljenih kratic in simbolov, ki morajo biti enotni v celotnem delu, ne glede na označevanje v uporabljenih virih (postavite jih na novo stran, ločeno od kazala ter uredite po abecedi, štetje strani se nadaljuje);
Seznam slik in tabel, ki jih vsebuje glavni del naloge ter seznam prilog, ki se nahajajo za poglavjem literatura in viri. Oba seznama postavite se na isto stran kot seznam kratic in simbolov, pri seznamu slik in tabel ne pozabite navesti stran, kjer se v tabela oz. slika nahaja.
Poglavja diplomskega dela
Diplomsko delo obsega: (1) uvod, ki je označeno kot 1. poglavje, (2) glavni del, ki je smiselno razdeljen na več poglavij, (3) sklepne ugotovitve, (4) seznam uporabljene literaure in virov, (5) morebitne priloge, (6) izjava o avtorstvu.
Poglavja v diplomskem delu
1. Uvod v diplomsko delo ima namen, da uvede bralca v tematiko diplomskega dela. V njem predstavimo temeljno problematiko in cilje diplomskega dela, temljne vire, oziroma obstoječe študije, ki so bile podlaga diplomskemu delu, ter pojasnimo uporabljene raziskovalne metode.Na kratko lahko pojasnimo tudi strukturo diplomskega dela.
2. Glavni del vsebuje sistematično opisano opravljeno delo (na primer marketinški načrt za prodajo noveda izdelka). Predstavljena so izhodišča, metode dela, rezultati in komentarji.
Slog mora biti kratek, jedrnat, informativen, strokovno eksakten in korekten. Zmotno je mnenje, da je zajetno diplomsko delo nujno tudi znak kandidatovega obsežnega dela. V diplomskem delu ne prevajamo ali prepisujemo del in daljših razlag drugih avtorjev. Navajamo le njihove rezultate, navedemo izhodiščne predpostavke in področje veljavnosti.
Oblikovno razdelimo gradivo smiselno na več poglavij in morebiti še na razdelke, ki jih oštevilčimo ( na primer 4.3.). Slik, ki skrajšujejo besedilo in pripomorejo k razumljivosti, naj bo čim več. Slike ali fotografije morajo biti oštevilčene in citirane v besedilu ter podnaslovljene tako, da je razvidno, kaj predstavljajo. V besedilo so vstavljene približno tam, kjer se nanje sklicujemo.Slike naj bodo pregledne in naj prikažejo le najpotrebnejšo informacijo.Označevanje slik, tabel, grafov. Kadar za določen strokovni termin ni splošno sprejetega domačega izraza, navedemo prvič, ko se slovenski izraz pojavi, v oklepaju originalni izraz, povzet iz uporabljene literature.
3. Sklepne ugotovitve podajo vašo oceno o opravljenem delu, kaj je s postavljeno hipotezo, ko ste jo primerjali z rezultati, kakšne so povezave. Predstavite tudi težave, na katere ste naleteli in kakšne so vaše sugestije glede na razumevanje problematike.
Kot rezultat oziroma sklepno ugotovitev lahko navedete ideje, ki so nastale med delom, in bi lahko bile predmet nadaljnjega dela.
4. Viri in literatura. V tem delu navedemo navedemo uporabljen vire in literaturo po pravilih, ki so zapisana v spletaju Citiranje strokovne literature.
5. Priloge izdelamo kot posebno poglavje, da ne bi razvlekle glavnega dela naloge. Vse priloge morajo biti naslovljene in oštevilčene.
6. Izjava o avtorstvu. Diplomsko delo se konča z izjavo, da je sam avtor dela in da delo ne vsebuje podatkov, ki bi bili tajnost, in se glasi: “Izjavljam, da sem diplomsko delo izdelal samostojno pod vodstvom mentorja (ime, priimek, naziv). Diplomsko delo delo ne vsebuje podatkov, ki bi bili tajnost.”
Izjavo dodate kot zadnji neoštevilčeni list diplomskega dela.
Primer označevanja tabele
Naslov je lahko poudarjen, lahko pa ne! Vsekakor je naslov nad sliko, tabalelo oziroma grafom, Pod njim pa opombe in vir. Za lažjo predstavo je prikazanih nekaj možnosti.
Primer označevanja slike (grafa)
Primer označevanja slike
Tipična stran in obseg diplomskega dela
Jezik
Pri pisanju o diplomskem delu študent izkazuje poleg strokovne usposobljenosti še splošno razgledanost. Diplomsko delo mora biti napisano v slovenskem jeziku in mora biti jezikovno neoporečno.
Priporočamo, da vaš pisni izdelek pred oddajo pregleda lektor.
Obseg
Diplomsko delo naj bo na najmanj 30 straneh avtorskega, strokovnega besedila. Izogibajte se pretiranega prepisovanja iz literature.
Tipična oblika strani
Besedilo mora biti napisano na belem papirju formata A4. Okvirna postavitev besedila na omenjenem formatu naj bo tale:
zgornji - 20 mm (nad pagino vivo, če je ta uporabljena)
spodnji - 20 mm
notranji - 30 mm (rob za vezavo)
zunanji - 20 mm
Razmaki med vrsticami naj bodo ena in pol.
Strani morajo biti označene z zaporedno številko, s pričetkom na prvi strani glavnega dela diplomske naloge (kazalo).
Stil pisanja
Stil naj naj ne bo preveč oseben …
Priporočamo formalno, neosebno pisanje v 3.osebi
Pri oblikah kvalitativnega raziskovanja se zahteva avtentičnost
Zagotovite čim enostavnejše izražanje
Izdelajte odstavke – ne alineje
Ne prepisujte vsega po vrsti iz drugih virov, cenimo avtorsko delo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 04 Jun 2012 12:29 Naslov sporočila: TEHNIČNA USTREZNOST ODDANEGA DIPLOMSKEGA DELA |
|
|
Obr D4
1
TEHNIČNA USTREZNOST ODDANEGA DIPLOMSKEGA DELA
Končni naslov diplomskega dela: ……………………..............…………………………...
……………………………………………………………………………………………...
Kandidat:……………………………………………………………………………………
Diplomsko delo oblikovno – tehnično:
· USTREZA · NE USTREZA
Kandidat naj popravi:
Diplomsko delo je napisano v ustreznem jeziku in je jezikovno neoporečno. DA NE
Obseg diplomskega dela je najmanj 2,5 avtorski poli (75.000 znakov, 40 strani), tisk je
enostranski.
DA NE
Besedilo je:
• napisano na belem papirju formata A4 s pravilnimi robovi.
• pisava je Times New Roman, velikosti 12, poravnava obojestransko
• razmaki so 1,5, med odstavki je razmik
DA NE
Diplomsko delo je vezano in opremljeno v skladu s točko 2.4 Navodil za tehnično oblikovni
izgled diplomskega dela (vezava, barva platnic, barva črk)
DA NE
Platnica vsebuje:
• uradno ime šole pisano na vrhu platnice
• oznako dokumenta na sredini platnice
• ime in priimek kandidata na dnu platnice
DA NE
Naslovna stran vsebuje:
• uradno ime šole pisano na vrhu strani
• naslov dela v ustreznem jeziku na sredini strani in oznako dokumenta pod naslovom
• ime mentorja v spodnjem levem kotu in ime avtorja v spodnjem desnem kotu
• kraj in leto izdaje na sredini zadnje vrstice strani
DA NE
Diplomsko delo ima zahvalno stran, ki je neoštevilčena DA NE
Diplomsko delo ima povzetek v slovenskem in v angleškem jeziku, z dodano vrstico 5-10
ključnih besed v slovenskem in v angleškem jeziku.
DA NE
Diplomsko delo ima kazalo z arabskimi številkami, razvidno hierarhijo poglavij skladno s
točko 2.5.5 Navodil za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
DA NE
Seznami slik, grafov in tabel:
• sledijo kazalu na posebni strani, vsebujejo številke strani
DA NE
Seznam uporabljenih kratic in simbolov stoji na isti strani kot seznam kratic in simbolov DA NE
Slike, grafi in tabele v besedilu so oštevilčene, naslovljene in citirane; naslovi so poudarjeni DA NE
Diplomsko delo ima uvod, jedro in zaključek DA NE
Seznam uporabljene literature, virov in spletnih virov je izdelan skladno s točko 2.5.11
Navodil za tehnično oblikovni izgled diplomskega dela
DA NE
Diplomsko delo v angleškem jeziku ima razširjeni povzetek v slovenskem jeziku DA NE
Seznam prilog, ki mu sledijo priloge, je posebno poglavje; priloge so naslovljene ter
oštevilčene.
