| 
			 
				|  | Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07
 Prispevkov: 934
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 25 Avg 2010 08:33    Naslov sporočila: VISOKA ŠOLA ZA VARSTVO OKOLJA NAVODILA ZA IZDELAVO SEMINARSK |   |   
				| 
 |  
				| VISOKA ŠOLA ZA VARSTVO OKOLJA NAVODILA ZA IZDELAVO SEMINARSKE
 NALOGE
 Velenje, marec 2010
 SEMINARSKA NALOGA
 pri predmetu: vpiši ime predmeta
 NAVODILA ZA IZDELAVO SEMINARSKE NALOGE
 Študent(-ka): ime in priimek študenta(-ke) in e-mail naslov
 Številka indeksa: vpišite številko vašega indeksa
 Vrsta študija: redni/izredni
 Mentor: ime in priimek mentorja, strokovni naziv
 Velenje, marec2010
 I
 VSEBINA
 1 UVOD...........................................................................................................................1
 1.1 OPIS PODROČJA IN OPREDELITEV PROBLEMA ..............................................................2
 1.2 NAMEN, CILJI IN OSNOVNE TRDITVE............................................................................3
 1.3 PREDPOSTAVKE IN OMEJITVE RAZISKAVE ...................................................................3
 1.4 UPORABLJENE RAZISKOVALNE METODE .....................................................................4
 2 SPLOŠNO O PISANJU NALOGE ............................................................................5
 3 PRIPRAVA ZA TISK .................................................................................................8
 3.1 OBLIKA IN VELIKOST PISAVE.......................................................................................8
 3.2 OBLIKA STRANI...........................................................................................................9
 4 DODATNE ZAHTEVE.............................................................................................10
 4.1 SLIKE IN TABELE .......................................................................................................10
 4.2 ŠTEVILČENJE.............................................................................................................13
 4.3 OKRAJŠAVE IN KRATICE............................................................................................14
 4.4 CITIRANJE IN POVZEMANJE .............................................................................14
 4.4.1 Povzemanje ......................................................................................................15
 4.4.2 Citiranje ...........................................................................................................18
 5 VIRI, LITERATURA................................................................................................19
 SEZNAM SLIK..................................................................................................................23
 SEZNAM PREGLEDNIC.................................................................................................24
 PRILOGE..........................................................................................................................25
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 1
 1 UVOD
 Seminarska naloga je strokovno delo manjšega obsega, v katerem študent obdela manj
 zahteven problem in ob tem pridobiva izkušnje znanstveno raziskovalnega dela. Študent z
 izdelavo in predstavitvijo naloge izkaže svojo zmožnost samostojnega dela pri obdelavi v
 naprej določene teme. Naslov naloge lahko predlaga študent, nato pa ga potrdi učitelj
 predmeta.
 Smoter naloge je, da se študent bolj podrobno seznani s problemi določenega predmeta v
 okviru študijskega programa, da pridobi veščine pisanja strokovnih del in se pripravi za
 pisanje seminarske naloge. Pri predmetih, kjer je to v skladu z učnimi cilji, se študent
 pripravi in izvede predstavitev doseženih rezultatov naloge na seminarskih vajah.
 Pri nalogi se ocenjuje njena vsebinska in oblikovna plat. Vsebina naloge mora biti v skladu
 z naslovom naloge. Tega se mora študent zavedati že ob izbiri naslova. Študent naj si
 izbere naslov tako, da bo lahko kasneje poiskal primerno literaturo, vire in konkretne
 podatke. Neujemanje vsebine z naslovom naloge je največkrat odraz nesamostojnega dela
 pri njeni izdelavi. Z obliko pisnega izdelka študent izkaže obvladovanje veščin pisnega
 komuniciranja. Pri oblikovanju naj uporabi primerna tehnična sredstva in svojo
 ustvarjalnost ob doslednem upoštevanju teh navodil.
 Upoštevati je potrebno tudi naslednja pravila:
 • Seminarske naloge naj bodo pripravljene v Word dokumentu, ločeno za slovenski
 in angleški jezik
 • Ime datoteke naj bo sestavljeno iz imena in priimka študenta, treh do štirih uvodnih
 besed iz naslova seminarske naloge in letnice oddaje naloge v ustreznem jeziku (v
 slovenščini oz. angleščini)
 • Glava dokumenta naj bo v ustreznem jeziku (slovenskem ali angleškem, brez
 navedb v drugem jeziku, z glavo VŠVO, letnico oddaje naloge)
 • Pri navajanju virov v angleški verziji naj bodo naslovi knjig, člankov ali drugih
 (recimo internetnih virov) prevedeni v angleški jezik, kar bo bralcem olajšalo
 razumevanje naloge
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 2
 • Na koncu naloge naj bo naveden spletni naslov avtorja seminarske naloge, da se
 mu/ji bralci lahko oglasijo
 • Obvezno mora biti na prvi strani e-naslov avtorja seminarske naloge
 Pisni izdelek je sestavljen iz:
 uvoda,
 jedra – obrazložitve tematike v dveh do osmih poglavjih,
 zaključka,
 seznama uporabljene literature (po abecednem seznamu avtorjev),
 prilog (če obstajajo).
