Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska
Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




NAVODILO ZA IZDELAVO SEMINARSKIH NALOG

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Dodiplomski študij
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mojstudij
Administrator foruma


Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07
Prispevkov: 934

PrispevekObjavljeno: 19 Nov 2010 14:13    Naslov sporočila: NAVODILO ZA IZDELAVO SEMINARSKIH NALOG Odgovori s citatom

NAVODILO ZA IZDELAVO SEMINARSKIH NALOG

Seminarska naloga je strokovno delo manjšega obsega, v katerem študent obdela manj zahteven problem in ob tem pridobiva izkušnje znanstveno raziskovalnega dela. Študent z izdelavo in predstavitvijo naloge izkaže svojo zmožnost samostojnega dela pri obdelavi v naprej določene teme. Naslov naloge lahko predlaga študent, nato pa ga potrdi učitelj predmeta.

Smoter naloge je, da se študent bolj podrobno seznani s problemi določenega predmeta v okviru študijskega programa, da pridobi veščine pisanja strokovnih del in se pripravi za pisanje diplomske naloge. Pri predmetih, kjer je to v skladu z učnimi cilji, se študent pripravi in izvede predstavitev doseženih rezultatov naloge na seminarskih vajah.

Pri nalogi se ocenjuje njena vsebinska in oblikovna plat. Vsebina naloge mora biti v skladu z naslovom naloge. Tega se mora študent zavedati že ob izbiri naslova. Študent naj si izbere naslov tako, da bo lahko kasneje poiskal primerno literaturo, vire in konkretne podatke. Neujemanje vsebine z naslovom naloge je največkrat odraz nesamostojnega dela pri njeni izdelavi. Z obliko pisnega izdelka študent izkaže obvladovanje veščin pisnega komuniciranja. Pri oblikovanju naj uporabi primerna tehnična sredstva in svojo ustvarjalnost ob doslednem upoštevanju teh navodil.

Enotni oblikovni elementi pisnih izdelkov spadajo med sestavine celostne podobe šole. Zato bomo v seminarskih nalogah podali vsebinske sestavine, ki jih pričakujemo v vsaki seminarski nalogi, na naslednji način:





























UVOD
V uvodu se določijo namen naloge, predmet obravnave oziroma problem, cilji naloge ter metode dela. Študent navede, katero ožje strokovno področje je predmet njegovega preučevanja oziroma kateri praktični problem namerava rešiti in zakaj si je izbral takšno nalogo (namen). Cilje postavi tako, da bo ob zaključku naloge s primerjavo doseženega in načrtovanega lahko sam ocenil svojo uspešnost. Uvod je kratek in naj ne presega 10 % naloge.


VSEBINSKI DEL (JEDRO)
Jedro mora biti logično strukturirano, razčlenjeno na smiselna poglavja, podpoglavja in pod-podpoglavja največ do tretje ravni (kot npr. 3.2.2). Podpoglavja ne smejo biti predolga, niti jih ne sme biti preveč. Odstavek je skupina povedi, ki izražajo določeno zaokroženo misel. Vsebinski sklopi morajo biti logično povezani, kar pomeni, da je vsak naslednji smiselno nadaljevanje prejšnjega.

V jedru študent razvija in pojasnjuje svoja spoznanja in dokazuje poznavanje strokovne literature na izbranem področju. V obravnavi snovi pride do izraza znanje študenta, njegova sposobnost, kritičnost, domiselnost in logično povezovanje bistvenih dejstev, spoznanj in dokazov. Študent mora samostojno presojati objektivnost tujih mnenj in stališč. Ne sme dobesedno povzemati ali celo prepisovati splošnih ugotovitev, lahko pa se sklicuje na konkretne podatke, s katerimi podkrepi svoja spoznanja.

Pri dobesednem prepisovanju posameznih delov besedila se morajo dosledno upoštevati pravila citiranja. Za citatom zapišemo v oklepaju avtorja, letnico dela in stran; npr. (Mramor 1998, str. 217). Če avtorja povzemamo, navedemo le avtorja in leto izida dela; npr. (Kotler 1990). Simbole in kratice razložimo na mestu, kjer se prvič pojavijo v besedilu.

