Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska
Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Preden začnete pisati diplomsko nalogo…: organizacija je klj

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Izredni študent
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mojstudij
Administrator foruma


Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07
Prispevkov: 934

PrispevekObjavljeno: 17 Jul 2011 11:41    Naslov sporočila: Preden začnete pisati diplomsko nalogo…: organizacija je klj Odgovori s citatom

Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, doc. dr. Dijana Močnik
Preden začnete pisati diplomsko nalogo…: organizacija je ključna!
Ko začenjate z diplomsko nalogo, je najpomembnejši del raziskovanja in pisanja organizacija! Če
niste organizirani, bo potrebnega precej več časa za pisanje. Okvirni načrt (osnutek) je eden od
najučinkovitejših načinov organizacije, saj vas prisili, da ga upoštevate, preden začnete pisati.
Okvirni načrt ni kakšen poseben formalni zapis. Opisuje naj v glavnem vse, kar morate storiti, naj
bo skica vaše glavne ideje v nekem logičnem zaporedju. Spodaj je nekaj nasvetov, da boste lažje
začeli!
1. Raziskava
Preden začnete vaš oris (načrt), zagotovo ne boste opravili vseh raziskav. Vendar pa morate
narediti vsaj toliko raziskovanj, da bo dovolj, da oblikujete svojo raziskovalno hipotezo in širše
glavne točke, ki bodo potrebne za potrditev vaše hipoteze. Ko to imate, lahko izpolnite preostale
točke orisa, ko delate raziskavo.
Ko raziskujete, si sproti zapisujete seznam vseh virov, ki ste jih našli in si zapišite en ali dva
stavka povzetka vsakega vira. To je koristno tudi zato, ker boste prihranili čas za sestavo vseh
bibliografskih virov, ki jih boste morali navesti kot uporabljene reference v diplomi. Če
uporabljate vire iz interneta, si je prav tako pametno sproti zapisovati URL in datum dostopa za
vse strani, saj jih boste potrebovali za seznam referenc. Tako si boste prihranili naporno iskanje
virov za citiranje na koncu!
Prav tako je koristno sprotno kategoriziranje raziskovanja. To ni nujno, da je formalni postopek;
zdi se mi koristno, da združite izsledke raziskovanja na podobno temo ali pod-temo v isti
datoteki in kasneje tekste prenašate v prvi osnutek diplome tako, da jih označite, kopirate in
prilepite.
2. Razvoj splošne raziskovalne hipoteze
Glavni namen hipoteze je pomagati bralcu opredeliti glavno zamisel v vaši diplomi. Drug namen
hipoteze je, da vam pomaga pri pripravi načrta za pisanje diplome.
Vaša hipoteza se lahko tekom pisanja spremeni, zato boste morda morali spremeniti vašo
hipotezo, da bo odražala točno to, o čemer v diplomi razpravljate. Večina piscev spremeni svojo
hipotezo med pisanjem samim!
Na koncu mora biti hipoteza opredeljena, nanašati se mora na zapisano v diplomskem delu, biti
mora specifična, odražati zapisano v diplomi in biti podprta s specifičnimi dokazi.
3. Oblikovanje okvirnega načrta (orisa)
Načrt je odličen način za organiziranje vašega raziskovanja in pisanja. Oris razčleni vaše delo na
jasen in organiziran način. Večina študentov ugotovi, da je priprava načrta pred začetkom
pisanja diplome najbolj koristna za organiziranje misli. Boljši kot je načrt, lažje bo pisanje vaše
diplome.
Doc. dr. Dijana Močnik
Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, doc. dr. Dijana Močnik
Načrt ni treba zapisati na zelo formalen način (npr. z naslovi in podnaslovi), kot to zahteva
dispozicija za oddajo v referatu. Osnutek je v bistvu organiziran seznam vaših glavnih točk, ki
služi kot zgled, kako želite zgraditi vašo hipotezo. Koliko podroben bo vaš načrt, je odvisno od
vas samih! Nekateri ljudje ne morejo začeti pisati, dokler nimajo natančnega načrta, ki določa
vsako poglavje in podpoglavje, drugi potrebujejo le zelo splošno skico svojih glavnih raziskovalnih
idej in vrstni red, v katerem jih bodo obravnavali.
Ne glede na raven podrobnosti vašega načrta, mora le-ta vsebovati vsaj uvod, jedro in zaključek.
Te točke pogosto služijo kot glavne postavke (npr. I, II in III) v načrtu. Uvod vsebuje osnovne
informacije, navaja hipotezo in določa cilje diplome, hkrati pa tudi spodbudi bralčev interes.
Jedro vsebuje poglavja in podpoglavja, ki podpirajo hipotezo in razvijajo delo. Zaključek
povzema raziskovalno hipotezo, povzema glavne točke in izraža osebni pogled, če je to primerno.
V podpoglavja in pod-podpoglavja, če obstajajo, zapisujete svoje glavne ideje diplome.
4. Organiziranje vaših opomb in virov
Na tej točki naj bi analizirali, sintetizirali, razvrščali in razčlenjevali vse podatke, ki ste jih
zbrali. Prvič, natančno je treba proučiti vsak vir in si zapisati pomembne točke - ugotovitve,
navedene v posameznem viru. Naslednje, organizirajte vse informacije, ki ste jih zbrali, v skladu
z vašim načrtom. Označite vsako opombo ali vir skladno s točkami (poglavji, podpoglavji) iz
načrta. Bolje kot imate kategorizirane in označene vire, manj težaven bo proces pisanja diplome.
V vsakem primeru boste morali pregledati in kritično analizirati vse vaše raziskovalne podatke.
Uporabljajte le najboljše razpoložljive vire, preverite točnost in preverite, da so informacije o
dejstvih ažurne in pravilne. Ne vključuje nobenih podatkov, ki se ne nanašajo na vašo temo, in ne
vključuje kakršne koli podatke, ki jih ne razumete.
5. Začetek pisanja
Tu je končno čas, da začnete pisati! Začnite s prvo temo iz vašega načrta. Zbrali in označili ste
zadevne opomb in vire, na primer vir ste označili kot del, ki sodi v Uvod, oziroma z rimsko
številko I, ki pomeni Uvod ipd.
Povzemite, parafrazirajte ali citirajte neposredno za vsako idejo, ki jo nameravate uporabiti v
svoji diplomi. Uporabite tehniko, ki vam ustreza, na primer pisanje povzetkov, parafraziranje ali
citiranje in to zapisujte v posamezne datoteke, od koder boste tekste kasneje prenašali v prvi
osnutek diplome.
Kot je opisano zgoraj, vam lahko dobro organizirano delo pomaga pri nastajanju prepričljive in
logične diplome.
Maribor, 22.1.2009
Navodilo pripravila
doc. dr. Dijana Močnik
UM FERI
Doc. dr. Dijana Močnik
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Izredni študent Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.