 Z uvodom bralca uvedemo v vsebino pisne naloge in mu na kratko pojasnimo predmet
 obravnave teme v pisni nalogi.
 Uvod je razdeljen v štiri dele, ki jih številčimo:
 1.1 Opis področja in opredelitev problema
 1.2 Namen, cilji in osnovne trditve
 1.3 Predpostavke in omejitve raziskave
 1.4 Uporabljene raziskovalne metode
 Uvod je kratek in naj ne presega 10 % naloge.
 Za izdelavo pisne naloge morate najti, zbrati in pregledati vire, ki so že napisani in
 objavljeni na področju, ki ga obdelujte v nalogi. Viri za izdelavo naloge so lahko zelo
 različni. Uporabljate lahko strokovno literaturo, statistične in druge uradne podatke,
 dokumente, ki jih dobite v organizaciji, članke iz različnih revij ter seveda internet.
 Zaželeno je, da za izdelavo naloge uporabite tudi čim več tuje literature.
 1.1 OPIS PODROČJA IN OPREDELITEV PROBLEMA
 Opredelitev problema, ki ga bomo obravnavali, pomeni kratek opis značilnosti področja, ki
 je predmet naše obravnave in je sestavni del uvoda.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 3
 Iz vsebine izbrane teme moramo razviti nekaj bistvenih vprašanj, ki nam pomagajo
 natančno opredeliti zadani problem. Vprašanja, na katera iščemo odgovore, predstavljajo
 naš problem. Jasno naj bo opredeljeno, kakšen praktičen primer nameravamo rešiti.
 1.2 NAMEN, CILJI IN OSNOVNE TRDITVE
 Namen in cilji naloge so podati strnjen pregled obravnavanega področja. Navedemo, zakaj
 smo si izbrali takšno nalogo (namen) in katero strokovno področje je predmet našega
 preučevanja oziroma kateri praktični problem nameravamo rešiti.
 Cilje postavimo tako, da lahko ob zaključku naloge s primerjavo doseženega in
 načrtovanega sami ocenimo svojo uspešnost. Namen, cilji in osnovne trditve zajemajo
 pojasnilo o namenu naše obravnave. Ko pojasnjujemo namen, moramo razložiti, zakaj
 obravnavamo izbrano temo (na primer, ker je še nihče ni obdelal ali ker se ne strinjate s
 pojasnili drugih avtorjev itd.).
 Cilje naloge definiramo tako, da navedemo, katere konkretne cilje želimo doseči. Prav tako
 lahko navedemo, katere trditve bomo skušali dokazati. Slednje moramo vključiti v nalogo,
 če ima ta raziskovalni značaj. Trditve so vnaprej postavljene hipoteze/domneve (teze), ki
 jih bomo v svojem delu poskušali dokazati. Izhajati morajo iz ciljev (na primer prevoz
 nevarnega blaga ne upošteva zakona o varstvu okolja).
 1.3 PREDPOSTAVKE IN OMEJITVE RAZISKAVE
 Predpostavke in omejitve predstavljajo začetek obravnave neke teme. Predpostavljamo
 zato, ker pri obravnavi teme skoraj nikoli ne moremo zajeti vseh dejavnikov, ki
 opredeljujejo neko področje, zato uporabimo predpostavke, ki nam omogočijo
 poenostavitev obravnave. Tako predpostavimo, da se mnogi dejavniki nekega problema ne
 spreminjajo, kar olajša delo, saj se lahko podrobneje osredotočimo na ozko obravnavano
 področje ali celo na posamični primer.
 Omejitev obravnave pomeni, da pri obravnavi prevoza nevarnega blaga nismo obravnavali
 prevoza nevarnega blaga po vodnih poteh ali nismo obravnavali, kako je ta prevoz urejen v
 državah, kamor naši prevozniki prevažajo takšno blago. Omejitve naše obravnave opišemo
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 4
 v nalogi. Kot omejitve lahko navedemo tudi težave zaradi omejenega dostopa do podatkov,
 poslovne ali državne skrivnosti, pomanjkanje strokovne literature, nepripravljenost
 odgovornih ljudi za sodelovanje itd.
 1.4 UPORABLJENE RAZISKOVALNE METODE
 Metode dela nam povedo, kako smo prišli do podatkov, informacij, pa tudi zaključkov o
 obravnavani temi. Kot metodo raziskovanja lahko navedemo pregled strokovne literature,
 statistično obdelavo podatkov, primerjanje podatkov itd.
 Metode dela preučevanja ločimo glede na temo, ki smo jo izbrali, na:
 a) teoretične, kjer obravnavamo abstrakten pojem, s katerim se je verjetno ukvarjal že
 kdo pred nami. Tukaj uporabimo:
 o deskriptivno (opisno) metodo za korektno uporabo, študijo in interpretacijo
 že napisane literature;
 o kavzalno (neeksperimentalno) metodo za pridobivanje, analizo in
 interpretacijo podatkov in izsledkov z uporabo vprašalnika, intervjuja,
 reševanja nalog itd.;
 b) eksperimentalne, kjer z znanstvenim postopkom raziskujemo nek problem ali
 dokazujemo določene hipoteze in uporabimo:
 o eksperimentalno-kavzalno metodo za pridobivanje podatkov, izsledkov in
 rezultatov iz eksperimentiranja (opazovanje, preizkušanje, testiranje v realni
 ali simulirani situaciji).