Slike, grafikoni in tabele
Pod grafično predstavitvijo oz. pod tabelo mora biti njena zaporedna številka, naziv in navedba vira v oklepaju. Primera:














Teoretična obravnava oziroma strokovno ozadje problema lahko obsega največ eno polovico vsebinskega dela. Druga polovica naj bo posvečena reševanju konkretnega primera iz prakse! V tem delu študent pokaže sposobnost odkrivanja in opredelitve problemov, spretnost odkrivanja možnih rešitev ter veščine ocenjevanja in vrednotenja alternativ. Z utemeljevanjem svojih odločitev dokaže tudi razumevanje teoretičnih osnov izbranega strokovnega področja.

V empiričnem (praktičnem) delu naloge se predstavi konkretna realizacija v uvodu napovedanih prvin:
● ponazoritev problemske situacije s prepričljivo navedbo konkretnih relevantnih dejstev;
● izpeljava izbrane metode, to je splošnega načina raziskovanja in reševanja nekega problema (npr.: opisna, vzročno pojasnjevalna, eksperimentalna, induktivna / deduktivna, statistična, kvantitativna, ipd.);
● uporaba tehnik, to je posebnih načinov dela v določenih fazah raziskovanja oziroma posebnemu namenu prilagojenih postopkov in prijemov ter;
● orodij (instrumentov) oziroma sredstev, ki jih uporabljamo pri izvedbi metode (anketni vprašalniki, ocenjevalne lestvice, računalniški programi, ipd.);
● prikaz in razlaga izidov preučevanja (rezultatov) z besednim opisom, z razpredelnicami, grafikoni idr.;
● potrditev postavljene hipoteze (podmene), to je domnevnega odgovora na problemsko situacijo, ki ga je možno empirično (izkustveno) preveriti;
● dokaz o doseženih ciljih naloge, o koristni uporabi teoretičnih spoznanj v praksi ali pa njeno kritično vrednotenje.

SKLEP
Je obvezen del seminarske naloge. Vsebuje novo pridobljena (lastna!) spoznanja, sklepne misli, opozori na nerešena vprašanja in nakaže smeri nadaljnjega reševanja problema. V zaključku lahko študent oceni svojo uspešnost pri doseganju zastavljenih ciljev, potrdi ali ovrže podmeno, opozori na probleme, s katerimi se je srečeval pri delu oz. navede ključne predloge. V sklepu ne ponavljamo vsebine iz jedra niti je ne povzemamo, ne navajamo novih podatkov ali dokazov. V sklepu avtor navaja samo svoje misli, po obsegu naj ne presega 10 % naloge.


LITERATURA IN VIRI
Literatura so knjige, članki in ostali javno objavljeni pisni sestavki, ki jih je študent dejansko uporabljal pri svojem delu. Viri so interna poročila, pravilniki, poslovniki in ostali dokumenti, iz katerih je študent pridobil podatke. Literaturo navedemo po abecednem redu avtorjev. V nadaljevanju so primeri za knjigo, članek in vir:

Kotnik, D.: 1993. Nabavno poslovanje. Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Svetinčič, Mojca. 2003. Umetnost obdarovanja. V: Podjetnik. Let. 12, št. 10. Str. 88-91.
Rolih, Robert. 2003. Usmerjenost vašega podjetja h kupcu –teorija ali realnost? [citirano 25. nov. 2003; 14:44]
http://www.uspeh.com/index.htm

PRILOGE
Priloge so anketni vprašalniki, obsežnejše tabele z izvirnimi podatki, katalogi, ceniki, ipd. Iz besedila naloge mora biti dovolj jasno razvidna potreba po prilogah, ki so dodane nalogi. Smiselne so samo tiste priloge, na katere se sklicujemo v jedru naloge. Zato morajo biti zaporedno oštevilčene in podnaslovljene.