DA NE
Številčenje strani prilog se začne s prilogo 1 znova DA NE
Diplomsko delo vsebuje predpisano izjavo o avtorstvu DA NE
Citiranje literature in virov je skladno s točko 2.5.11 Navodil za tehnično oblikovni izgled
diplomskega dela
DA NE
Opombe so pisane pod črto, z arabskim številčenjem in velikostjo črk 10. DA NE
Obr D4
2
Priloge: a) soglasje za objavo diplomskega dela na spletnih straneh FP
b) CD z elektronskim zapisom diplomskega dela v pdf obliki
c) skrajšani povzetek diplomskega dela v slovenskem in angleškem jeziku s ključnimi
besedami, v kolikor diplomant ne soglaša z objavo diplomskega dela na spletnih straneh
FP
Pregledal: Datum: |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 06 Jun 2012 15:41 Naslov sporočila: Pravilnik o izdelavi diplomske naloge in diplomskem izpitu |
|
|
ŠOLSKI CENTER ŠKOFJA LOKA
Višja strokovna šola
Pravilnik
o izdelavi diplomske naloge in
diplomskem izpitu
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik podrobneje določa pogoje in postopek za izbiranje teme in pripravljanje dispozicije diplomske naloge, izdelavo diplomske naloge in za zagovor naloge, ki je pogoj za pridobitev strokovnega naslova: inženir/inženirka strojništva.
2. člen
Z diplomsko nalogo študent dokaže strokovno usposobljenost za izvajanje strokovnih opravil in nalog v organizacijah na področjih, ki jih obsega program Višje šole za strojništvo. Diplomska naloga je rezultat samostojnega strokovnega dela študenta. Diplomska naloga mora biti praktično usmerjena in je lahko projekt, raziskava ali rešitev določenega problema.
II. IZBIRA TEME, PRIPRAVA DISPOZICIJE IN IZBIRA MENTORJA DIPLOMSKE NALOGE
3. člen
Naslove teme diplomske naloge lahko predlaga:
• Študent skupaj z mentorjem praktičnega izobraževanja v podjetju,
• Predavatelj višje šole, ki izvaja študijski program višje šole.
4. člen
Vsak študent ima med nastajanjem diplomske naloge mentorja in sicer mentorja v podjetju in mentorja predavatelja višje šole.
5. člen
Študenti lahko diplomsko nalogo izdelajo v timu (največ tri študenti iste generacije). Kadar pripravlja diplomsko nalogo tim, veljajo dodatne zahteve po tem pravilniku.
III. PRIJAVA TEME DIPLOMSKE NALOGE
6. člen
Načelno študent prijavi temo diplomske naloge skupaj z mentorjem praktičnega izobraževanja v podjetju pred odhodom na opravljanje praktičnega izobraževanja v drugem letniku oziroma najkasneje v prvih treh tednih opravljanja praktičnega izobraževanja v drugem letniku.
Študent pa lahko prijavi temo diplomske naloge tudi kasneje.
7. člen
Študent prijavi temo diplomske naloge skupaj z mentorjem praktičnega izobraževanja na obrazcu »DS – 1« »Predlog naslova in teme diplomskega dela«.
8. člen
Študent si sam izbere mentorja/predavatelja in mu pošlje obrazec DS-1. Predavatelj mu lahko mentorstvo odobri oz. zavrni. V primeru zavrnitve si študente poišče drugega mentorja/predavatelja.
Mentor predavatelj uskladi temo in vsebino diplomske naloge z mentorjem v podjetju in izpolni obrazec DS-2, ter ga posreduje v referat šole.
Potrditev uskladitve potrdi še Študijska komisija na obrazcu »DS – 2« »Uskladitev naslova in teme diplomskega dela«.
Postopek opisan v 8. členu se opravi v 30 dneh od prejema vloge »Prijava naslova in teme diplomskega dela«.
IV. IZDELAVA DIPLOMSKE NALOGE
9. člen
Študent pri izdelavi diplomske naloge samostojno uporablja strokovno literaturo in druge vire. Pri izdelavi ga s teoretičnimi, strokovnimi, vsebinskimi in metodološkimi napotki usmerjata mentor v podjetju in mentor predavatelj višje šole.
10. člen
Študent ima pravico do treh neposrednih srečanj (uvodno, konzultacijsko ob osnutku in zaključno ob predlogu) z mentorjem predavateljem in do komunikacije po elektronski pošti.
Mentor predavatelj pripravi urnik mentorskega dela in to praviloma za vse študente iz istega roka na iste dni.
Med 1. 7. in 20. 8. šola ne zagotavlja mentorjevega sodelovanja.
Sodelovanje z zunanjim mentorjem v podjetju si študent organizira sam.
Mentor ali somentor je dolžan vnaprej opozoriti študente na pomanjkljivosti, zaradi katerih je mogoče diplomsko nalogo zavrniti ali negativno oceniti.
11. člen
Sodelovanje z mentorjem predavateljem (somentorjem) ima 4 faze:
1. Študent predloži dispozicijo naloge, ki jo mentor potrdi in doda svoje pogoje (elektronska komunikacija).
2. Študent predloži osnutek naloge, ki ga mentor potrdi in doda usmeritve za nadaljnje delo (osebna komunikacija).
3. Študent predloži predlog naloge, ki ga mentor potrdi in doda usmeritve za dokončanje naloge (osebna komunikacija).
4. Študent predloži končno besedilo naloge, ki ga mentor pisno potrdi (elektronska komunikacija).
Študent ne more napredovati v naslednjo delovno fazo, če mu predavatelj ne potrdi izdelka iz predhodne faze.
V. OBSEG IN OBLIKA DIPLOMSKE NALOGE
12. člen
Diplomska naloga mora biti napisana v skladu z »Navodilom za izdelavo diplomske naloge«.
Diplomsko nalogo sestavljajo (po vrstnem redu):
1. Naslovna stran na platnici
2. Prazen list
3. Prenovljena naslovna stran z navedbo:
• imena višješolskega programa,
• imena in priimka mentorja predavatelja višje šole z ustreznimi znanstvenimi nazivi
• imena in priimka mentorja v podjetju z ustreznimi znanstvenimi nazivi
• imena organizacije, kjer je študent opravljal praktično izobraževanje oz. je zaposlen
• imena in priimka ter izobrazbe lektorja diplomske naloge
• imena in priimka ter izobrazbe prevajalca povzetka v tuji jezik
4. Stran s kratko zahvalo mentorju predavatelju, mentorju v podjetju, ostalim, ki so bili študentu v pomoč.
5. Povzetek: obsega do 1. stran (do 1500 znakov) v slovenskem in do 1. stran (do 1500 znakov) v tujem jeziku (angleškem ali nemškem). Skupno lahko povzetek obsega največ 2. strani. Ob koncu povzetka se dodajo ključne besede, ki natančneje opredeljujejo vsebino diplomske naloge.
6. Kazala: olajšujejo bralcu pregled nad vsebino diplomskega dela. Vsebujejo kazalo vsebine, kazalo slik, kazalo tabel, kazalo grafov, kazalo kratic in okrajšav, kazalo prilog.
7. Besedilo diplomske naloge se členi v:
• Uvod
• Glavni del
• Zaključek
• Seznam literature in virov
• Izjavo o avtorstvu
Kadar nalogo pripravi tim, se obseg, naveden v prejšnjem odstavku, podvoji (potroji) in doda vzporedno obravnavo drugega (drugih) problema(ov), vendar mora biti naloga enovito delo. Če je naloga izdelana timsko, je obvezna navedba prispevka posameznega študenta.
13. člen
Strukturo diplomske naloge določa »Navodilo za izdelavo diplomske naloge«.
14. člen
Diplomska naloga mora biti izdelana v pokončnem formatu A4 in trdno vezana. Študent je dolžan oddati v referat Višje šole tri izvode diplomske naloge – trdo vezane v tiskani obliki.
Študent je odgovoren za primeren videz in jezikovno pravilnost diplomske naloge. Naloga mora biti strokovno lektorirana. Oblikovni in tehnični vidiki ureditve besedila so zajeti v Navodilih za pripravo diplomske naloge in njenega zagovora.
V primeru, da diplomska naloga vsebinsko, oblikovno ali drugače ni izdelana skladno s tem pravilnikom in Navodili za pripravo diplomske naloge in njenega zagovora, jo diplomska komisija lahko zavrne.
15. člen
Odstopanja od pravil iz V. poglavja lahko dovoli mentor predavatelj diplomske naloge.
VI. PREDLOŽITEV DIPLOMSKE NALOGE
16. člen
Študent se k diplomskemu izpitu prijavi v referatu za študentske zadeve z obrazcem »DS – 3« »Prijava k diplomskemu izpitu«.