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 5
 2 SPLOŠNO O PISANJU NALOGE
 Osnovno besedilo seminarske naloge zajema:
 • uvod,
 • jedro (obdelavo teme),
 • sklep.
 Glava dokumenta naj bo v ustreznem jeziku (slovenskem ali angleškem, brez navedb v
 drugem jeziku, z letnico oddaje naloge).
 Seminarske naloge naj bodo pripravljene v Word dokumentu, ločeno za slovenski in
 angleški jezik
 Uvod mora biti jedrnat, kratek ter privlačen za bralca in naj pri seminarski nalogi obsega
 dve do tri strani (lahko tudi 5 do 10 % seminarske naloge). Osnovno besedilo se vedno
 prične z uvodom.
 Jedro predstavlja najobsežnejši del pisne naloge. Predstavlja najpomembnejši in
 najinventivnejši del pisnega dela. V njem podrobno opišemo izbrano temo (poslovanje
 organizacije, pravni vidik ustanovitve organizacije, trženje izdelka ali storitve, statistično
 obdelavo podatkov, stroške dela, analizo transportnega procesa, oblikovanje tehnološkega
 postopka, praktično uporabo transportnih naprav in sredstev, …), jo razvijamo in
 pojasnjujemo. Bodite strokovni in logično povezujte spoznanja.
 Jedro mora obsegati tri vsebinska področja:
 • Teoretični del, v katerem strnjeno predstavimo pomembnejša teoretična izhodišča,
 na katerem bosta temeljila analitični in perspektivni del. Obsega lahko 30 do 50 %
 obsega seminarske naloge.
 • Analitični ali analitično eksperimentalni del, v katerem analitično in sintetično
 predstavite najpomembnejša lastna in tuja spoznanja, stališča, podatke, informacije
 in podobno. V tem delu analiziramo obravnavane zadeve z uporabo določenih
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 6
 znanj, modelov in metod. V analitičnem delu moramo na osnovi analize testirati
 svojo trditev, ki smo jo postavili v uvodu. Lahko jo ovržemo ali potrdimo. Obsega
 lahko 30 do 55 % obsega seminarske naloge.
 • Perspektivni del (predlogi in priporočila) ─ v njem predlagamo rešitve in aktivnosti
 za uporabo v praksi. Namenjen je predvsem uporabnikom seminarske naloge.
 Predlogi morajo biti jedrnati, pregledni in korektni. Ta del jedra naj zajema
 predvidoma 5 % obsega seminarske naloge.
 Jedro mora biti logično strukturirano in razčlenjeno na smiselna poglavja. To pomeni, da
 lahko ima tudi več kot tri poglavja, saj vsebinska poglavja lahko členimo še na več
 podpoglavij (to še posebej velja za analitični del jedra), vendar do največ četrte ravni (na
 primer 3.2.1.4). Podpoglavja ne smejo biti predolga, niti jih ne sme biti preveč. Vsebinski
 sklopi morajo biti logično povezani, kar pomeni, da je vsak naslednji smiselno
 nadaljevanje prejšnjega. Odstavek v poglavju naj tvori skupina povedi, ki izražajo
 določeno zaokroženo misel.
 V jedru študent razvija in pojasnjuje svoja spoznanja in dokazuje poznavanje strokovne
 literature na izbranem področju. Pri obravnavi snovi pride do izraza znanje študenta,
 njegova sposobnost, kritičnost, domiselnost in logično povezovanje bistvenih dejstev,
 spoznanj in dokazov. Študent mora samostojno presojati objektivnost tujih mnenj in
 stališč. Ne sme dobesedno povzemati ali celo prepisovati splošnih ugotovitev, lahko pa se
 sklicuje na konkretne podatke, s katerimi podkrepi svoja spoznanja.
 Jedro naloge torej tvorimo po naslednjih korakih:
 v njem podrobneje predstavite in analizirate naslovno temo,
 vsebino ločite z naslovi in s podnaslovi,
 vključite aktualne novosti,
 opravite ankete, eksperimente …,
 lahko dodate slike, grafe, tabele, izračune, skice.
 Sklep je obvezen del vsake pisne naloge. Je zadnje poglavje ali zadnji del osnovnega
 besedila. Vsebuje novo pridobljena lastna spoznanja, sklepne misli. Zato v tem delu naloge
 na kratko analizirajte svoje delo, povzemite osnovne ugotovitve in predloge, komentirajte
 dosežene cilje v primerjavi s postavljenimi cilji, navedite lastna spoznanja in odprte
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 7
 probleme. V njem ne navajajte novih spoznanj, podatkov, dokazov, informacij. V sklepu
 lahko potrdite ali ovržete podmeno ali opozorite na probleme, s katerimi ste se srečevali pri
 delu. Opozorite lahko tudi na teme, ki bi jih bilo potrebno podrobneje obdelati, pa tega v
 nalogi niste storili. V sklepnem delu naloge lahko navajate samo svoje misli. Upoštevajte,
 da v sklepu jedrnato povzamete vsebino naloge in se osredotočite na najpomembnejše
 izvirne ugotovitve. Po obsegu naj sklep v seminarski nalogi ne presega 5 do 10 % naloge.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 8
 3 PRIPRAVA ZA TISK
 Za pisanje seminarske naloge uporabljajte računalnik. Izpis naj bo izveden z laserskim ali
 enakovrednim tiskalnikom. Izpis z matričnim tiskalnikom zaradi neustrezne kvalitete ni
 dovoljen.