SPLOŠNE ZAHTEVE ZA PRIPRAVO SEMINARSKIH NALOG
● Obseg seminarske naloge pri teoretičnih predmetih je do 8 strani formata A4 enostransko (cca. 1600 besed).
● Štejejo samo strani v uvodu, jedru in sklepu. Zaporedna številka strani je spodaj na sredini; naslovna stran ni oštevilčena, stran, na kateri je kazalo vsebine, označimo z rimsko številko i. )
● Naloga pri praktičnem izobraževanju obsega od 15 do 20 strani, referat se predstavi v obsegu do 6 strani.
● Velikost znakov je 12 pt, pisava praviloma Times New Roman ali podobna, obojestranska poravnava, enojni razmak med vrsticami, robovi 2,5 cm, vezava 1 cm.
● Poglavja oštevilčimo na dekadni način, kot je prikazano v primeru kazala naloge na sliki 2.
● Med odstavki je prazna vrstica znotraj odstavkov pa ne sme biti skrajšanih vrstic - "pdodstavkov".
● Poglavje začnemo na novi strani le kjer je do konca strani za manj kot 5 vrstic prostora.
● Poglavja in odstavki naj ne bodo niti prekratki niti predolgi.
● Besedilo naj bo napisano v prvi osebi množine (izogibamo se prvi osebi ednine). Uporabljajmo strokovne izraze v njihovem pravilnem pomenu. Osebna razmišljanja naj študent poda v sklepu.
● Naloga mora biti strokovno in jezikovno pravilna. Študent odda natisnjen izvod seminarske naloge, na zahtevo predavatelja pa priloži še nalogo na disketi.
● Pri diplomski nalogi se uporabljajo Oblikovna in tehnična navodila za izdelavo diplomske naloge ob smiselnem upoštevanju navodil za oblikovanje seminarskih nalog.
● Vsebinske zahteve za seminarsko nalogo določi predavatelj predmeta.

NAČELA OCENJEVANJA
1. Pri oblikovanju seminarskih nalog za kateri koli predmet morajo študenti obvezno upoštevati splošna navodila, če z dodatnimi navodili za posamezni predmet ni drugače določeno.
2. Naloga, v kateri manjka katerakoli od predvidenih vsebinskih ali oblikovnih sestavin, takoj vzbuja sum o pristnosti naloge. Nejasnosti se razrešijo z zagovorom naloge.
3. Za besedilo, ki je oblikovano v nasprotju z navodili, se šteje, da ni rezultat lastnega dela študenta. Predavatelj takšno nalogo zavrne.
4. Avtor je dolžan kot citat označiti vsak dobesedno prepisan del besedila iz literature ali drugih virov (pisna gradiva, diskete, spletne strani).
5. Študent mora poznati pravilen strokovni pomen vseh v nalogi navedenih pojmov, izrazov in kratic - sicer jih v besedilu naj ne zapisuje.
6. Zaradi razširjenosti pojava plagiatorstva ne sme biti nobenega dvoma o pristnosti "brezhibnih" nalog. Naloga, za katero se ugotovi, da ni rezultat lastnega dela, se oceni negativno.

Ocena seminarske naloge se določi glede na skladnost z določbami navodil in glede predstavljene vsebine, t.j.:
- strokovnost pristopa (izkazuje se s poznavanjem in razumevanjem strokovnih osnov);
- izvirnost zamisli ( praktična uporabnost oziroma lastne kritične ugotovitve);
- realnost izvedbe (možnost aktivnega prispevka študenta k doseganju cilja);
- strukturiranost vsebine (sestavine in razčlenjenost na teoretični in empirični del);
- tehnična izvedba (estetski videz izdelka in izkoristek zmožnosti uporabe IT).

Ta navodila stopijo v veljavo s sprejemom na seji študijske komisije dne 5. 2. 2004. Objavljena so na spletni strani VSŠ Brežice in na razpolago v šolski knjižnici.

Predsednik študijske komisije: Ravnatelj višje strokovne šole:
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Seznam forumov -> Dodiplomski študij Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.