Ob prijavi na diplomski izpit mora študent poravnati vse finančne obveznosti do šole in poravnati stroške diplomskega izpita.
V referat za študentske zadeve odda naslednje:
• 3 izvode trdno vezane diplomske naloge
• izpolnjeni indeks;
• obrazec - prijava k diplomskemu izpitu (DS-3);
• oceno diplomske naloge mentorja v podjetju (DS-4);
• potrdilo o tehničnem pregledu diplomske naloge (DS-6);
• izjavo mentorja predavatelja (DS-5);
Šola lahko nalogo tudi zavrne. Zavrne lahko nalogo, ki ni v skladu z »Navodilom za pripravo diplomske naloge«. Kadarkoli v času do zagovora šola lahko nalogo zavrne tudi, če se ugotovi, da je študent prekršil Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah. V primeru zavrnitve najkasneje v 8 dneh po oddaji naloge z argumenti obvesti študenta.
17. člen
Šola praviloma razporedi študenta na zagovor v prvi možni rok po oddaji neoporečne naloge.
Šola lahko študenta razporedi kasneje kot v prvem možnem roku za zagovor, če mentor ni dostopen, študent pa ne pristane na zamenjavo izpraševalca.
18. člen
Študent se prijavi k diplomskemu izpitu najkasneje 30 dni pred rokom. Študent lahko zagovarja diplomsko delo, ko ima opravljene vse študijske obveznosti.
19. člen
Šola zagotovi 5 rednih rokov za diplomske izpite v času:
• September – oktober |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 07 Jun 2012 16:41 Naslov sporočila: ZAGOVOR DIPLOMSKE NALOGE |
|
|
• November – december
• Januar – februar
• Marec – april
• Maj – junij.
Ravnatelj lahko iz utemeljenih razlogov odobri tudi izredni rok po prejemu argumentirane pisne vloge.
VII. ZAGOVOR DIPLOMSKE NALOGE
20. člen
Študent zagovarja diplomsko nalogo pred komisijo za zagovor diplomske naloge. Komisija ima tri člane, ki imajo naziv predavatelj višje strokovne šole.
Komisija ima predsednika, izpraševalca, ki je praviloma mentor (somentor) in člana.
21. člen
Komisijo za zagovor in njenega predsednika imenuje ravnatelj.
22. člen
Zagovor diplomske naloge je javen in ga šola objavi vsaj sedem dni vnaprej na oglasni deski višje strokovne šole in na spletnih straneh višje strokovne šole.
Pravica javnosti omogoča udeležbo študentovega zunanjega mentorja, delodajalca, financerja diplomske naloge ter predavateljev in študentov šole. Obiskovalci se najavijo v referatu 7 dni pred rokom. Zagovor spremljajo pasivno.
23. člen
Zagovor vodi predsednik komisije.
Zagovor praviloma poteka v slovenskem jeziku, če to odobri ravnatelj Višje strokovne šole pa tudi v drugem jeziku.
O zagovoru diplomske naloge se piše zapisnik.
24. člen
Zagovor poteka tako, da predsednik najprej predstavi študenta in najavi temo diplomske naloge.
Študent predstavi svojo diplomsko nalogo (do 15 minut), pri tem poudari razloge za izbiro teme, najpomembnejše ugotovitve pri obravnavanju problema in zaključke. Za učinkovito predstavitev lahko uporablja audiovizualne in druge tehnične pripomočke.
Timsko izdelane naloge študenti lahko zagovarjajo sočasno (do 40 min). Študenti istega tima predstavijo različne dele ali vidike naloge.
Po predstavitvi kandidat odgovarja na vprašanja izpraševalca. Vprašanja lahko postavljata tudi predsednik in član. Kandidat odgovori na vprašanja iz celotne tematike diplomskega dela, povezanega z znanjem iz višješolskega strokovnega programa.
Izpraševalec se samostojno odloči, ali bo pri timsko izdelanih nalogah kandidate spraševal drugega za drugim ali verižno. Člani tima morajo suvereno obvladati vso diplomsko nalogo.
Zagovor traja do 30 minut. Za timsko izdelane naloge zagovor traja do 60 minut.
25. člen
V primeru izjemnih okoliščin, ki bi lahko bistveno vplivale na uspeh zagovora, lahko komisija s soglasjem študenta zagovor prekine in ravnatelju predlaga drug termin v istem izpitnem roku.
Študent, ki je pristal na zagovor v motenih okoliščinah, ne more ničesar uveljavljati za nazaj.
VIII. OCENJEVANJE IN RAZGLASITEV REZULTATA
26. člen
Po zagovoru komisija na zaprti seji določi oceno zagovora. Po potrebi predsednik izvede glasovanje o oceni. Če z glasovanjem ni mogoče oceniti kandidata, velja predsednikova ocena.
Na podlagi ocenjevalnih listov »Ocenjevalni list 1«, »Ocenjevalni list 2« predsednik komisije ugotovi oceno diplome, na zbirnem ocenjevalnem listu »Ocenjevalni list 3 – zbirni list«.
Študente, ki so nalogo pripravljali timsko, komisija oceni individualno in neodvisno od ocen drugih članov tima.
Komisija ocenjuje diplomsko nalogo in zagovor diplomske naloge z ocenami: odlično (10), prav dobro (9), prav dobro (, dobro (7), zadostno (6), nezadostno (1 - 5).
27. člen
Po končani zaprti seji predsednik komisije študentu z obrazložitvijo sporoči oceno, razglasi pridobljeni strokovni naslov in s priložnostnim nagovorom zaključi zagovor.
Oceno vpiše predsednik komisije v študentov indeks in kot zadnji podpiše zapisnik.
28. člen
Če je ocena diplome negativna, lahko študent zagovor ponavlja v naslednjih rokih, vendar ne kasneje kot dve leti od prvega zagovora.
29. člen
Po opravljenem diplomskem izpitu prejme študent/ka potrdilo o opravljenem diplomskem izpitu.
Šola podeli diplome na slovesen način, v rokih, določenih z delovnim načrtom šole.
30. člen
Ta pravilnik začne veljati dan po njegovem sprejemu na seji predavateljskega zbora Višje šole za strojništvo. Pravilnik z marca 2006 s tem dnem preneha veljati.
Škofja Loka, 30. 3. 2008 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 08 Jun 2012 08:27 Naslov sporočila: PRAVILNIK O POSTOPKU PRIPRAVE IN ZAGOVORA DIPLOMSKEGA DELA N |
|
|
Na osnovi določila 2. točke 1. odstavka 253. člena Statuta Univerze v Mariboru (Statut UM – UPD 5, Ur. l. RS, št. 32/2008) je senat Univerze v Mariboru na 3. izredni seji Senata Univerze v Mariboru dne 4. 9. 2008 sprejel
PRAVILNIK O POSTOPKU PRIPRAVE IN ZAGOVORA DIPLOMSKEGA DELA NA DODIPLOMSKEM ŠTUDIJU
št:
1 SPLOŠNA DOLOČILA
1. člen
(1) S tem pravilnikom se ureja postopek pri izbiri in prijavi teme diplomskega dela, njegova okvirna vsebinska in formalna priprava, okvirni postopek pri zagovoru diplomskega dela in postopek podelitev diplom študentom, ki končajo študij na dodiplomskem študijskem programu, v katerem sta za zaključek študija določena priprava diplomskega dela in njegov zagovor.
(2) S pravilnikom se določa tudi uspešen zaključek dodiplomskega študija v primeru, ko se le-ta zaključi brez zagovora diplomskega dela.
(3) S tem pravilnikom se ureja tudi postopek priprave in zagovora diplomskega dela za tuje študente, ki opravljajo obveznosti v okviru programa Socrates Erasmus.
(4) Pravilnik velja za visokošolske strokovne in univerzitetne študijske programe, sprejete pred 11. 6. 2004, in visokošolske strokovne ter univerzitetne bolonjske študijske programe 1. stopnje. V primeru, da določilo velja samo za določene študijske programe, je to izrecno napisano.
(5) Diplomsko delo pri študiju likovne in glasbene pedagogike ureja poseben pravilnik.
(6) Članica lahko posebnosti postopka priprave in zagovora diplomskega dela podrobneje uredi v lastnem pravilniku.
2. člen
(1) V tem pravilniku se izrazi, ki se nanašajo na osebe in so zapisani v moški slovnični obliki, uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
2 PRIJAVA DIPLOMSKEGA DELA
2.1 Izbira teme
3. člen
1
(1) Študent študijskega programa, sprejetega pred 11. 6. 2004, lahko ob soglasju predvidenega mentorja prijavi temo, ko mu manjkata največ dva izpita, študent bolonjskega študijskega programa pa po vpisu v zaključni letnik dodiplomskega študija.