 Ime datoteke naj bo sestavljeno iz imena in priimka študenta, treh do štirih uvodnih besed
 iz naslova seminarske naloge in letnice oddaje naloge v ustreznem jeziku (v slovenščini oz.
 angleščini).
 3.1 OBLIKA IN VELIKOST PISAVE
 Obstaja veliko število pisav. Uporabite proporcionalno obliko pisave kot je Times (New)
 Roman ali Dutch. Če takšnih pisav nimate, uporabite najbolj podobne. Velikost pisave za
 tekst naj bo dvanajst (12) pik (pts). Poravnava besedila je obojestranska. Minimalna
 velikost pisave za tabele, slike in opombe je 10 pik. Povzetek diplomskega dela v uvodnem
 delu pišite z nagnjeno pisavo. Primer uporabe velikosti pisav podaja tabela 1.
 Tabela 1: Primeri pisav
 Velikost Komentar Videz
 Pisave Nagnjeno Ravno
 8 Spuščeno (subscripts) in dvignjeno (superscripts) Spuščeno
 10 Opombe, slike, tabele Opombe
 12 Osnovni tekst, podpoglavja in imena
 avtorjev
 Povzetek Podpoglavja
 14 Glavna poglavja POGLAVJA
 20 Naslov diplomskega dela (velikost 20) NASLOV
 Vir: Lasten
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 9
 3.2 OBLIKA STRANI
 Stran oblikujte tako, da bodo spodnji in levi rob široki 30 mm ter desni in zgornji rob
 25 mm. Na prvi strani naj bo zgornji rob širok 45 mm. Prav tako naj bo 45 mm zgornji rob,
 če je začetek novega poglavja na novi strani (razmik: pred 48 pt, po 18 pt). Razmik med
 vrsticami naj bo 1,5 vrstice, med odstavki pa 6 pt. Dolžino strani prilagodite tako, da med
 poglavji, slikami ali tabelami in tekstom pustite prazno vrstico.
 Prvo poglavje je 1 UVOD, zadnje pa _ SKLEP (označen z ustrezno številko – brez pik).
 Naslove poglavij pišemo levo poravnano, z velikimi črkami. Razmik med besedilom in
 naslovom novega poglavja naj bo dve prazni vrstici nad in eno prazno vrstico pod
 naslovom (razmik: pred 30 pt, po 18 pt).
 Vsako poglavje ima lahko razdelke, ki so oštevilčeni z dvema arabskima številkama,
 ločenima s piko. Označba 3.2 pomeni, da gre za drugi razdelek tretjega poglavja. Razdelek
 pišemo z malimi črkami. Med zadnjim besedilom, naslovom razdelka in njegovim
 besedilom je po ena prazna vrstica.
 Delitve na podrazdelke je možno le do četrte ravni (npr. označba 3.2.4.1).
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 10
 4 DODATNE ZAHTEVE
 4.1 SLIKE IN TABELE
 Slike in tabele (grafi, grafikoni ipd.) so pomembni elementi seminarskega dela. Z njimi
 avtor nazorneje prikaže in dopolni obravnavano tematiko.
 Tabele in slike morajo biti postavljene na mesta, kamor vsebinsko sodijo. V besedilu jih
 zaporedno številčimo z arabskimi številkami in naslovimo. Morebitne legende pišemo brez
 okvirov čim bliže tabelam, grafom ipd.
 Tabele in slike (sem sodijo še grafi, organigrami, skice …) naj bodo sredinsko poravnane,
 oštevilčene in opremljene z naslovom (naslov naj bo sredinsko poravnan nad tabelo in
 sredinsko poravnan pod sliko) in virom. Za naslov in vir uporabite pisavo Times New
 Roman, velikost 10, ne krepko, začnete z veliko začetnico, brez končne pike. Vsebino
 tabele, naslov in vir sredinsko poravnate.
 Če je tabela/slika prevzeta iz literature, mora biti pod njo naveden vir, celoten zapis vira pa
 naveden v spisku literature oziroma med viri. Pri viru navedemo priimek avtorja, letnico in
 številko strani. Kjer avtor ni znan, navedemo naslov, letnico in številko strani. Če gre za
 spletni vir, napišemo priimek avtorja ali ime podjetja, z [online] označimo, da je vir
 prevzet iz spleta, nato zapišemo še povezavo do vira in v okroglem oklepaju datum
 citiranja. V poglavju Viri in literatura takega vira posebej več ne omenjamo. Za naslovi in
 viri ne pišemo pike.
 Slika 1: Primer postavitve slike
 Vir: Zavod IRC [online]. (Citirano 15. 1. 2009). Dostopno na naslovu:
 http://www.zavod-irc.si/sl/aktualno_impletum/
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 11
 Slika 2: Letališče
 Vir: Lasten (Navedemo, če uporabljamo lastne slike in želimo poudariti avtorstvo.)
 Slika 3: Priprava in izvedba storitve
 Vir: Tavčar, 1996, 59
 Slika je prevzeta iz literature, zato je vir natančno označen (avtor, letnica, stran); v
 poglavju Viri in literatura je vir izpisan v celoti, kot to zahtevajo pravila.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 12
 Slika 4: Povezovalna lestvica izdelkov in storitev
 Vir: povzeto in prirejeno po Potočnik, 2000, 191
 1 Pri tem viru opazimo, da ga je avtor sicer prevzel po Potočniku (2000, 19), vendar je sliko delno tudi
 spremenil, tj. priredil, zato je to v viru tudi zapisal.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 13
 Primeri tabel:
 a) tabela, prevzeta iz literature (vir je označen pod tabelo: avtor, letnica, stran)
 Tabela 2: Matrika odgovornosti
 Aktivnost Odgovoren Sodeluje
 Kreiranje, potrjevanje in pošiljanje nabavnega naročila Nabavnik Prodajnik
 Usklajevanje potrditve naročila z nabavnim naročilom Nabavnik
 Ažuriranje delno prevzetega nabavnega naročila Nabavnik
 Arhiviranje nabavnega naročila Nabavnik
 Zapiranje nabavnih naročil Nabavnik Računovodstvo
 Vir: Rak, 2008, 69
 b) tabela, ki jo izdela avtor besedila sam
 Tabela 3: Komunikacijski kanali in sredstva
 Komunikacijski kanali Nosilci sporočil Komunikacijska sredstva
 NEOSEBNI
 komunikacijski kanali
 Televizija, radio, časopisi,
 revije, filmski trak, pošta,
 internet
 Televizijske in radijske
 oddaje, televizijski in
 radijski oglasi, filmi, plakati,
 tiskani oglasi, dopisi,
 katalogi, brošure, navodila
 za uporabo, internetni oglasi
 OSEBNI
 komunikacijski kanali
 Sporočevalec (zastopnik,
 prijatelj, sosedje, mnenjski
 voditelj)
 Govor, mimika, vedenje,
 govorica telesa
 Vir: Lasten
 4.2 ŠTEVILČENJE
 Strani številčite desno zgoraj, kot je prikazano v teh navodilih. Če tiskate obojestransko,
 naj bo številčenje na zunanjem robu strani.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 14
 Opombe številčite z dvignjeno pisavo.1
 4.3 OKRAJŠAVE IN KRATICE
 Okrajšave in kratice razložite, ko se prvič pojavijo v tekstu (tudi, če ste jih razložili v
 povzetku). Če ni nujno potrebno, ne uporabljajte kratic oz. okrajšav v naslovu.
 4.4 CITIRANJE IN POVZEMANJE
 Diplomsko delo in seminarska naloga sta sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela.
 Pisec diplomskega dela ali seminarske naloge mora zato za pripravo teoretičnih izhodišč
 najprej poleg lastnega že usvojenega znanja z obravnavanega teoretičnega področja poznati
 in preučiti še dodatno strokovno literaturo s področja, ki zadeva temo njegove naloge. Če
 želi različna teoretična izhodišča drugih avtorjev predstaviti v svoji nalogi, mora poznati in
 upoštevati načela in pravila citiranja in povzemanja. Misli drugih avtorjev torej v našem
 besedilu ne smemo zapisati tako, kot da so naše lastne misli in spoznanja, saj bi s tem kršili
 avtorske pravice. To pomeni, da moramo, kadar navajamo strokovna izhodišča drugih
 avtorjev, v besedilu to natančno označiti kot povzetke (avtor, letnica, stran) oz. citate
 (avtor, letnica, stran)2. Seveda morajo biti vsi avtorji, katerih misli smo kot povzetke ali
 citate navedli, na koncu navedeni še v virih in/ali literaturi, tako da lahko iz polnega zapisa
 (avtor, naslov, kraj, založba, leto …) nedvoumno razberemo, iz katerih strokovnih del je
 pisec diplomske oz. seminarske naloge izhajal pri snovanju teoretičnih izhodišč.
 Seveda pa vse to, kar smo navedli zgoraj, ne pomeni, da pisec besedila sestavi teoretični
 del naloge tako, da je le-ta skupek povzetkov in citatov. Besedilo mora biti notranje in
 zunanje povezano tako, da so naše lastne misli in strokovno znanje, ki smo si ga pridobili v
 času šolanja, povezovalni element ali izhodišče za misli drugih avtorjev. Prav tako sami
 izdelamo teoretične zaključke in ugotovitve, potem ko smo primerjali več različnih teorij
 oz. misli drugih avtorjev.
 1 Opombo napišite na dnu strani, na kateri jo navedete, in je ne dodajajte spisku virov oz. literature na koncu
 diplomskega dela.
 2 Če avtorstvo ni navedeno, zapišemo (Ime institucije, leto, stran).