4. člen
(1) Študent izbere temo diplomskega dela na osnovi razpisanih tem ali po lastni presoji v dogovoru s predvidenim mentorjem. V vsakem primeru mora pred prijavo izbrane teme o njej pridobiti tako soglasje predvidenega mentorja, kakor tudi njegovo strinjanje z mentorstvom.
(2) Študent temo diplomskega dela izbere iz vsebine predmetov študijskega programa, v katerega je vpisan ali iz vsebin drugih sorodnih študijskih programov, lahko tudi iz tujine. V kolikor ima študijski program smeri ali usmeritve, mora biti vsebina diplomskega dela iz študijske smeri oz. usmeritve, ki jo je študent vpisal.
5. člen
(1) Mentor pri izdelavi diplomskega dela mora izpolnjevati enega od spodaj navedenih pogojev:
• je na ustreznem področju habilitiran visokošolski učitelj, ki je nosilec predmeta, s katerega je pretežna vsebina diplomskega dela, in v okviru katerega bo opravljeno diplomsko delo;
• je habilitiran najmanj v naziv, ki še omogoča izvajanje predavanj na stopnji, na kateri kandidat opravlja diplomsko delo, je pri predmetu, v okviru katerega bo kandidat opravljal diplomsko delo, kakor koli vključen v njegovo izvedbo in je vsaj petino polnega delovnega časa redno zaposlen na Univerzi v Mariboru;
• je na ustreznem področju habilitiran visokošolski učitelj, ki je pogodbeno zaposlen na članici, ali visokošolski učitelj iz tujine, če se vsebina diplomskega dela nanaša na predmet, ki ga je predaval gostujoči visokošolski učitelj ali pa ga je študent opravil na drugi univerzi (npr. študenti, vključeni v projekt Socrates/Erasmus ali v druge oblike izmenjave študentov).
(2) Somentor pri izdelavi diplomskega dela mora izpolnjevati enega od spodaj navedenih pogojev:
• je na ustreznem področju habilitiran visokošolski učitelj, ki izvaja pedagoški proces na področju, s katerega je pretežna vsebina diplomskega dela;
• ima izobrazbo, ki po ravni ustreza 2. stopnji, in je zaposlen v gospodarstvu, državni upravi, družbenih dejavnostih oz. v drugih strokovnih institucijah, kulturi ali družbenih dejavnostih, ki so vsebinsko povezane s področjem diplomskega dela;
• je na ustreznem področju habilitiran nosilec ali izvajalec predmeta, ki ni akreditiran v študijskem programu, v katerega je vpisan študent, če je diplomsko delo zasnovano interdisciplinarno;
• je visokošolski učitelj iz tujine in je vključen v izvedbo študijskega programa, v katerega je študent vpisan. To je lahko gostujoči profesor ali profesor na tuji univerzi, kjer je študent opravil del svojih študijskih obveznosti (npr. projekt Socrates/Erasmus ali druge oblike mednarodnega sodelovanja med univerzami); 2
• ima izobrazbo, ki po ravni ustreza 2. stopnji in je registriran kot raziskovalec, zaposlen pa je na drugi instituciji ali v podjetju v Sloveniji. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 09 Jun 2012 14:33 Naslov sporočila: Študent prijavi temo na posebnem obrazcu (Priloga 1), ki je |
|
|
(3)Somentor je lahko tudi asistent pri predmetu, pri katerem je pripravljeno diplomsko delo, če bo bistveno doprinesel h kakovosti diplomskega dela.
2. 2 Prijava teme
6. člen
(1) Študent prijavi temo na posebnem obrazcu (Priloga 1), ki je sestavni del tega pravilnika.
(2) Študent odda pisno prijavo s soglasjem mentorja in potrebnimi dokazili v referatu za študentske zadeve fakultete. Študent lahko prijavo odda tudi elektronsko, če je to v okviru informacijskega sistema mogoče.
(3) Obrazcu za prijavo teme študent priloži »dispozicijo diplomskega dela«, ki naj praviloma vsebuje:
1. naslov teme,
2. opredelitev oz. opis problema, ki je predmet diplomskega dela,
3. cilje in teze diplomskega dela,
4. predpostavke in omejitve diplomskega dela,
5. predvidene metode diplomskega dela,
6. predvideno strukturo poglavij (kazalo),
7. seznam predvidenih virov.
2. 3 Potrditev teme diplomskega dela
7. člen
(1) Ko referat za študentske zadeve prejme prijavo teme diplomskega dela, preveri, ali študent izpolnjuje pogoje za njeno potrditev. V primeru, ko študent izpolnjuje pogoje za prijavo teme, referat za študentske zadeve v roku 5 delovnih dni od prejema popolne vloge le-to z vsemi prilogami posreduje predstojniku pristojne katedre, oddelka oz. inštituta.
(2) Predstojnik katedre, oddelka oz. inštituta v roku 5 delovnih dni poda pisno soglasje k temi, mentorju in morebitnemu somentorju pa lahko predlaga spremembo teme oz. vsebine diplomskega dela ali predlaga drugega mentorja oz. somentorja. V slednjem primeru o tem obvesti predlaganega mentorja in kandidata ter zahteva ustrezno dopolnitev prijave.
(3) Predlagano temo diplomskega dela s predvidenim mentorjem in morebitnim somentorjem preveri dekan ali pooblaščeni prodekan, ki lahko prijavo teme v roku 5 dni vrne mentorju ali študentu v dopolnitev, če se z njo ne strinja. Hkrati določi tudi rok, v katerem je potrebno vlogo dopolniti. Če nima pripomb, v roku 5 delovnih dni izda sklep o diplomskem delu. (Priloga 2).
3
(4) Rok za izdelavo in oddajo diplomskega dela je 1 leto z možnostjo podaljšanja za 1 leto. Rok se navede v sklepu o diplomskem delu.
2.4 Evidentiranje potrjene teme diplomskega dela
8. člen
(1) Sklep o diplomskem delu prejme študent, kopijo sklepa mentor in morebitni somentor, en izvod pa arhivira referat za študentske zadeve.
(2) Referat vodi evidenco izdanih sklepov o diplomskem delu.
3 PRIPRAVA DIPLOMSKEGA DELA
3.1 Vsebina in oblika diplomskega dela
9. člen
(1) Na podlagi sklepa o diplomskem delu študent po mentorjevih navodilih oblikuje vsebino diplomskega dela, pri tem se lahko delovna dispozicija delno tudi spremeni, če narava obravnavanega problema to zahteva.
(2) Če študent po poteku roka, ki je določen v izdanem sklepu o diplomskem delu, ne odda diplomskega dela, se lahko ista tema, razen v odobrenih izjemah, dodeli drugemu študentu. Študent lahko zaprosi za podaljšanje veljavnosti teme diplomskega dela, če ima za to utemeljene razloge.
10. člen
(1) Fakultete so dolžne izdelati »Navodila za izdelavo diplomskega dela« za stare in nove študijske programe. Če fakulteta taka navodila že ima, je potrebno določila, ki niso skladna s tem pravilnikom, uskladiti v roku dveh mesecev od uveljavitve tega pravilnika.
(2) Študent pripravi diplomsko delo skladno s tem pravilnikom in navodili fakultete.
(3) Diplomsko delo mora biti jezikovno korektno.
11. člen
(1) Študenti pripravijo diplomsko delo v slovenskem jeziku s povzetkom v tujem jeziku.
(2) Študenti lahko pripravijo diplomsko delo v tujem jeziku s povzetkom v slovenskem jeziku v primerih in na način, kot je določen z ustreznim aktom Univerze v Mariboru.
4
3. 2 Evidentiranje prispelega diplomskega dela
12. člen
(1) Študent odda zadostno število izvodov diplomskega dela v referat za študentske zadeve ter izjavo mentorja o ustreznosti diplomskega dela (Priloga 3)
(2) Referat prejeto diplomsko delo evidentira ter preveri izpolnjevanje pogojev za jegov zagovor. Ko je študent opravil vse ostale s študijskim programom predpisane študijske obveznosti razen zagovora diplomskega dela, referat v roku 5 delovnih dni o tem obvesti dekana članice ter hkrati pošlje izvod diplomskega dela mentorju in somentorju, če sta bila imenovana. Po imenovanju komisije za zagovor diplomskega dela, referat posreduje izvode ostalim članom komisije.
3. 3 Imenovanje komisije za zagovor diplomskega dela
13. člen
(1) Dekan članice je dolžan v roku 5 delovnih dni od prejema obvestila na predlog predstojnika katedre, oddelka oz. inštituta s sklepom imenovati Komisijo za zagovor diplomskega dela (Priloga 4).
(2) Komisija za zagovor diplomskega dela je sestavljena iz predsednika in najmanj dveh članov. Mentor oz. somentor ne moreta biti predsednik komisije, temveč sta lahko le njena člana. V komisiji morata biti vsaj dva izvoljena visokošolska učitelja oz. sodelavca s predmetnega področja, v katero je uvrščeno diplomsko delo. Predsednik komisije mora biti izvoljen v naziv visokošolskega učitelja.
(3) Pri bolonjskih študijskih programih lahko dekan določi tudi dvočlansko komisijo za zagovor diplomskega dela. V dvočlanski komisiji morata biti dva izvoljena visokošolska učitelja s predmetnega področja, v katero je uvrščeno diplomsko delo. Dvočlanske komisije ni mogoče imenovati v primerih, kadar je bil imenovan somentor.
(4) V sklepu o imenovanju komisije se hkrati določi tudi datum in kraj zagovora diplomskega dela. Sklep prejmejo člani komisije in študent, pred zagovorom sele-ta tudi javno objavi.
4 ZAGOVOR DIPLOMSKEGA DELA
14. člen
(1) Zagovor diplomskega dela poteka v slovenskem jeziku, lahko pa poteka v tistem tujem jeziku, v katerem je bilo diplomsko delo napisano, če je izpolnjen eden izmed naslednjih pogojev:
• diplomsko delo zagovarja tuji gostujoči študent Univerze v Mariboru,
• mentor oz. somentor študentu Univerze v Mariboru je visokošolski učitelj iz tujine, 5
• pri izvajanju diplomskega dela sodeluje gostujoči visokošolski učitelj ali visokošolski učitelj iz tujine,
• diplomsko delo se opravlja pri programih tujih jezikov.
4. 1 Postopek zagovora
15. člen
(1) Zagovor diplomskega dela je javen in se izvede na naslednji način:
1. Predsednik komisije najprej predstavi študenta, nato ugotovi, da so izpolnjeni pogoji za zagovor diplomskega dela in študentu pojasni postopek zagovora.
2. Študent predstavi svoje diplomsko delo, zlasti namen oz. cilje, ki jih je zasledoval pri izdelavi, metode dela, pomembnejše ugotovitve in uporabnost rezultatov dela.
3. Čas predstavitve diplomskega dela je omejen na največ 20 minut, glede na pravila članice pa lahko tudi manj.
4. Prvi postavi študentu vprašanja mentor. Svoja vprašanja postavijo tudi preostali člani komisije, z dovoljenjem predsednika komisije pa tudi drugi prisotni.
5. Študent odgovori na zastavljena vprašanja.
6. Komisija v odsotnosti študenta in drugih navzočih sklepa o uspešnosti zagovora ter poda oceno. Pri oceni diplomskega dela se upošteva kakovost diplomskega izdelka in opisa opravljenega dela v predloženi pisni obliki ter kakovost študentove predstavitve diplomskega dela in odgovorov na zastavljena vprašanja na način, določen s študijskim programom.
7. Skupni čas zagovora diplomskega dela praviloma ne sme presegati 45 minut.
8. Predsednik komisije za zagovor diplomskega dela študentu pred prisotnimi sporoči rezultat zagovora ter pridobljeni strokovni naslov, v kolikor je bil zagovor uspešen.
9. O zagovoru se vodi zapisnik. Predsednik komisije vpiše oceno v zapisnik o zagovoru diplomskega dela. Zapisnik podpišejo vsi člani komisije (Priloga 5).
(2) Po uspešnem zagovoru diplomskega dela referat pošlje en vezan izvod diplomskega dela v knjižnico članice.
(3) V primeru, da komisija kakovost študentove predstavitve diplomskega dela in odgovorov na zastavljena vprašanja, s tem pa tudi zagovor diplomskega dela oceni kot neuspešnega, prejme študent kopijo podpisanega zapisnika o zagovoru diplomskega dela, na osnovi katerega lahko v roku 5 delovnih dni na članici vloži prošnjo za ponovni zagovor. Članica kandidatu omogoči ponovitev zagovora v roku treh mesecev in izda sklep o ponovitvi zagovora pred komisijo v isti sestavi.
(4) Možna je samo ena ponovitev zagovora diplomskega dela. Če tudi v drugem poskusu zagovor ni uspešen, mora študent v skladu z določili tega pravilnika prijaviti novo temo.
16. člen |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 11 Jun 2012 07:26 Naslov sporočila: Obveščanje diplomantov o podelitvi diplom |
|
|
(1) Predsednik komisije za zagovor diplomskega dela praviloma še isti dan dostavi podpisani zapisnik o zagovoru diplomskega dela z vso dokumentacijo referatu za študentske zadeve, ki ga vloži v osebni karton študenta – diplomanta.
(2) Na osnovi zapisnika o uspešno opravljenem zagovoru referat za študentske zadeve izračuna diplomantovo zaključno oceno študija.
(3) Študent je dolžen najkasneje v roku 14 dni po zagovoru oddati vezan izvod diplomskega dela ter elektronski izvod celotnega diplomskega dela za objavo v sistem e-diplom, katerega podrobnosti urejajo "Navodila o pripravi in oddaji e-diplom". Ob tem odda tudi izjavo o istovetnosti tiskanega in elektronskega izvoda diplomskega dela in objavi osebnih podatkov diplomantov (Priloga 6), članica pa diplomantu izda ustrezno potrdilo o diplomiranju (Prilogi 9 in10).
(4) Zapisnik o zagovoru diplomskega dela je dokument, ki v primeru zaključka študija z diplomskim delom omogoča promocijo diplomanta v doseženi strokovni naslov in podelitev diplome.
5. ZAKLJUČEK DODIPLOMSKEGA ŠTUDIJA V PRIMERIH, KO DIPLOMSKO DELO NI PREDVIDENO
17. člen
(1) Študenti dodiplomskih študijskih programov, ki svoj študij zaključijo brez priprave in zagovora diplomskega dela, študijski program zaključijo, ko uspešno opravijo vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
(2) V tem primeru v referatu za študijske zadeve oddajo vlogo za ugotovitev zaključenega dodiplomskega študija (Priloga 7).
(3) Ko referat za študentske zadeve prejme vlogo, mora v roku 5 delovnih dni preveriti, ali je študent opravil vse s študijskim programom predpisane študijske obveznosti. V primeru pozitivne ugotovitve posreduje vlogo dekanu članice. Dekan članice v roku 5 delovnih dni od prejema vloge izda sklep o uspešno zaključenem dodiplomskem študiju (Priloga .
(4) Na osnovi sklepa fakulteta izda študentu potrdilo o diplomiranju, v katerem se namesto datuma diplomiranja navede datum izdaje sklepa o uspešno zaključenem dodiplomskem študiju.
(5) Sklep o uspešno zaključenem dodiplomskem študiju je dokument, ki v primeru zaključka študija brez priprave in zagovora diplomskega dela omogoča promocijo diplomanta v doseženi strokovni naslov in podelitev diplome.
6. EVIDENCA DIPLOMANTOV
18. člen
(1) Fakulteta vodi knjigo diplomantov kot evidenco izstavljenih diplom.
7
(2) Knjiga diplomantov vsebuje:
• ime in priimek diplomanta,
• datum rojstva diplomanta,
• naslov teme,
• datum zagovora diplomskega dela,
• oceno diplomskega dela ter povprečno oceno izpitov,
• zaključen študijski program (in smer),
• podeljeni strokovni naslov,
• vpisno številko.
(3) Pri kandidatih, ki so uspešno zaključili študijske programe brez priprave in zagovora diplomskega dela, se namesto podatkov o diplomskem delu navede sklep o uspešnem zaključku dodiplomskega študija.
(4) Zapisnik o zagovoru diplomskega dela ali sklep o uspešno zaključenem dodiplomskem študiju se skupaj z vsemi drugimi dokumenti osebnega kartona študenta – diplomanta izloči iz evidence študentov in se prenese ter trajno hrani v posebni kartoteki diplomantov.
(5) Univerza organizira elektronsko bazo diplomantov ob upoštevanju zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov (študenti podpišejo izjavo, s katero dovoljujejo objavo osebnih podatkov, vezanih na zaključek študija). Njen namen je promocija diplomantov in informiranje javnosti o identiteti diplomantov, ki so uspešno zaključili študij in diplomirali v posameznih letih na Univerzi v Mariboru.
7 PODELITEV DIPLOM
7. 1 Termini za podelitev diplom
19. člen
(1) Senat UM določi v študijskem koledarju za akademsko leto tri termine za podelitev dodiplomskih diplom.
20. člen
(1) Diplomantom na dodiplomskem študiju se podeljujejo diplome v naslednjih terminih:
• spomladanski termin,
• poletni termin,
• jesenski termin.
21. člen
(1) Fakulteta lahko izjemoma določi tudi dodatne termine, če bi bilo to potrebno zaradi prevelikega števila diplomantov, oz. lahko v primeru manjšega števila diplomantov izbere tiste s študijskim koledarjem opredeljene termine, ki ji najbolj ustrezajo.
7. 2 Obveščanje diplomantov o podelitvi diplom |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 12 Jun 2012 07:21 Naslov sporočila: PRIJAVA TEME DIPLOMSKEGA DELA |
|
|
22. člen
(1) Referat za študentske zadeve članice obvesti diplomante o slavnostni podelitvi diplom na posebnem vabilu, ki ga podpiše dekan.
(2) V vabilu dekan povabi tudi ožje svojce diplomanta, mentorja, morebitnega somentorja, po potrebi pa tudi strokovnjake iz prakse, ki so povezani z izdelavo diplomske naloge.
23. člen
(1) Vabilu se priloži protokol podelitve diplom.
(2) Tako vabilo kot protokol o podelitvi diplom sta pripravljena na kvalitetnejšem papirju, kjer so jasno vidni simboli univerze in članice.
(3) Vabilo s protokolom se diplomantom pošlje najmanj deset dni pred podelitvijo diplome.
7. 3 Protokol svečane podelitve diplom
24. člen
(1) Podelitev diplom se opravi svečano po naslednjem okvirnem protokolu:
1. Vabljeni (diplomanti, svojci in drugi gostje) se pred podelitvijo zberejo v dvorani.
2. Podelitvi diplom prisostvujejo tudi mentorji, somentorji in drugi visokošolski učitelji.
3. Dekan, odet v dekanske insignije, vstopi v dvorano, v kateri poteka svečana podelitev, zadnji.
4. Dekan nagovori prisotne s krajšim govorom.
5. Po govoru dekan pristopi k podelitvi diplom: diplome podeljuje po abecednem vrstnem redu in razglasi tudi tiste, ki se podelitve niso mogli udeležiti.
6. Dekan zaključi svečanost.
7.4 Oblikovanje evidence podatkov o diplomantih
25. člen
(1) Fakulteta vodi evidenco podatkov o svojih diplomantih.
(2) Evidenca podatkov o diplomantih je sestavni del informacijskega sistema.
8 PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
26. člen
9
(1) Obrazci, navedeni v tem pravilniku, so priloga in sestavni del tega pravilnika.
27. člen
(1) Členi tega pravilnika, ki določajo pripravo in oddajo e-diplom v skladu z Navodili o pripravi in oddaji e-diplom, pričnejo veljati z dnem veljavnosti teh navodil.
28.člen
(1) Členi tega pravilnika, ki določajo pripravo in zagovor diplomskega dela v tujem jeziku, se uporabljajo do sprejetja akta, ki bo določal izdelavo diplomskih, magistrskih in doktorskih nalog v tujem jeziku, in po tem prenehajo veljati.
29. člen
(1) Ta pravilnik začne veljati 1. 10. 2008 po objavi v Obvestilih Univerze v Mariboru.
(2) S pričetkom veljavnosti tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o postopku priprave in zagovora diplomskega dela za univerzitetni in visokošolski strokovni študij (Obvestila UM XXII-5-2005).
Rektor UM
prof. dr. Ivan Rozman, l. r. 10
Priloga 1
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Ime in priimek: _____________________
Naslov: ___________________________
Vpisna številka: ________________
PRIJAVA TEME DIPLOMSKEGA DELA
Podpisani-a _________________________________________, študent-ka univerzitetnega/ visokošolskega strokovnega študijskega programa _______________________________, smer _____________________________, prosim za dodelitev teme diplomskega dela pri predmetu: ___________________________________________,
pod mentorstvom: ___________________________________.
Naslov razpisane teme (če obstaja): ______________________________________________
_________________________________________________________________________________,
Podpisani-a izjavljam, da bom diplomsko delo sestavil-a sam-a in se zavedam morebitnih kazenskih in disciplinskih posledic, če bi za izdelavo dela uporabljal-a nedovoljena sredstva.
Datum: _______________
Podpis kandidata-ke:
_____________________
Priloge:
• dispozicija diplomskega dela.
__________________________________________________________________________________
SOGLASJE PREDLAGANEGA MENTORJA PRI DIPLOMSKEM DELU
Podpisani _________________________, izvoljen v naziv __________________ za področje ________________________________________, zaposlen na/pri_________________________ a) soglašam z mentorstvom pri diplomskem delu kandidata-ke,
b) soglašam s predlagano dispozicijo diplomskega dela.
Predlagana tema diplomskega dela: ______________________________________________
__________________________________________________________________________________
Predlagana tema diplomskega dela v angleškem jeziku: ___________________________
__________________________________________________________________________________
Predlog za imenovanje somentorja : ______________________________________________
Datum: ________________________ Podpis mentorja:
Kraj: ___________________________ _____________________________________
11aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 13 Jun 2012 07:20 Naslov sporočila: SOGLASJE PREDSTOJNIKA KATEDRE/ODDELKA/INŠTITUTA |
|
|
(izpolni predstojnik v roku 5 delovnih dni od prejema vloge, razen za študente bolonjskih študijskih programov, če tako določi članica)
SOGLASJE PREDSTOJNIKA KATEDRE/ODDELKA/INŠTITUTA
Podpisani _________________________, predstojnik KATEDRE/ODDELKA/INŠTITUTA za _________________________________________________________________________________,
a) soglašam s predlagano temo, dispozicijo, mentorjem in somentorjem pri diplomskem delu kandidata-ke _____________________________________________.
b) predlagam spremembo teme diplomskega dela: _______________________________
__________________________________________________________________________________
c) predlagam spremembo vsebine diplomskega dela: _____________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
d) predlagam spremembo mentorja ali somentorja: _______________________________
__________________________________________________________________________________
Datum: ________________________ Podpis predstojnika:
Kraj: ___________________________ _____________________________________
12
Priloga 2
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Številka: _______________________
Datum in kraj: __________________
Na osnovi 330. člena Statuta Univerze v Mariboru (Ur. l. RS, št. )
izdajam
SKLEP O DIPLOMSKEM DELU
________________________________, študentu-ki univerzitetnega/visokošolskega strokovnega študijskega programa ________________________________, smer ___________________________________________, se dovoljuje izdelati diplomsko delo pri predmetu ____________________________________.
Mentor-ica: ____________________________
Somentor-ica: __________________________
Naslov diplomskega dela: _______________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Naslov diplomskega dela v angleškem jeziku:______________________________________
__________________________________________________________________________________
Diplomsko delo je potrebno izdelati skladno z »Navodili za izdelavo diplomskega dela« in ga oddati v ____ izvodih ter en izvod elektronske verzije do _____________ v referatu za študentske zadeve članice.
Pravni pouk: Zoper ta sklep je možna pritožba na senat članice v roku 3 delovnih dni.
Dekan-ica:
_________________________
Obvestiti:
• kandidata -ko,
• mentorja,
• somentorja,
• odložiti v arhiv
13
Priloga 3
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
IZJAVA O USTREZNOSTI DIPLOMSKEGA DELA
Podpisani mentor _________________________________________ izjavljam, da je študent
(ime in priimek mentorja)
________________________________________________ izdelal diplomsko delo z naslovom:
(ime in priimek študenta-tke)
_________________________________________________________________________________
(naslov diplomskega dela)
_________________________________________________________________________________
v skladu z odobreno temo diplomskega dela, Navodili o pripravi diplomskega dela in
mojimi navodili.
Datum in kraj: Podpis mentorja:
__________________________________ _________________________
14
Priloga 4
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Št.: _______________
Datum in kraj: __________________
Na osnovi 330. člena Statuta Univerze v Mariboru (Ur. l. RS, št. ),
izdajam
SKLEP
O IMENOVANJU KOMISIJE ZA ZAGOVOR DIPLOMSKEGA DELA NA UNIVERZITETNEM / VISOKOŠOLSKEM STROKOVNEM ŠTUDIJSKEM PROGRAMU
Imenujem komisijo za zagovor diplomskega dela z naslovom
___________________________________________________________________________
kandidata-tke ____________________, stanujoče (ga)________________________________,
(ime in priimek) (naslov bivališča)
študenta-ke študijskega programa ___________________________________________,
v naslednji sestavi:
1. __________________________ predsednik-ica,
2. __________________________ mentor-ica,
3. __________________________ somentor-ica (če je imenovan-a),
4. __________________________ član-ica.
Zagovor diplomskega dela bo dne _____ ob ____ uri na ____________________________.
(naziv fakultete, prostor, naslov)
Pravni pouk: Zoper ta sklep je možna pritožba na senat članice v roku 3 delovnih dni.
Dekan-ica:
__________________________
Obvestiti:
1. kandidata-tko,
2. člane komisije,
3. javnost,
4. odložiti v arhiv |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 14 Jun 2012 08:31 Naslov sporočila: ZAPISNIK O ZAGOVORU DIPLOMSKEGA DELA NA DODIPLOMSKEM ŠTUDIJU |
|
|
Priloga 5
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
ZAPISNIK
O ZAGOVORU DIPLOMSKEGA DELA NA DODIPLOMSKEM ŠTUDIJU
Kandidat-ka __________________________________________________,
stanujoč-a ____________________________________________________,
študent-ka univerzitetnega / visokošolskega strokovnega študijskega programa __________________________________________________________________________,
smer _______________________________________________,
je pripravil-a diplomsko delo pri predmetu ________________________________________ z naslovom _________________________________________________________________.
Zagovor je bil dne ____________ ob ________ uri.
Komisija je pregledala diplomsko delo in ugotovila, da je izdelano v skladu z danimi navodili. Glede na ugotovitev je bilo sklenjeno, da se kandidatu-ki dovoli opravljati ustni zagovor pred komisijo v sestavi:
1. __________________________ predsednik-ca,
2. __________________________ mentor-ica,
3. __________________________ somentor-ica
4. __________________________ član-ica.
(zapis poteka zagovora)
Po opravljenem zagovoru je komisija ugotovila, da je kandidat-ka uspešno zaključil-a univerzitetni / visokošolski strokovni študijski program ______________________________, smer ____________________________________ in pridobil-a strokovni naslov __________________________________________________________.
Ocena diplomskega dela
___________
Mentor-ica:
____________________
Somentor-ica:
____________________
Predsednik-ca komisije:
_____________________
Člani komisije :
_____________________
_____________________
Datum:
16
Priloga 6
UNIVERZA V MARIBORU
____________________________
IZJAVA O ISTOVETNOSTI TISKANE IN ELEKTRONSKE VERZIJE DIPLOMSKEGA DELA IN OBJAVI OSEBNIH PODATKOV DIPLOMANTOV
Ime in priimek diplomanta-tke: ________________________________________
Vpisna številka: __________________________________________________
Študijski program: ________________________________________________
Naslov diplomskega dela: ______________________________________________________
________________________________________________________________________________
Mentor: __________________________________________________
Somentor: __________________________________________________
Podpisani-a ________________________ izjavljam, da sem za potrebe arhiviranja oddal elektronsko verzijo zaključnega dela v Digitalno knjižnico Univerze v Mariboru. Diplomsko delo sem izdelal-a sam-a ob pomoči mentorja. V skladu s 1. odstavkom 21. člena Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah (Ur. l. RS, št. 16/2007) dovoljujem, da se zgoraj navedeno zaključno delo objavi na portalu Digitalne knjižnice Univerze v Mariboru.
Tiskana verzija diplomskega dela je istovetna elektronski verziji, ki sem jo oddal za objavo v Digitalno knjižnico Univerze v Mariboru.
Podpisani izjavljam, da dovoljujem objavo osebnih podatkov vezanih na zaključek študija (ime, priimek, leto in kraj rojstva, datum diplomiranja, naslov diplomskega dela) na spletnih straneh in v publikacijah UM.
Datum in kraj: Podpis diplomanta-tke:
___________________________
17
Priloga 7
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Ime in priimek: _____________________
Naslov: ___________________________
Vpisna številka: ________________
VLOGA ZA UGOTOVITEV ZAKLJUČENEGA DODIPLOMSKEGA ŠTUDIJA
Podpisani-a _________________________________________, študent-ka univerzitetnega/ visokošolskega strokovnega študijskega programa _______________________________, smer _____________________________, prosim za ugotovitev zaključenega dodiplomskega študija.
Podpisani izjavljam, da dovoljujem objavo osebnih podatkov, vezanih na zaključek študija (ime, priimek, leto in kraj rojstva, datum zaključka študija) na spletnih straneh in v publikacijah UM.
Datum: _______________
Podpis študenta-ke:
________________________________
18
Priloga 8
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Številka: _______________________
Datum in kraj: __________________
Na osnovi 330. člena Statuta Univerze v Mariboru (Ur. l. RS, št. )
izdajam
SKLEP O ZAKLJUČENEM DODIPLOMSKEM ŠTUDIJU
________________________________, študent-ka univerzitetnega/visokošolskega strokovnega študijskega programa ________________________________, smer ___________________________________________, je opravil-a vse s tem študijskim programom predpisane študijske obveznosti in s tem uspešno zaključil-a dodiplomski študij.
Obrazložitev:
________________________________, študent-ka univerzitetnega/visokošolskega strokovnega študijskega programa ________________________________, smer ___________________________________________, je dne __________ vložil-a vlogo za ugotovitev zaključenega dodiplomskega študija. Na osnovi opravljenega preverjanja opravljenih obveznosti, je bilo ugotovljeno kot izhaja iz izreka sklepa.
Pravni pouk: Zoper ta sklep je možna pritožba na senat članice v roku 3 delovnih dni.
Dekan-ica:
_________________________
Obvestiti:
• kandidata-ko,
• odložiti v arhiv
19
Priloga 9
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Številka: ____________________
Datum: _____________________
Na osnovi 330. člena Statuta Univerze v Mariboru (Ur. l. RS, št. ),
izdajam
POTRDILO O DIPLOMIRANJU
______________________________________________ Univerze v Mariboru potrjuje, da je
(ime fakultete)
g.-ga. ____________________________, rojen-a ______________________ dne ________
(ime in priimek diplomanta-tke) (datum, kraj) (datum)
diplomiral-a po študijskem programu (1. stopnje) __________________________________,
(študijski program)
smer _________________________________ oz. po študijskem programu usklajenem z
(študijska smer)
direktivo EU _____________________________________.
(navedba direktive)
Univerza v Mariboru ____________________________________________ mu-ji zato priznava
(ime fakultete)
univerzitetno / visoko strokovno izobrazbo (1. stopnje – za bolonjske štud. programe) in podeljuje strokovni naslov
_______________________________________________________.
Potrdilo je izdano, ker diploma še ni podeljena in velja, dokler se ta ne podeli. Skladno z 21. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Ur. l. RS št. 42/07 - ZUT UPB3, 126/07) je to potrdilo takse prosto.
Dekan-ica:
__________________________
20
Priloga 10
UNIVERZA V MARIBORU
__________________________________________________
(ime fakultete)
Številka: ____________________
Datum: _____________________
Na osnovi 330. člena Statuta Univerze v Mariboru (Ur. l. RS, št. ) in sklepa Senata ____________________________________ Univerze v Mariboru z dne ___________________,
izdajam
POTRDILO O DIPLOMIRANJU
______________________________________Univerze v Mariboru potrjuje, da je
(ime fakultete)
g.-ga. ______________________________, rojen-a ____________________ dne ____________
(ime in priimek diplomanta-tke) (datum, kraj) (datum)
________________ diplomiral-a na enem programu univerzitetnega dvopredmetnega študijskega programa ____________________________________________.
(študijski program)
Univerza v Mariboru ____________________________________ mu-ji zato priznava
(ime fakultete)
univerzitetno izobrazbo in podeljuje strokovni naslov:
______________________________________________________________
(strokovni naslov, pridobljen iz dela univerzitetnega dvopredmetnega študijskega programa)
Potrdilo je izdano, ker diploma še ni podeljena in velja, dokler se ta ne podeli. Skladno z 21. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Ur. l. RS št. 42/07 - ZUT UPB3, 126/07) je to potrdilo takse prosto.
Dekan-ica
____________________________
21 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mojstudij Administrator foruma
Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07 Prispevkov: 934
|
Objavljeno: 15 Jun 2012 08:33 Naslov sporočila: Navodila za pisanje magistrskega dela Fakultete za državne |
|
|
Na podlagi Pravil Fakultete za državne in evropske študije je Upravni odbor Fakultete za državne in evropske študije na svoji seji dne 6.2.2009 sprejel
Navodila za pisanje magistrskega dela
Magistrsko delo izdela študent ob zaključku podiplomskega študija. Magistrsko delo mora biti rezultat samostojnega raziskovalnega dela študenta magistrskega študija in zato ne more biti skupinsko delo. Usmerjeno je v kritično reševanje aktualnih družbenih in gospodarskih problemov. Magistrsko delo vsebuje rezultate raziskovanja, ki prispevajo k napredku in razvoju stroke in reševanju aktualnih problemov določenega strokovnega oz. znanstvenega področja. Pri obdelavi teme je študent podiplomskega študija dolžan z uporabo znanstvenih metod in strokovno-metodoloških postopkov sistemsko predstaviti rezultate svojega raziskovalnega dela.
Z magistrskim delom študent dokazuje svojo sposobnost izražanja in reševanja aktualnih praktičnih problemov gospodarstva, podjetij, zavodov, dejavnosti. To delo mora ustrezati sodobnim metodološkim in tehničnim standardom strokovnih oz. znanstvenih del.
1. Izbira teme
Teme oz. naslove magistrskega dela izberejo študenti izmed razpisanih tem ali jih predlagajo študenti v dogovoru z mentorjem. Tema se mora nanašati na strokovno oz. znanstveno področje, za katerega se študent usposablja. Naslov teme mora odražati vsebino magistrskega dela. Tema mora biti nova, primerna, aktualna in koristna.
2. Prijava teme
Pogoj za prijavo teme so opravljene vse predpisane obveznosti magistrskega študija (razen magistrske naloge).
K prijavi teme magistrskega dela študent obvezno priloži:
- izpolnjen in podpisan obrazec »Prijava teme«
- tri izvode dispozicije magistrskega dela
V primeru, da študent prijavlja magistrsko delo po znanstvenem magistrskem študiju, mora priložiti še:
- en izvod seminarske naloge tretjega semestra – zasnova magistrskega dela
2.1. Naslov
Mora biti nov, aktualen in koristen in mora enostavno in jasno ter nedvoumno odražati bistvo vsebine dela. Naslov ne sme biti niti predolg niti prekratek. Vsebovati mora ključne besede obravnavane tematike. Vsebuje do največ devet besed.
2.2. Dispozicija
Sestavljajo jo trije deli:
- pisni del dispozicije,
- struktura dela in
- jedro uporabljene literature in viri.
2.2.1. Opisni del dispozicije vsebuje:
a) Obrazložitev teme
Predloženi naslov teme magistrskega dela mora študent utemeljiti in dokazati njeno aktualnost in primernost.
b) Problem, predmet in hipoteze raziskovanja
Problem raziskovanja mora študent določno in jasno opredeliti. Sestavljeni problem lahko razstavi in ga obdela v več segmentih. Na podlagi glavnega problema študent opredeli predmet raziskovanja.
Ustrezno opredeljen problem in predmet raziskovanja sta študentu osnova za postavitev delovnih hipotez (predpostavke, ki jih mora dokazati).
c) Namen in cilji raziskovanja
Študent mora nedvoumno opredeliti namen in cilje , ki jih namerava doseči z raziskovanjem. Glavni cilj razdela v več podciljev. Po opredelitvi namena, glavnega cilja in podciljev je priporočljivo, da si postavi tudi vprašanja, na katera bo tekom raziskovanja, formuliranja in pisnega prezentiranja rezultatov raziskovanja poskušal dati utemeljene odgovore.
d) Ocena dosedanjih raziskovanj
Pred prijavo teme magistrskega dela mora študent proučiti številne bibliografske enote s področja obravnavane tematike in ugotoviti, da prijavljena tema predstavlja novost na obravnavanem področju in nudi možnost za kreativen prispevek k razvoju stroke.
e) Metode raziskovanja
V prijavi teme za magistrsko delo študent navede vse znanstvene metode, ki jih bo pri svojem raziskovanju uporabljal in s pomočjo katerih bo poskušal rešiti problem in predmet raziskovanja, dokazati postavljeno delovno hipotezo, ostvariti namen in cilje raziskovanja in odgovoriti na vsa postavljena vprašanja. Študent najpogosteje uporablja eno glavno znanstveno raziskovalno metodo. Poleg glavne metode uporablja tudi številne druge, ki se štejejo kot pomožne metode.
f) Strnjeni opis predvidenih poglavij
Pri vsakem delu oz. poglavju glede na delovne teze strnjeno navede, kaj namerava obdelati.
g) Pričakovani rezultati raziskovanja
Študent navede pomembnejše rezultate, ki jih pričakuje z izvedbo raziskave.
h) Preveritev hipotez
V tem delu študent napove, da bo preverjal hipoteze in način preverjanja le-teh.
i) Pričakovani prispevek raziskovanja k znanosti oz. stroki
Določno, precizno, nedvoumno študent opredeli pričakovani prispevek raziskovanja. Na tej podlagi se presoja strokovni prispevek študenta, njegova usposobljenost in primernost za pridobitev strokovnega oz. znanstvenega naslova in primernost teme magistrskega dela.
j) Uporaba rezultatov raziskovanja
Rezultati raziskovanja morajo pomeniti določen prispevek k stroki. Študent jasno in določno navede ob kakšnih predpostavkah se bodo lahko uporabljali rezultati raziskovanja, ki bodo predstavljeni v magistrskem delu.
2.2.2. Struktura dela
V strukturi dela študent navede okvirno kazalo magistrskega dela.
2.2.3. Jedro uporabljene literature in viri
V tem seznamu študent navede jedro slovenske in tuje literature in vire, ki jih bo uporabljal pri izdelavi magistrskega dela v obsegu najmanj 50 enot, od katerih mora biti najmanj 1/5 tujih virov.
Pri prijavi teme magistrskega dela, zlasti pri izbiri teme, opredelitvi delovnih tez (strukturi) in obrazložitvi teme se študent mora zavedati:
• da je magistrsko delo znanstveno oz. strokovno delo, ki mora prispevati k določeni stroki oziroma znanosti;
• da temeljna in uporabna raziskovanja temeljijo na številnih znanstvenih metodah in da mora študent kot mladi raziskovalec obvladati metodologijo in tehnologijo znanstvenega raziskovanja ter izdelave strokovnih del;
• da primerno prijavo teme lahko pripravi študent, ki poseduje solidno splošno in specifično znanje o obravnavani tematiki, ki je usposobljen za raziskovalno delo in ki je vsaj delno proučil aktualno literaturo obravnavane tematike, ki ima veliko željo in motiv, da konca začeto raziskovanje.
Omenjene in tudi druge predpostavke so pogoj za kakovostno prijavo teme magistrskega dela:
• da kakovostna prijava teme magistrskega dela obsega osem do deset strani,
• da se prijava z vsemi prilogami piše v prihodnjem času,
• v primeru, da študent vključi določene dele prijave teme v končni tekst magistrskega dela, se ta piše v preteklem času.
3. Izdelava magistrskega dela
Raziskovalno tematiko, ki jo obravnava v okviru problema in predmeta raziskovanja in postavljenih hipotez, mora izvesti z aplikativnim in razvojnim raziskovanjem. Rezultati raziskovanja, ki jih magistrsko delo predstavlja, morajo prinesti nova dejstva, nove informacije in nova spoznanja za napredek stroke. Pri izdelavi magistrskega dela mora študent poznati in upoštevati: značilnosti magistrskega dela, namen in cilje magistrskega dela, strukturo magistrskega dela, dokumentacijsko podlago rokopisa in tehnično obdelavo magistrskega dela.
4. Namen in cilji magistrskega dela
Osnovni namen in cilj magistrskega dela in njegove uspešne obrambe je pridobitev strokovnega oz. znanstvenega naslova, na katerega se nanaša obravnavana tematika magistrskega dela. Poleg tega temeljnega cilja ima magistrsko delo še vrsto drugih ciljev, kot je npr. poglobljeno in popolnejše poznavanje področja, usposabljanje za raziskovalno delo, usposabljanje za aktivno in tvorno sodelovanje v znanstvenoraziskovalnih skupinah in pridobitev veščine pisanja strokovnih oz. znanstvenih del. Z izdelavo dela mora študent pokazati: sposobnost uporabe teoretičnega in praktičnega znanja pri samostojni obdelavi aktualne in dotlej neobdelane teme strokovnih del, sposobnost uporabe metodologije in tehnologije znanstvenega raziskovanja, sposobnost uporabe tujih relevantnih spoznanj, stališč, znanstvenih dejstev, teorij idr., sposobnost formuliranja rezultatov raziskovanja in lastnih ugotovitev, do katerih je prišel pri svojem raziskovalnem delu, sposobnost pisanja tekstov strokovnih del, sposobnost, da aktivno in uspešno sodeluje v znanstvenoraziskovalnih skupinah. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|