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 15
 4.4.1 Povzemanje
 O povzemanju govorimo, kadar originalno besedilo izbranega avtorja preberemo, ga
 obnovimo s svojimi besedami ter ga tako skrajšamo, lahko pa tudi izberemo samo bistvene
 misli, vendar pri tem ne spreminjamo pomena avtorjevega besedila. Kadar povzemamo,
 besedilo ustrezno označimo tako, da v oklepaj zapišemo priimek avtorja, letnico izida,
 stran; več podatkov o avtorju in viru pa zapišemo v poglavju Viri in literatura. Kadar v
 našem besedilu uporabimo več del istega avtorja z enako letnico, si pri razločevanju
 pomagamo tako, da k letnici izida zapišemo črke a, b, c, …
 Primeri:
 (Pepevnik, 2002, 13)
 (Pepevnik, 2002a, 25)
 (Pepevnik, 2002b, 6
   Povzete misli (torej ne dobesedni navedki) drugih avtorjev v besedilu
 diplomske/seminarske naloge označimo na začetku ali na koncu odstavka.
 Primeri:
 Javni potniški prevoz se izvaja z javnimi prevoznimi sredstvi na javnih prometnih
 površinah in mora biti pod enakimi pogoji dostopen vsem (Pepevnik, 2001, 13).
 Rozman in drugi (1993, 12) definirajo vodenje kot vplivanje na obnašanje in delovanje
 tako posameznika kot tudi skupine v podjetju in usmerjanje njihovega delovanja k
 zastavljenim ciljem podjetja.
 Simič (1993, 53) pravi, da je optimalna organizacija notranjega transporta odvisna od
 dobrega poznavanja tokov premeščanja blaga v poslovnem sistemu. Racionalen tok
 materiala je osnova za optimalen potek notranjega transporta.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 16
 Po Simiču (1993, 51) so v notranjem transportu v ospredju prizadevanja za skrajševanje
 transportnih poti in zagotavljanje čim večje prepustnosti le-teh, ki pa so odvisne od:
 • tehnološkega procesa,
 • razmestitve transportnih sredstev,
 • vrste transportnih sredstev,
 • vrste materiala,
 • prostorov.
 Včasih želimo povzeti del besedila nekega avtorja, ki ga v svojem delu omenja drugi avtor
 (t. i. povzetek povzetka) – primer:
 Vodenje ima ožji in širši pomen, kjer je glavna razlika med tema pomenoma v besedi
 organizacija. Vodenje kot managemet obstaja zaradi zagotavljanja ciljev organizacije,
 medtem ko se vodenje kot leadership pojavi vedno, ko nekdo želi vplivati na vedenje
 posameznika ali skupine ne glede na razlog, saj gre lahko tudi za cilje posameznika, ki niso
 nujno skladni s cilji organizacije (Možina, 1990, 121; povzeto po Hersey in Blanchard,
 1982, 23).
 Zaradi lažjega preučevanja podjetniške logistike v proizvodnem podjetju, jo bomo razdelili
 po prej naštetih tipičnih dejavnostih na naslednje podsisteme (Križman in Rak, 2006, 65):
 nabavna logistika,
 notranja logistika,
 distribucijska logistika,
 poprodajna logistika.
 Ko povzemamo iz elektronskih virov, prav tako zapišemo priimek avtorja ali naslov
 sestavka ali ime podjetja (odvisno od tega, katere od teh podatkov lahko poiščemo na
 spletni strani), v oglatem oklepaju označimo, da je besedilo iz elektronskega vira in stran,
 če jo lahko razberemo. Vse ostale podatke podrobneje zapišemo v poglavju Viri in
 literatura (datum citiranja, dostopnost, …).
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 17
 Primer:
 Seveda pa imajo ti viličarji tudi nekatere prednosti (Vilprof [online], 2008)1:
 • v primerjavi z akumulatorskimi so hitrejši, motor ima večjo moč, zato je vlečna sila
 večja in s tem lahko viličar premaguje tudi večje vzpone,
 • so stalno sposobni za delo tudi v več izmenah.
 Kadar določeni vir v besedilu večkrat zaporedoma navedemo in vmes ne navajamo drugih
 virov, označimo take vire z besedo »prav tam«. Če pri povzemanju zapisujemo še stran, v
 zgornjem primeru zadostuje že samo (prav tam), če se stran ne spreminja; drugače pa
 zapišemo za vejico še stran, ki je drugačna, kot prej omenjena (prav tam, …).
 Primer:
 Področje varnega in zdravega dela je urejeno z zakonom o varnosti in zdravju pri delu, ki
 ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije 30. junija 1999 (Uradni list RS, št. 56/99 in
 64/01). Zakon, ki je začel veljati 28. julija 1999, pomeni novo poglavje v razvoju
 delovnega in socialnega prava na področju varnosti in zdravja pri delu, saj s tem, ko na
 enem mestu združuje tehnični in zdravstveni vidik varnega in zdravega dela, uvaja nov
 pristop pri urejanju tega področja (Resolucija o nacionalnem programu varnosti in zdravja
 pri delu, 2003, 1729).
 Pojem varnosti in zdravja pri delu že po svoji vsebini in namenu obsega pravice in
 obveznosti delodajalcev in delavcev, da v skladu z zakonom in drugimi predpisi ter ob
 določanju in upoštevanju varnostnih ukrepov, s katerimi se obvladuje oziroma preprečujejo
 nevarnosti in škodljivosti pri delu, zagotavljajo takšno raven varnosti in zdravja pri delu, ki
 glede na naravo dela zagotavlja delavcu največjo možno mero zdravstvene in psihofizične
 varnosti (prav tam, 1730).
 1 V poglavju Viri in literatura bo ta vir zapisan takole:
 Vilprof [online]. TCM viličarji. (Citirano 12. 12. 2008). Dostopno na naslovu:
 http://www.vilprof.com/tcm.php?action=enter
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 18
 4.4.2 Citiranje
 Pri citiranju natančno in v celoti (tj. dobesedno) prepišemo besedilo iz vira ter ga
 postavimo v narekovaje. Pred citatom ali za njim (odvisno, kako postavimo citat v
 sobesedilo) ob priimku avtorja obvezno navedemo v oklepaju še letnico izida in stran.
 Kadar se zaradi dolžine citata in manj pomembnih delov citata za našo trditev odločimo, da
 bomo dele citata izpustili, potem take izpuščene dele označimo s poševnim oklepajem in s
 tremi pikami /…/.
 Pri citiranju daljših misli velja načelo, da med narekovaje postavimo besedilo, ki zajema
 do pet vrstic; če je besedilo daljše, ne pišemo narekovajev, pač pa tako besedilo grafično
 ločimo v poseben odstavek (zamaknjeno). Običajno ne citiramo celih strani besedila – v
 takem primeru se raje odločimo za povzemanje.
 »S svojo obleko pošiljamo pomembno sporočilo, zato pazimo, kaj oblečemo in za kakšno
 priložnost.« (Kneževič, 2001, 15)
 Kneževič (2001, 13) pravi, da je nasmeh najbolj natančno nebesedno sporočanje, »saj
 izraža naše misli, čustva in hotenja.«
 "Javni potniški prevoz je sestavljen iz različnih podsistemov, ki tvorijo celoto in s tem
 omogočajo celovite rešitve problemov, ki nastajajo glede prevoza potnikov v mestu."
 (Pepevnik, 2001, 17)
 "Notranji transport je odvisen od poteka tehnološkega postopka, to je od toka materiala, ki
 se obdeluje. Ta transport predstavlja povezavo med delovnimi operacijami v proizvodnji in
 med proizvodnjo in uskladiščenjem materiala oz. proizvodov. Zaradi tega je za dobro
 organiziranost procesa notranjega transporta neobhodno potrebno proučiti materialni tok,
 to je tok materiala, ki ga prenašamo po notranjem transportu. Racionalni materialni tok je
 podlaga za racionalizacijo notranjega transporta." (Koler, 2004, 11)
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 19
 5 VIRI, LITERATURA
 Viri so za bralca pomemben del prispevka, torej naj bodo popolni in točni. Ne navajajte
 virov, na katere se v tekstu niste sklicevali. Pomanjkljivosti zmanjšujejo vrednost
 diplomskega/seminarskega dela.
 Pri navajanju virov v angleški verziji naj bodo naslovi knjig, člankov ali drugih (recimo
 internetnih virov) prevedeni v angleški jezik, kar bo bralcem olajšalo razumevanje naloge.
 Seznam citiranih ali povzetih virov naj bo urejen po abecednem redu avtorjev. V seznamu
 citirane literature navedite vso literaturo, ki ste jo uporabili.
 Pri sestavljanju seznama citirane literature navedite naslednje podatke:
 a) Monografija - en avtor
 Priimek, I. Naslov: podnaslov. Kraj: založba, letnica.
 Primeri:
 Mršić, N. Živali naših tal: uvod v pedozoologijo: sistematika in ekologija s splošnim
 pregledom talnih živali. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije, 1997.
 Weiner, A. B. Women of value, men of renown: new perspectives in Trobriand exchange.
 Austen: University of Texass Press, 1987.
 Kolarič, D. Varnost v prometu in varnost pri delu. Maribor: Višja prometna šola, 2004.
 Koler, R. Skladiščenje in notranji transport. Maribor: Višja prometna šola, 2004.
 Metljak, M. Prometni predpisi v notranjem transportu. Ljubljana: Zavod za tehnično
 izobraževanje, 1986.
 Pantar, B. Viličarji v notranjem transportu. Ljubljana: Zavod SR Slovenije za varstvo pri
 delu, 1998.
 Ogorelc, A. Mednarodni transport in logistika. Maribor: Ekonomsko–poslovna fakulteta,
 2004.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 20
 b) Monografija - dva avtorja
 Priimek, I. in Priimek, I. Naslov: podnaslov. Kraj: založba, letnica.
 Primeri:
 Kovačič, A. in Bosilj-Vukšić, V. Management poslovnih procesov. Ljubljana: GV založba,
 2005.
 Gradišar, M. in Resinovič, G. Informatika v organizaciji. Kranj: Založba Moderna
 organizacija, 1998.
 Šuhel, P. in Murovec, B. Računalniška integracija proizvodnje. Velenje: Gorenje d.d.,
 Izobraževalni center, 2003.
 c) Monografija - trije ali več avtorjev
 Priimek, I., Priimek, I. in Priimek, I. Naslov: podnaslov. Kraj: založba,
 letnica.
 Primeri:
 Kovačič, A., Jaklič, J, Indihar M, in Groznik, A. Prenova in informatizacija poslovanja.
 Ljubljana: Ekonomska fakulteta, 2004.
 Lambert, D. M., Emmelhainz, M. A. in Gardner, J. T. Developing and Implementing
 Supply Chain Partneships. International Journal of Logistics Management, 7 (2), 1–17.
 Hames, B. D. in ostali. Notes in biochemistry. Reprinted. Oxford: BIOS scientific
 publishers Lt., 1999.
 d) Navajanje člankov
 I. Objavljenih v serijski publikaciji
 Obvezni elementi so:
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 21
 Priimek, I. Naslov članka: podnaslov članka. Naslov serijske publikacije: podnaslov
 serijske publikacije. Kraj, letnica izida, letnik, številka, strani.
 Ležeče pišemo naslov serijske publikacije.
 Primeri:
 Bošnjak, B. Književna vzgoja v mladinski knjižnici: da ali ne? Otrok in knjiga: revija za
 vprašanja mladinske književnosti, književne vzgoje in s knjigo povezanih medijev.
 Maribor, 1998, let. 13, št. 46, str. 64-70.
 Kovačič, A. Kakšne uporabniške programske rešitve potrebujemo? Uporabna informatika.
 Ljubljana: Slovensko društvo Informatika, 1997, let. 5, št.1 , str. 8-15.
 Možina, S. Odličnost in ustrezno postavljanje ciljev. Neprofitni management: prva
 slovenska strokovna revija za promocijo vodenja v neprofitnem sektorju. Ljubljana:
 Založba Educa, 2005, let. 3, št. 1, str. 17-23.
 II. Objavljenih v zbornikih
 Priimek, I. Naslov članka: podnaslov članka. V: Naslov zbornika: podnaslov zbornika.
 Kraj: Založba, leto, stran.
 Primera:
 Lavrenčič, D. in Mlakar, I. Vloga mladinskega knjižničarja pri razvijanju bralnih
 sposobnosti. V: Branje skrb vseh: 2. strokovno posvetovanje Bralnega društva Slovenije.
 Ljubljana: Bralno društvo Slovenije, 1998, str. 153-154.
 Zwitter, T. in Munari, U. Spectrophotometric surveys of faint CVs. V: Wild Stars In The
 Old West: Proceedings of the 13th North American Workshop on Cataclysmic Variables
 and Related Objects. San Francisco: Astronomical Society of the Pacific, 1998, let. 137,
 str. 35.
 III. Anonimnih člankov v leksikonih, enciklopedijah, slovarjih
 Naslov publikacije: podnaslov. Kraj: Založba, leto izd., str.
 Primer:
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 22
 Slovar slovenskega knjižnega jezika: druga knjiga: I-Na. Ljubljana: Državna založba
 Slovenije, 1975, str. 81.
 Dorling Kindersley ultimate visual dictionary of science. New York: DK publishing, 1998,
 str. 222.
 IV. Navajanje uradnih dokumentov
 Ime uradnega dokumenta. Naslov publikacije, številka/leto, str.
 Primer:
 Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Uradni list Republike
 Slovenije, št. 12/96, str. 841-862.
 e) Navajanje elektronskih virov, delov elektronskih monografij, podatkovnih baz,
 računalniških programov
 Avtor. Naslov dokumenta [vrsta medija]. Kraj izdaje1: Založba. (Datum citiranja).
 Dostopnost
 Primeri:
 Bobek, S. [online]. ERP Informacijske rešitve. (Citirano 3. 5. 2008). Dostopno na naslovu:
 www.epf-oi.uni-mb.si/clani/bobek/Posčinformatika/vs7gra.htm
 EAN Slovenija [online]. Uporabniški priročnik. (Citirano 5. 12. 2008). Dosegljivo na
 naslovu: http://www.gs1si.org/doc/GUM/vsebina/00.html
 Jerina, M. [online]. Uvedba celovitega informacijskega sistema. Diplomsko delo.
 Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta. (Citirano 5. 12. 2008).
 Dosegljivo na naslovu: http://www.cek.ef.unilj.si/u_diplome/semolic1641.pdf
 1 Pri elektronskih monografijah oz. tam, kjer zasledimo te podatke.
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 23
 SEZNAM SLIK
 SLIKA 1: PRIMER POSTAVITVE SLIKE.....................................................................................10
 SLIKA 2: LETALIŠČE..............................................................................................................11
 SLIKA 3: PRIPRAVA IN IZVEDBA STORITVE............................................................................11
 SLIKA 4: POVEZOVALNA LESTVICA IZDELKOV IN STORITEV..................................................12
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 24
 SEZNAM PREGLEDNIC
 TABELA 1: PRIMERI PISAV.......................................................................................................8
 TABELA 2: MATRIKA ODGOVORNOSTI ..................................................................................13
 TABELA 3: KOMUNIKACIJSKI KANALI IN SREDSTVA..............................................................13
 Navodila za izdelavo seminarske naloge Stran 25
 PRILOGE
 Priloge niso sestavni del seminarske naloge. V prilogah so zajete informacije, ki so sicer
 potrebne za celovit prikaz dela, vendar bi z odvračanjem pozornosti od glavne teme motile
 potek sporočila seminarske naloge. V priloge spadajo daljša matematična izvajanja, načrti,
 daljši računalniški izpisi, merilne metode, vsebina priložene zgoščenke itd.
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |