| 
			 
				|  | Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska Lektura, pomoč in vezava diplom, diplomska naloga, magistrska naloga, magisterij, diploma, pomoč pri pisanju diplome, pisanje diplome, pisanje diplomske naloge, pisanje magistrske naloge, študij, seminarska naloga
 
 |  
 
 
 
 
	
		| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |  
		| Avtor | Sporočilo |   
		| mojstudij Administrator foruma
 
 
 Pridružen/-a: 03.07. 2009, 16:07
 Prispevkov: 934
 
 
 | 
			
				|  Objavljeno: 05 Avg 2011 07:04    Naslov sporočila: UNIVERZA V LJUBLJANI VISOKA ŠOLA ZA SOCIALNO DELO NAVODILO Z |   |   
				| 
 |  
				| UNIVERZA V LJUBLJANI VISOKA ŠOLA ZA SOCIALNO DELO
 NAVODILO ZA PISANJE
 DIPLOMSKE NALOGE
 IN OPRAVLJANJE
 DIPLOMSKEGA IZPITA
 Blaž Mesec
 s sodelovanjem Nike Cigoj-Kuzma
 etrta, popravljena in dopolnjena izdaja
 Ljubljana 2003
 3
 PREDGOVOR
 S to knjižico želimo zapolniti vrzel, ki so jo že dolgo asa obutili tako študentje kot uitelji
 Visoke šole za socialno delo; študentje zato, ker niso dobro vedeli, kako naj se lotijo pisanja
 diplomske naloge in kako naj se pripravijo na diplomski izpit, uitelji pa zato, ker so morali
 vedno znova razlagati pravila in navade s tem v zvezi, pa kljub temu niso mogli dosei
 primerne in enotne oblikovne in slogovne podobe diplomskih nalog.
 To navodilo naj bi bilo študentom v pomo pri pisanju diplomske naloge in pri pripravi na
 diplomski izpit, uiteljem pa pri zagotavljanju enotnih oblikovnih kriterijev pri diplomskih
 nalogah. Navodilo ni obvezen obrazec, razen pri tistih elementih, kjer je to posebej
 poudarjeno. Je splošno priporoilo, v okviru katerega lahko mentor prilagaja zahteve naravi
 konkretne diplomske naloge.
 Navodilo za pisanje diplomske naloge je lahko študentom v pomo tudi pri pisanju
 seminarskih nalog, koristilo pa jim bo tudi kot dopolnilna literatura pri študiju predmeta
 Metodologija raziskovanja v socialnem delu, predvsem pri poglavju o pisanju raziskovalnega
 poroila.
 Ljubljana, 1. 2. 1996 B.M.
 Ker je prvi natis druge dopolnjene izdaje pošel, študentje pa Navodilo nujno potrebujejo, smo
 se odloili za nespremenjen ponatis. Popravili smo le napake in dodali nekaj manjših dopolnil.
 Avtor se za koristne pripombe zahvaljuje diplomantom, ki so prironik uporabljali, in vodji
 referata za študente gospe Zmagi Predan.
 Ljubljana, 1. 12. 1997 B. M.
 Tretja izdaja Navodila je bila potrebna, ker je bil medtem spremenjen Pravilnik o diplomski
 nalogi in diplomskem izpitu, in zaradi hitrih sprememb na podroju informatike. Spremenjena
 in dopolnjena so predvsem poglavja o delu z viri, o prijavi teme in o diplomskem izpitu.
 Omenjeni pravilnik doloa v svojem 5. lenu, da mora študentka izdelati diplomsko nalogo v
 skladu s temi Navodili.
 Ljubljana, 30. 10. 2001 B. M.
 etrta izdaja je vsklajena s spremembami Pravilnika o diplomski nalogi in diplomskem izpitu,
 ki jih je sprejel senat VŠSD maja 2002.
 Ljubljana, 28. 2. 2003 B. M.
 4
 VSEBINA
 PREDGOVOR 3
 1 DIPLOMSKA NALOGA: NAMEN, VRSTE 7
 1.1 Diplomska naloga kot teoretina razprava na osnovi literature 7
 1.2 Diplomska naloga kot empirina raziskava 8
 1.2.1 Diplomska naloga kot analiza študentovega praktinega dela 8
 1.2.2 Diplomska naloga kot analiza socialne problematike ali kakovosti
 življenja razlinih populacij 8
 1.2.3 Diplomska naloga kot analiza socialnovarstvene dejavnosti in
 socialnega dela 9
 1.2.4 Diplomska naloga kot prikaz in analiza zgodovinskega razvoja
 socialnovarstvene dejavnosti ali ustanov 9
 2 IZBOR TEME ZA DIPLOMSKO NALOGO 10
 2.1 Viri idej za teme 10
 2.1.1 Študijske vsebine 10
 2.1.2 Osebne izkušnje 10
 2.1.3 Predlogi une baze 10
 2.1.4 Teme, ki jih razpiše šola 10
 2.1.5 Pregled dokumentacije 11
 2.2 Kriteriji za izbor teme 11
 2.2.1 Zanimivost teme 11
 2.2.2 Novost in izvirnost teme 11
 2.2.3 Pomen za prakso in teorijo 11
 2.2.4 Metodološka zahtevnost 12
 2.2.5 Praktine možnosti izvedbe raziskave 12
 3 PREDLOG DIPLOMSKE NALOGE 13
 4 NART IN POTEK RAZISKAVE: SHEMATIEN PREGLED 16
 5 DELO Z VIRI (LITERATURO) 17
 5
 5.1 Pregled in izbor virov (s sodelovanjem Nike Cigoj-Kuzma) 17
 5.1.1 Vrste virov 17
 5.1.2 Iskanje literature 21
 5.1.2.1 Iskanje po raunalniških podatkovnih bazah 21
 5.1.2.2 Podatkovne baze na zgošenkah 21
 5.1.2.3 Iskanje po tiskanih bibliografijah in abstraktih 22
 5.1.2.4 Iskanje po katalogih
 23
 5.1.2.5 Iskanje po policah 23
 5.1.2.6 O iskanju diplomskih nalog 24
 5.1.3 Sestavljanje delovne bibliografije 24
 5.2 Branje 25
 5.3 Izpisovanje iz literature 26
 5.4 Urejanje lastne dokumentacije 26
 6 PISANJE DIPLOMSKE NALOGE 27
 6.1 Diplomska naloga kot besedilo: navodila glede sloga 27
 6.2 Poglavja diplomske naloge 28
 6.2.1 Pregled poglavij (dispozicija) 28
 6.2.2 Zaetni del diplomske naloge 29
 6.2.2.1 Povzetek za dokumentacijo (Podatki o diplomski nalogi) 29
 6.2.2.2 Naslovna stran 29
 6.2.2.3 Posvetilo (po želji) 32
 6.2.2.4 Moto (po želji) 32
 6.2.2.5 Predgovor 32
 6.2.2.6 Kazalo 33
 6.2.2.7 Seznam tabel (e so v nalogi) 34
 6.2.2.8 Seznam slik (e so v nalogi) 34
 6.2.3 Osrednji del diplomske naloge 35
 6.2.3.1 Teoretini uvod (pregled problematike) 35
 6.2.3.2 Problem 35
 6.2.3.3 Metodologija 35
 6.2.3.3.1 Vrsta raziskave, model raziskave in
 spremenljivke 35
 6.2.3.3.2 Merski instrumenti in viri podatkov 36
 6.2.3.3.3 Populacija in vzorenje (subjekti) 36
 6.2.3.3.4 Zbiranje podatkov 36
 6.2.3.3.5 Obdelava in analiza podatkov 36
 6.2.3.3.6 Faze raziskave (po potrebi) 36
 6.2.3.4 Rezultati 37
 6.2.3.5 Razprava 37
 6.2.3.6 Sklepi 38
 6.2.3.7 Predlogi 38
 6.2.4 Sklepni del diplomske naloge 39
 6.2.4.1 Opombe 39
 6.2.4.2 Navajanje (citiranje) 39
 6
 6.2.4.3 Uporabljena literatura 40
 6.2.4.4 Povzetek 43
 6.2.4.5 Dodatek 43
 6.2.4.6 Izjava o avtorstvu 43
 7 POPRAVLJANJE IN TEHNINA UREDITEV BESEDILA 45
 7.1 Vsebinski popravki 45
 7.2 Pravopisni, slovnini in slogovni popravki 45
 7.3 Osnovni napotki za tehnino ureditev besedila 45
 7.4 Urejevalnik besedila 46
 7.5 Oblikovanje strani 46
 7.6 Štetje in oštevilenje strani 46
 7.7 Izbor rk 46
 7.8 Oblikovanje poglavij 46
 7.9 Oblikovanje tabel 47
 7.10 Oblikovanje grafikonov in slik 47
 7.11 Obseg naloge 47
 7.12 Število izvodov 47
 7.13 Vezava in napis na platnicah 48
 8 DIPLOMSKI IZPIT 49
 8.1 Pogoji za pristop k diplomskemu izpitu 49
 8.2 Prijava k diplomskemu izpitu 49
 8.3 Pregled in ocena diplomskega dela 50
 8.4 Potek diplomskega izpita 50
 8.5 Podelitev diplomske listine 50
 9 OBJAVLJANJE UGOTOVITEV DIPLOMSKE NALOGE 51
 10 LITERATURA 52
 DODATEK 53
 A. Pravilnik o diplomskem delu in diplomskem izpitu 53
 B. Predlog diplomske naloge 53
 C. Izjava o avtorstvu 54
 D. Izjava mentorja 55
 7
 1
 DIPLOMSKA NALOGA:
 NAMEN, VRSTE
 Z izdelavo diplomske naloge študent dokaže, da zna uporabiti znanje teorije in metodike
 socialnega dela ter metodologije raziskovanja v socialnem delu pri reševanju konkretnega
 teoretinega ali praktinega problema s podroja socialnega dela. Uspešno izvedena in
 zagovarjana diplomska naloga odloilno vpliva na uspeh diplomskega izpita kot celote. Glede
 na vrsto problema, ki ga naloga obravnava, in prevladujoi pristop bomo v okviru tega
 navodila delili diplomske naloge na dve vrsti: (1) teoretine razprave na osnovi literature, in
 (2) empirine raziskave. Vsaka od teh dveh vrst zahteva drugaen pristop in tudi poroilo je
 drugae sestavljeno.
 1.1 Diplomska naloga kot teoretina razprava na osnovi
 literature
 Pri tej vrsti nalog obdelamo doloeno vprašanje, pojav ali podroje prouevanja le na osnovi
 literature, ne da bi sami zbirali primarne podatke z opazovanjem in spraševanjem ali znova
 analizirali podatke, ki so jih zbrali drugi, in ne da bi ob tem opisovali svoje praktine izkušnje
 o tem vprašanju. V okviru takega dela skušamo urediti dosedanja spoznanja, jih
 sistematizirati, opozoriti na skladnosti in razlike med ugotovitvami in sodbami razlinih
 avtorjev, opozoriti na protislovja v ugotovitvah in razlagah in na nerešene probleme, ob tem
 pa ponuditi tudi svoje rešitve, razlage in domneve. Izbor literature mora biti pretehtan, dovolj
 širok in reprezentativen za stanje prouevanja v svetu (upoštevati je treba tudi tujo literaturo).
 Razviden mora biti študentov samostojni delež pri obdelavi problema. Te vrste naloga je
 morda navidez preprostejša od empirine raziskave, saj ne zahteva praktinega terenskega
 dela, v resnici pa zahteva precej natannega dela in ustvarjalnega mišljenja, zato tudi ni veliko
 študentov, ki bi se odloili zanjo. Primer: Vloga mednarodnih humanitarnih organizacij in
 socialno delo z begunci.
 Za pisanje teoretinih nalog ni splošne dispozicije, saj vsak problem zahteva drugano
 razporeditev snovi; sistematizacija snovi je že del ustvarjalnega posega pisca samega. Študent,
 ki se je odloil za teoretino nalogo, bo morda s pridom uporabil predvsem navodila, ki se
 nanašajo na izbor teme in na delo z viri.
 8
 Ostala poglavja pa obravnavajo predvsem zahteve pri poroanju o empirini raziskavi.
 1.2 Diplomska naloga kot empirina raziskava
 V empirini raziskavi študent s pomojo metod opazovanja, spraševanja in izkorišanja
 sekundarnega gradiva zbere in analizira izkustveno gradivo, ki se nanaša na doloen problem
 ali podroje. Te raziskave potekajo v skladu z naeli metodologije raziskovanja v socialnem
 delu. Pri njih se uporabljajo raziskovalne metode socialnega dela, kot jih študentje spoznajo
 pri predmetu Metodologija raziskovanja v socialnem delu. Ker je vprašanju, kako se izvajajo
 raziskave v socialnem delu, posveen poseben predmet in se o tem študetje lahko pouijo v
 ubenikih in drugi literaturi, tega ne bomo ponavljali. V tem navodilu ne bomo dajali navodil
 za nartovanje in izvajanje raziskave, ker predpostavljamo, da študent pozna to snov, ko se
 loti izdelave diplomskega dela. Omejili se bomo predvsem na vprašanje, kako napisati
 poroilo o izvedeni raziskavi, poroilo, ki ima hkrati znaaj diplomske naloge. Ker pa gre pri
 diplomski nalogi vendarle za raziskavo s posebnim namenom, bomo posvetili nekaj
 pozornosti tudi izboru teme.
 Empirine raziskave na podroju socialnega dela, kot jih izvajajo študentje v okviru
 diplomskih nalog, lahko v grobem razdelimo na štiri vrste: (1) raziskave o socialnovarstvenih
 ukrepih in pristopih, postopkih, metodah in tehnikah socialnega dela, (2) raziskave o
 praktinem socialnem delu študenta samega, (3) raziskave o socialni problematiki in
 kakovosti življenja razlinih populacij, (4) zgodovinske raziskave s podroja socialnega dela,
 socialnega varstva in socialne politike.
 1.2.1 Diplomska naloga kot analiza socialnovarstvene dejavnosti in
 socialnega dela
 Veda o socialnem delu prouuje procese pomoi v socialnih stiskah in težavah, to je,
 neformalne in laine pomoi in postopke strokovnega socialnega dela hkrati z njegovim
 širšim družbeno-politinim okvirom. Predmet diplomske naloge so zato predvsem pristopi,
 postopki, metode in tehnike socialnega dela kot posebne stroke, kot se dejansko odvijajo v
 praksi, pa tudi procesi in postopki neformalne pomoi v razlinih skupinah in skupnostih.
 Predmet analize je lahko tudi socialna politika na doloenem stvarnem ali geografskem
 podroju ali analiza družbenih dejavnosti, ki so namenjene reševanju socialne problematike,
 socialnovarstvenih storitev, ukrepov, dela družbenih služb oziroma ustanov, programov in
 projektov socialnega dela. Sem spadajo naloge, kot so: evalvacija delovanja materinskega
 doma, delovanje skupine za samopomo ženskam, žrtvam nasilja v družini, evalvacija
 razvojnih in preventivnih projektov socialnega dela.
 1.2.2 Diplomska naloga kot analiza študentovega praktinega dela
 Diplomska naloga je lahko analitino poroilo o praktinem socialnem delu s posameznikom,
 skupino ali skupnostjo, ki ga je študent opravljal bodisi v okviru prakse ali terenskih vaj
 bodisi posebej kot svoje diplomsko delo, kar je pri nas do sedaj še redko, je pa možno in zelo
 9
 zaželeno. Te vrste diplomska naloga je prav tako raziskovalno delo in ima zato enako okvirno
 strukturo ali dispozicijo kot druge empirine raziskovalne naloge. Svoje praktino delo lahko
 študent analizira z razlinih vidikov tako kot kako drugo problemsko podroje.
 V te vrste nalogi študent v uvodu povzame osnovna spoznanja, ki predstavljajo teoretino in
 metodino osnovo obravnave; nato opredeli cilj ali problem analize. Ta je lahko: evalvirati
 delo, razumeti potek dogodkov v klientskem sistemu in lastne odzive ali ravnanje ipd. Nato
 opiše vire empirinega gradiva oziroma metode njegovega zbiranja in analize; opiše
 okolišine, v katerih se je delo odvijalo (institucionalni okvir, populacijo); opiše, kako je
 potekalo delo (opis je lahko kronološki ali sistematski ali kombiniran); analizira potek dela
 glede na teoretine pojme, ki jih je opredelil v uvodu, in s pomojo instrumentov za
 opazovanje in analizo, ki jih je izdelal; navede, kakšni so bili rezultati obravnave (uinki na
 udeležence); navede, kakšne so metodine izkušnje in teoretina spoznanja ali domneve, ki
 izhajajo iz opravljenega dela.
 1.2.3 Diplomska naloga kot analiza socialne problematike ali kakovosti
 življenja razlinih populacij
 Diplomske naloge so velikokrat analize socialnih problemov, življenjskih razmer ali
 kakovosti življenja razlinih populacij kot tudi družbenih pogojev in posledic doloene
 problematike. Take naloge so bile v preteklosti zelo pogoste. Pokazalo pa se je, da so se
 stereotipno ponavljale. Tako npr. je vrsta nalog, ki obravnavajo življenjske razmere starejših
 ljudi v razlinih krajih. Vse te naloge so si podobne po teoretinih izhodiših, metodologiji in
 tudi rezultatih. Še vedno so zaželene naloge, ki bi raziskale bolj omejene in bolj aktualne
 probleme, npr. problematiko brezposelnih, življenjske in delovne obremenitve socialnih
 delavk ipd.
 1.2.4 Diplomska naloga kot prikaz in analiza zgodovinskega razvoja
 socialnovarstvene dejavnosti in ustanov
 Posebna vrsta raziskovalnih nalog so zgodovinopisne naloge. Te imajo drugano dispozicijo,
 kot je ta, ki je predstavljena v tem navodilu. V osrednjem delu naloge je namesto poglavij
 "Problem", "Metodologija", "Rezultati in interpretacija" kronološko urejen dokumentiran
 prikaz razvoja dejavnosti ali ustanove. Kronološki prikaz je lahko urejen kot enostavna
 kronologija, ali kot kronologija po ve sistematskih vidikih (posebej npr. razvoj dejavnosti
 javnega sektorja in posebej zasebnega sektorja). Podrobnejša navodila glede zgodovinopisnih
 nalog dobijo kandidati pri mentorju, prav pa je, da se prej ali ob delu samem pouijo o metodi
 zgodovinopisja.
 10
 2
 IZBOR TEME ZA DIPLOMSKO
 NALOGO
 2.1 Viri idej za teme
 Prvo vprašanje, s katerim se mora spopasti bodoi diplomant, je, kaj naj izbere za temo svoje
 diplomske naloge. Da bi se lahko smotrno odloil, je dobro, da si najprej ustvari pregled nad
 razlinimi možnimi temami. Viri idej za teme so: (1) dotedanji študij, (2) osebne izkušnje in
 interes, (3) predlogi une baze, (4) teme, ki jih razpiše šola ali priporoi mentor, (5) pregled
 dokumentacije.
 2.1.1 Študijske vsebine
 Na osnovi dotedanjega študija študent ve, katera vprašanja in podroja ga zanimajo bolj,
 katera manj; ve, katera podroja so bolje prouena, katera slabše. Morda se je ob študiju pri
 njem že izoblikoval prav poseben interes za doloen problem ali doloeno temo. Pri vajah se
 je seznanil z razlinimi podroji socialnega dela in z njegovimi metodami. Pri ve predmetih
 je moral izdelati seminarske naloge, pisne vaje in razlina poroila. Vsako tako delo lahko
 vzame za izhodiše svoje diplomske naloge. Napiše naj si seznam tem, ki ga zanimajo.
 2.1.2 Osebne izkušnje
 Te so zelo pomemben vir idej za teme. To velja tako za osebne izkušnje v vsakdanjem
 življenju in pri poklicnem delu kot tudi za izkušnje, ki si jih je pridobil pri vajah, praksi,
 prostovoljnem delu, ko se je spoznal s problemi razlinih populacij in z metodami socialnega
 dela.
 2.1.3 Predlogi une baze
 Študent lahko povpraša na uni bazi, e je potreba po kaki raziskavi ali analizi, ki bi
 prispevala k razvoju njihovega dela. Ustanove, ki si prizadevajo, da bi svoje delo izboljšale in
 razvile nove pristope, same dajejo pobude za raziskave in sta jim diplomantova pomo in
 sodelovanje zelo dobrodošla.
 2.1.4 Teme, ki jih razpiše šola
 Posamezni uitelji na VŠSD vsako leto objavijo teme s podroij, ki jih zanimajo ali na katerih
 raziskovalno delajo. Razpis tem je objavljen na oglasni deski v šoli. Tudi uitelji, ki kako leto
 ne razpišejo tem, bodo vedeli študentu svetovati glede tem s svojega podroja, zato ni odve,
 11
 e se kar osebno obrnete nanje. Dobro pa je, e se na tak pogovor pripravite in vnaprej
 nakažete, kaj vas zanima.
 2.1.5 Pregled dokumentacije
 Ne glede na to, kateri vir boste pri svojem izbiranju predvsem upoštevali, je dobro, da nekaj
 asa posvetite pregledu dokumentacijskih virov v knjižnici oziroma na medmrežju. Predvsem
 je dobro pregledati katalog diplomskih nalog VŠSD. Pomemben vir idej so abstrakti, to so
 revije, ki objavljajo izvleke lankov iz velikega števila strokovnih revij in obasno tudi
 naslove ali izvleke magistrskih in doktorskih del (v knjižnici VŠSD npr. Abstracts of Social
 Work, tudi na zgošenki). Tak vir so tudi bibliografije del s podroja socialnega dela,
 socialnega varstva in socialne politike. Pomagamo si lahko s stvarnimi kazali strokovnih
 asopisov, zbornikov in knjig. V tujih bazah podatkov najdemo sezname doktorskih disertacij,
 ki so lahko vir idej za raziskave tudi na dodiplomskem študiju. Ko smo tako pregledali vire,
 sestavimo seznam možnih tem. Uredimo jih po vrsti glede na svoj interes ali verjetnost, da
 bomo temo izbrali.
 2.2 Kriteriji za izbor teme
 Pri presojanju o tem, katero temo naj izberemo, se bomo oprli v prvi vrsti na naslednja merila:
 (1) naše zanimanje za temo, (2) novost in originalnost teme, (3) pomen za prakso ali teorijo,
 (4) metodološka zahtevnost teme, (5) dostopnost podatkov oziroma praktine možnosti za
 izvajanje raziskave.
 2.2.1 Zanimivost teme
 Prednost bomo dali temi, ki nas bolj zanima. Zanimanje, radovednost, je najpomembnejše
 gibalo raziskovalnega dela. e se lotimo teme, ki nas ne zanima, bo delo težje in manj
 uspešno.
 2.2.2 Novost in izvirnost teme
 Bolj zaželene so teme, ki so nove in izvirne, kot teme, ki zgolj v nekoliko spremenjeni obliki
 ponavljajo, kar je že bilo raziskano kdaj prej in kje drugje. Vendar pa so sprejemljive tudi
 ponovitve (replikacije) študij, e se jih lotimo prav z izrecnim namenom, da bi preverili
 ugotovitve kake prejšnje raziskave. e se boste odloili za raziskavo o življenjskih razmerah
 starostnikov v kaki obini, sicer ne boste pohvaljeni za izvirnost, a tema tudi ne bo zavrnjena,
 saj je verjetno pomembna za tisto obino, eprav se da najbrž vnaprej napovedati, da rezultati
 ne bodo dosti drugani kot v sosednji obini, kjer je bila taka analiza že opravljena.
 2.2.3 Pomen za prakso in teorijo
 Bolj zaželene so teme, ki so pomembne za prakso ali teorijo, kot teme, ki so postranskega
 pomena. Prej se bomo odloili za raziskavo, ki naj bi osvetlila kak pere družbeni problem,
 kot za raziskavo, ki se loteva problema, ki ni niti pere niti razširjen.
 12
 2.2.4 Metodološka zahtevnost
 Izbor teme moramo prilagoditi svojemu znanju metodologije, metodološkim interesom in
 možnostim za izvedbo doloenega metodološkega narta. Nekateri imajo veje nagnjenje do
 kvalitativne, drugi do kvantitativne metodologije. Še enkrat naj poudarim, da kvalitativne
 raziskave niso "lažje" od kvantitativnih, ampak zahtevajo celo ve sposobnosti za ustvarjalno
 mišljenje in abstrahiranje, saj je pri njih manj možnosti, da bi se opirali na vnaprej izdelane
 rutinske in raunalniško podprte postopke obdelave in analize gradiva.
 2.2.5 Praktine možnosti za izvedbo raziskave
 Na koncu moramo pri izboru upoštevati še razline praktine omejitve. Vprašati se moramo,
 ali bomo lahko prišli do podatkov, ki jih želimo zbrati; ali bomo raziskavo lahko izvedli v
 predvidenem roku; ali ne bo zahtevala od nas preve asa, energije, sredstev.
 Primer 2.1 TEME NEKAJ NOVEJŠIH DIPLOMSKIH NALOG
 - Kakovost medloveških odnosov v organizaciji
 - Izven zakona rojeni otroci: Od enoroditeljske družine do
 izvenzakonske skupnosti
 - Javna dela: Program pomoi in nege na domu 1994
 - Pomo družini na Centru za socialno delo
 - Družina - otrokova opora
 - Brezposelnost in zaposlovanje v koprski regiji
 - Homoseksualec kot enakopraven lan družbe
 - Materinski domovi in zavetiša v Sloveniji: Evalvacija triletnega
 delovanja zavetiša P. v okviru Centra za socialno delo K.
 - Organizacija in izvajanje pomoi na domu v obini K.
 - Psihosocialne obremenitve pedagoških delavcev v vrtcu
 - Dekanijska Karitas in njena socialno-karitativna dejavnost
 - Delovanje skupine za samopomo ženskam, žrtvam nasilja v družini
 - Socialno delo z ženskami, katerih otroci so odšli v posvojitev
 13
 3
 PREDLOG DIPLOMSKE
 NALOGE
 Preden se lotite zbiranja gradiva in pisanja diplomske naloge, ste dolžni prijaviti temo
 diplomske naloge tako, da v referatu za študentske zadeve oddate predlog diplomske naloge
 na posebnem obrazcu. Na njegovi osnovi si bo tudi mentor lažje ustvaril predstavo o vaših
 namerah in vam tako lažje svetoval. Ob pisanju predloga pa se bodo tudi vam zbistrile misli o
 tem, kaj pravzaprav želite raziskati in kako. Oblika predloga je predpisana v 4. lenu
 Pravilnika o diplomskem delu in diplomskem izpitu (glej Dodatka A in B) in ima naslednje
 toke:
 1. Ime in primek študenta, naslov, letnik vpisa, nain študija
 2. Naslov teme
 3. Kratka oznaka praktinih okolišin ali teoretine problematike, ki so pogojevale odloitev
 za temo
 4. Problem in cilji raziskave
 5. Predvidena metodologija
 6. Predvideni rok izroitve diplomske naloge
 7. Ime in priimek uitelja, ki ga želi študent za mentorja
 8. Predlagani mentor se strinja in svoje soglasje potrjuje s podpisom:
 V predlogu diplomske naloge navede študent tudi uitelja, ki ga želi za mentorja. Prosi ga, e
 bi bil pripravljen prevzeti mentorstvo. e se uitelj s tem strinja, potrdi to s svojim podpisom
 na predlogu diplomske naloge. S tem je tema diplomske naloge sprejeta. Mentorji so lahko
 samo visokošolski uitelji (od višjega predavatelja navzgor) ne pa tudi visokošolski sodelavci
 (asistenti in drugi). Mentorji so lahko vsi uitelji, ne glede na to ali so na VŠSD v rednem
 delovnem razmerju s polnim delovni asom ali ne.
 Predlog diplomske naloge lahko odda študent kadarkoli. e v roku dveh let po odobritvi teme
 diplomskega dela ne predložite diplomske naloge, morate v skladu z doloili 5. lena
 Pravilnika o diplomskem delu in diplomskem izpitu zaprositi za podaljšanje roka izdelave
 diplomskega dela. Pred tem si morate zagotoviti ponovno soglasje dosedanjega mentorja ali
 zaprositi, da študijska komisija doloi novega mentorja.
 14
 UNIVERZA V LJUBLJANI
 VISOKA ŠOLA ZA SOCIALNO DELO V LJUBLJANI
 PREDLOG DIPLOMSKE NALOGE
 1. Ime in primek študenta, naslov, letnik vpisa, nain študija
 Mateja Mlinar, Obrežje 3, Poljane
 2001/02
 izredni
 2. Naslov teme
 Organizacija in izvajanje pomoi na domu v obini N.
 3. Kratka oznaka praktinih okolišin ali teoretine problematike, ki
 so pogojevale odloitev za temo
 Kot socialna delavka na CSD v N. sem zadnjih nekaj let sodelovala pri
 izvajanju pomoi starejšim ljudem na domu v okviru javnih del. Na
 CSD imamo obutek, da smo v tem okviru pomagali mnogim starejšim
 ljudem, da so kolikor mogoe dolgo ostali doma in ob naši pomoi
 skrbeli sami zase. Razvili smo pristop, ki je v našem okolju nov. Ob
 tem pa so se pojavila tudi številna vprašanja, povezana tako z
 organizacijo pomoi na domu kot z metodiko socialnega dela, ki v tem
 primeru posega v družino, sorodstvo in sosesko. Poleg tega se
 pojavlja vprašanje, kako zagotoviti to obliko pomoi tudi v prihodnje,
 e
 je ne bo mogoe zagotavljati s pomojo delavcev, ki so vkljueni v
 javna dela. Zato želim opisati potek te akcije od zaetka do danes in
 oceniti njeno ustreznost in uspešnost. Ugotovitve raziskave naj bi
 služile razvijanju organizacije in metodike pomoi na domu, poroilo v
 celoti pa naj bi tudi prispevalo k uveljavljanju te oblike pomoi v
 družbenem okolju.
 (nadaljevanje na naslednji strani)
 15
 4. Problem in cilji raziskave
 Ugotoviti, kako uspešno je bilo izvajanje pomoi na domu, to je, v
 kolikšni meri smo s to akcijo dosegli zastavljene smotre in kakšen
 uinek je imela na uporabnike, izvajalce, center za socialno delo in
 družbeno okolje. Raziskava naj bi prispevala k razvijanju pomoi na
 domu.
 5. Predvidena metodologija
 Osnovni pristop v raziskavi bo kvalitativna evalvacija po metodi
 "evalvacijske mreže", ki vkljuuje evalvacijo vloženega napora,
 procesa, doseganja ciljev in dejanskih uinkov in pri kateri
 upoštevamo spremenljivke na organizacijsko- skupnostni, skupinski
 in individualni ravni. Osnovni kriteriji uspešnosti so kvaliteta kadrov,
 njihovega usposabljanja in vodenja (na ravni vloženega napora),
 vzpostavljanje ustreznega odnosa z uporabniki in delavci (procesni
 kriterij), kar bomo ocenili na osnovi metodinih norm, kot so podane v
 literaturi o socialnem delu), obseg zajetja pomoi potrebnih ljudi,
 njihovo zadovoljstvo s storitvami, ter uinki na prejemnike pomoi,
 njihovo domae okolje, izvajalce, organizacijo-izvajalko in širše
 družbeno okolje.
 V tem okviru nameravam zbrati podatke iz dokumentacije CSD,
 izvesti intervjuje z delavci na javnih delih, uporabniki in njihovimi svojci
 ali sorodniki in strokovnimi delavci na CSD.
 Analiza bo pretežno kvalitativna, delno kvantitativna (obdelava
 odgovorov uporabnikov na delno strukturiran intervju).
 6. Predvideni rok izroitve diplomske naloge:
 junij 2001
 7. Za mentorja želim:
 8. Predlagani mentor se strinja in svoje soglasje potrjuje s podpisom:
 Datum: Podpis:
 16
 4
 NART IN POTEK
 RAZISKAVE:
 SHEMATIEN PREGLED
 O tem, kako se nartuje raziskava, so se študentje seznanili pri predmetu Metodologija
 raziskovanja v socialnem delu. Tu naj navedemo le preglednico glavnih faz raziskave kot
 diplomske naloge.
 PREDHODNA FAZA
 PREGLED VIROV IDEJ ZA TEME
 PREDLOG DIPLOMSKE NALOGE
 NARTOVANJE RAZISKAVE
 FORMULIRANJE PROBLEMA
 IZBOR IN DEFINIRANJE SPREMENLJIVK
 IZBOR VIROV, IZBOR ALI IZDELAVA
 MERSKIH INSTRUMENTOV
 OPREDELITEV POPULACIJE
 IN NART VZORENJA
 NART ZBIRANJA PODATKOV
 NART OBDELAVE PODATKOV
 IZVEDBA
 ZBIRANJE PODATKOV
 ANALIZA PODATKOV
 PISANJE POROILA
 17
 5
 DELO Z VIRI (LITERATURO)
 5.1 Pregled in izbor virov (s sodelovanjem Nike Cigoj-Kuzma)
 Že pri izbiranju teme smo pregledali razlino literaturo. Delo z viri, študij literature,
 izpisovanje, urejanje zapiskov in podobna opravila spremljajo izvajanje raziskave v vseh
 fazah. Sestavljajo tiho in marljivo študijsko delo, ki poteka vzporedno ob razlinih praktinih
 opravilih izvajanja raziskave. Pri zbiranju gradiva ima izbor virov velik pomen, še zlasti je
 pomembno novo, še neznano in neobdelano gradivo.
 5.1.1 Vrste virov
 Glede na izvirnost lahko vire v grobem razdelimo na primarne, sekundarne in terciarne.
 - Primarni viri so izvirna avtorska dela: razprave, raziskave, analize in druga besedila, ki jih
 napiše raziskovalec sam na osnovi svojega raziskovanja. Lahko so v obliki objavljenih
 lankov, raziskovalnih poroil ali v obliki neobjavljene "sive literature", to so publikacije
 internega znaaja, ki krožijo znotraj raziskovalnih in drugih ustanov, širši javnosti pa niso
 dostopne. Primarni viri so morda težje dostopni, a se je vredno potruditi do njih.
 - Sekundarni viri so knjige, lanki, in druga besedila, nastala na osnovi primarnih virov. To so
 razlini prikazi, pregledni lanki, biografije ipd. Pri pisanju diplomske naloge naj bi se v im
 veji meri opirali na primarne vire, tj. na originalne raziskave in razprave, in ne zgolj na
 sekundarne vire. Le primarni viri so pristno avtorski (avtentini, nepotvorjeni). Med
 sekundarne vire štejemo tudi razne strokovne enciklopedije, ubenike in prironike.
 - Terciarni viri so zapisi o literaturi na nekem podroju. Sem sodijo bibliografije, recenzije,
 kazala, izvleki.
 Glede na sredstvo razširjanja besedil delimo vire v tiskane in elektronske. Vasih smo iskali
 razline vire v domai knjižnici, zbirali gradivo, izpisovali, danes je zelo pomembno, da
 znamo uporabljati internet in da poznamo osnovne pojme informacijske tehnologije. O tem je
 na voljo veliko drugih prironikov, zato jih v tem navodilu ne bomo razlagali.
 Po obliki pa delimo vire na knjige, asopise in asnike, in druge vire (dokumenti, letaki,
 plakati ipd.).
 18
 5.1.2 Iskanje literature
 Pri iskanju literature za svojo temo, imamo v naelu pet možnosti:
 1. iskanje po raunalniških bazah podatkov (medmrežje, svetovni splet);
 2. iskanje po podatkovnih bazah na CD-ROMih;
 3. po tiskanih bibliografijah, publikacijah izvlekov, knjižnih pregledih, ki so objavljeni v
 revijah;
 4. po listkovnih katalogih v knjižnicah;
 5. da išemo neposredno po policah.
 5.1.2.1 Iskanje po raunalniških podatkovnih bazah
 Ta oblika iskanja je danes najpogostejša in je v veliki meri izpodrinila vse ostale.VŠSD je
 prikljuena na univerzitetno raunalniško mrežo METULJ, kar pomeni, da imajo študentje z
 raunalnikov na VŠSD (in na drugih lanicah Univerze v Ljubljani) neposreden in prost
 (brezplaen) dostop do vsakovrstnih iskalnih orodij, s pomojo katerih lahko pridejo do
 domaih in tujih podatkovnih baz. Z raunalnikov, ki jih imajo študentje doma, dostop do
 nekaterih baz ni mogo oziroma ni brezplaen.
 Prednosti raunalniškega iskanja so: dostop do številnih baz podatkov po vsem svetu, hitrost
 in natannost. S pomojo raunalnika lahko išemo po vseh možnih vpisnih poljih (ID –
 identifikacijska številka dokumenta, ISSN oz. ISBN, letnica, zbirka, založba, deskriptorji),
 lahko tudi na osnovi nepopolnih informacij o viru. Listkovni katalogi so bili obiajno
 razvršeni le po Univerzalni decimalni klasifikaciji, naslovih in avtorjih; iskanje na osnovi
 nepopolnih informacij pa je bilo zelo zamudno ali nemogoe.
 V svet knjižninih baz podatkov lahko vstopite skozi ve vhodov, omenili bomo le tri, s
 katerih se vam odpre ve nadaljnih vhodov.
 Prvi je kar z domae strani VŠSD: http://www.vssd.uni-lj.si. e kliknete na Knjižnica,
 pridete na stran, kjer je poleg podatkov o knjižnici VŠSD tudi naslov Virtualne knjižnice
 Slovenije COBISS, na domaem strežniku na Inštitutu informacijskih znanosti v Mariboru. Z
 domae strani VŠSD pridete s klikanjem tudi do Univerze v Ljubljani in Univerze v
 Mariboru, ter do njunih povezav s knjižninimi bazami, ki vas pa tako ali drugae spet
 pripeljejo do COBISSa.
 Drugi zelo pomembni vhod je preko Inštituta informacijskih znanosti Univerze v Mariboru
 (IZUM): http://www.izum.si. Z domae strani tega inštituta pridete do domaih baz podatkov
 o knjižninem gradivu COBISS (Kooperativni online bibliografski sistem in servisi –
 Virtualna knjižnica Slovenije), COBIB (vzajemna bibliografsko-kataložna baza) in SICRIS
 (informacijski sistem, ki vsebuje bibliografije raziskovalcev v Sloveniji in druge podatke o
 raziskovalni dejavnosti). Do COBISSa pridete tudi neposredno:
 http://www.izumw.izum.si/cobiss/
 Z domae strani Univerze v Ljubljani: http://www.uni-lj.si si s klikanjem pomagate naprej do
 knjižnic njenih lanic. e hoete priti do njih neposredno, vtipkajte naslov: http://www.unilj.
 si/clanice/knjiznice. Lahko boste izbrali med knjižnicami lanic Univerze v Ljubljani ali
 med drugimi knjižnicami in povezavami. Ena od knjižnic, ki jo boste gotovo obiskali, je
 19
 Osrednja družboslovna knjižnica Jožeta Goriarja na Fakulteti za družbene vede. Do nje
 pridete tudi neposredno, e vtipkate naslov: http://www.odk.fdv.uni-lj.si. Z nje je dostop do
 baz, pomembnih za naše podroje (o njih ve spodaj).
 etrti vhod je z domae strani Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani:
 http://www.nuk.si ali http://www.nuk.uni-lj.si. Lahko prebrskate katalog. e kliknete naslov
 Informacijski viri in nato Mrežnik, pridete do kažipota po informacijskih virih lahko pa
 pogledate skozi okno v svet knjižnic po Evropi in svetu. Iskanje lahko zanete tudi na domai
 strani Centralne medicinske knjižnice http://www.mf.uni-lj.si ali Centralne tehniške knjižnice
 http://www.ctk.si.
 Pomembna prednost iskanja literature s pomojo vstopa v vzajemni katalog COBISS/OPAC
 je, da v danem trenutku lahko išemo po katalogih ve knjižnic hkrati, torej vseh, ki so
 vkljuene v knjižnino informacijski sistem. e imamo smolo in si je doloeno knjigo
 izposodil že kdo pred nami, lahko poišemo knjižnico, ki še ima to knjigo. To knjižnico
 zaprosimo za knjigo kar po elektronski pošti z zahtevkom za medknjižnino izposojo. Knjigo
 bomo prelistali, prebrali in si naredili izpiske v šolski italnici, saj tako izposojene knjige ne
 smemo nesti iz knjižnice.
 Iz vsake visokošolske knjižnice pri nas je možen dostop do naslednjih tujih baz podatkov:
 IZUM omogoa knjižnicam Univerze v Ljubljani dostop do kataloga OCLC, to je našemu
 COBISS/OPACu podoben tuji katalog. Vsebuje bazo Electronic Collection on-line, tako da
 imajo uporabniki brezplaen dostop do celotnih besedil lankov iz strokovnih asopisov, na
 katere so naroeni v papirnati obliki (471 revij). Poleg tega je na spletni strain IZUMa možen
 dostop do dveh servisov Bell & Howell in servisa ProQuest, po katerem on-line pregledujemo
 in lahko tiskamo izvleke. Vedno ve je tudi celotnih besedil lankov iz baz ABI/INFORM
 global in Social science Plus. Preko ProQuest Digital Dissertations uporabnik lahko naroi
 doktorsko disertacijo v elektronski ali tiskani obliki. Od leta 2001 dalje je možen dostop do
 baze EIFL Direct, preko katerega so dostopne baze Academic Search, Elite, Bussines Source
 Premier, Master File Premier, Newspaper Source, Academic Search International, MEDLINE.
 Pomemben je tudi dostop do baze podatkov Web of Science, kjer je na voljo indeks citatov
 SSCI (Social Science Citation index, Science Citation Index in Art & Human Citation Index).
 Preko strežnika NUK-a lahko pridemo do naslednjih povezav:
 Sociological Abstracts je baza, ki služi za iskanje strokovne in znanstvene literature s
 podroja sociologije: metodologija; zgodovina in smeri sociologije; sociologija znanosti,
 kulture, umetnosti, vzgoje, družine, organizacij, religije, prava, spolov itn.; socialna
 psihologija, prostorska sociologija, socialna antropologija, sociolingvistika, penologija,
 demografija, viktimologija, socialna geografija, socialna politika itn. Baza obsega
 bibliografske podatke z abstrakti o lankih iz 2500 revij, prispevkih s konferenc, knjigah,
 poglavjih iz knjig, disertacijah itn. od leta 1963 dalje. Za iskanje po tematiki uporabite
 deskriptorje, indeksne fraze ali klasifikacijo.
 BUBL Link služi za iskanje znanstvenih in strokovnih virov na internetu. Poudarek je na izbiri
 in ovrednotenju virov. Iskanje virov poteka kot pregledovanje podroij, vsebinskih oznak,
 20
 Deweyjeve klasifikacije, tipa vira itn. Uporabite lahko tudi iskanje po naslovu, abstraktu,
 vsebinskih oznakah, vrstilcu, avtorju, tipu itn. Obsega približno 12 000 virov.
 NetFirst služi za iskanje virov na internetu. Obsega podatke z abstrakti o preko 100.000 virih.
 Za iskanje po tematiki uporabite kljune besede (vsebinske oznake) in Deweyevo
 klasifikacijo. Jezik: anglešina. Dopolnjevanje: dnevno.
 WWW Virtual Library služi za iskanje znanstvene in strokovne literature na internetu. Iskanje
 virov poteka kot pregledovanje hierarhino urejenih tematskih kategorij. Seznami in vodniki
 za posamezna podroja so locirani na razlinih spletnih lokacijah. Uporabite lahko tudi
 iskalnik.
 S spletne strani CTK (kot tudi s spletne strani Osrednje družboslovne knjižnice Jožeta
 Goriarja) je študentom in zaposlenim na ljubljanski Univerzi omogoen brezplaen dostop
 do informacijskega servisa ScienceDirect založbe Elsevier. Ta servis omogoa uporabnikom z
 Univerze v Ljubljani, ob spoštovanju licennih pogojev, da neposredno (brez gesla) z
 delovnega mesta ali iz raunalniške italnice prebirajo in brezplano tiskajo (na svojem
 tiskalniku za lastno uporabo) celotna besedila lankov iz okrog 1200 naslovov revij iz 12
 razlinih strokovnih podroij za zadnjih pet let. Omogoa iskanje lankov po celotni bazi
 Science Direct, ki poleg celotnih lankov Elsevierjevih revij, vkljuuje tudi izvleke lankov
 iz mnogih pomembnih zbirk, povezave na citirane lanke in izvleke in na ostala dostopna
 celotna besedila. Neposreden dostop: http://www.sciencedirect.com
 Spodaj je seznam nekaj tujih knjižninih baz podatkov:
 Periodika
 Seznami asnikov, magazinov,
 novic idr. na internetu
 Kidon Media-Link,
 KIOSKEN
 Seznami kazal revij OCLC ContentsFirst
 Seznami lankov OCLC ArticleFirst,
 SwetScan
 Seznami diskusijskih list Directory of Scholarly Electronic Journals and
 Academic Discussion Lists
 Besedila lankov (elektronske
 revije)
 Academic Search Premier,
 OCLC Electronic Collections Online,
 Social Sciences plus Text
 Seznami elektronskih revij
 Directory of Scholarly Electronic Journals and
 Academic Discussion Lists,
 Elektronische Zeitschriftenbibliothek,
 NewJour
 Revije—bibliometrini podatki
 (faktor vplivnosti idr.) Journal Citation Reports Social Sciences Edition
 21
 Monografije
 Seznami disertacij
 Catalogue du Systeme universitaire de documentation,
 Deutsche Nationalbibliographie,
 Digital Dissertations,
 Online-Kataloge des Österreichischen
 Bibliothekenverbundes,
 Rossijskaja nacional'naja bibliografija
 Spremljanje novosti Current Contents - Arts & Humanities (AH),
 Current Contents - Social & Behavioral Sciences (SBS)
 Seznami zbornikov in prispevkov
 s konferenc, kongresov,
 simpozijev…
 Index to Social Sciences & Humanities Proceedings
 (ISSHP),
 OCLC PaperFirst,
 OCLC ProceedingsFirst
 Drugo
 Statistini podatki United Nations Statistical Yearbook
 UNESCO UNESCO Databases
 Pregled politinih dogodkov Keesing’s record of world events
 Naj dodamo še naslednje knjižnine kataloge:
 Katalog British Library
 HOLLIS Plus Resources By Subject: Library Catalogs at Other Institutions
 Hytelnet - On-Line Library Catalogs
 Library Catalogs Home Page
 NLM Catalog_ Locatorplus Home Page
 OPAC 97
 The World-Wide Web Virtual Library: Subject Catalogue
 Yale University Library Front Door
 Zentralbibliothek für Medizin
 5.1.2.4 Bibliografski podatki na zgošenkah
 Razlini katalogi knjig in lankov kakor tudi drugih podatkov so na voljo tudi v obliki
 zgošenk (CD ROM), ki jih distribuirajo založniške hiše, knjižnice in drugi. Veina teh
 podatkovnih baz je dostopnih tudi on-line. Toda vasih je bolj praktino in morda tudi ceneje
 (e nimamo prostega dostopa do medmrežja), da kupimo ali si izposodimo disketo z bazo
 podatkov in jo v miru pregledujemo, ne da bi v mislih šteli telefonske impulze. V knjižnici
 VŠSD imamo disk z zelo dragoceno (in drago) bazo podatkov Social Work Abstracts Plus, ki
 vsebuje izvleke iz velikega števila strokovnih asopisov, ki izhajajo v anglešini, z vseh
 22
 podroij socialnega dela do leta 2000. To bazo lahko naroite pri knjižniarki in jo
 pregledujete na raunalnikih v knjižnici.
 5.1.2.2 Iskanje po tiskanih bibliografijah in referennih revijah
 Bibliografije so seznami virov po stvarnih podrojih, avtorjih ali kakem drugem kriteriju
 (založba, geografsko podroje). Referenne revije (abstrakti) so revije, ki objavljajo izvleke
 lankov in drugih virov z doloenega strokovnega podroja.
 Med slovenskimi bibliografijami naj omenimo npr. naslednje:
 Biografije in bibliografije uiteljev in sodelavcev Univerze
 Slovenska bibliografija - knjige
 Slovenska bibliografija - serijske publikacije
 Biografije in bibliografije znanstvenih in strokovnih sodelavcev SAZU
 Bibliografija del in spisov delavcev Fakultete za sociologijo, politine vede in novinarstvo
 Bibliografija rednih uiteljev Pedagoške fakultete 1977-1987
 Bibliografija Pomurske založbe, Cankarjeve založbe, Mladinske knjige in drugih založb.
 Biomedicina Slovenica - strokovna bibliografija za biomedicinsko podroje
 Med tujimi bibliografijami in referennimi revijami pa velja opozoriti na naslednje:
 1. Social Work Abstracts je osnovna referenna revija za socialno delo in vede, ki mejijo
 nanj. Izdaja jo ameriška zveza socialnih delavcev (National Association of Social Workers).
 Izhaja štirikrat letno in objavlja izvleke (abstrakte) lankov iz številnih strokovnih in
 znanstvenih asopisov, vendar samo tistih, ki izhajajo v anglešini. Povpreno je okrog 300
 izvlekov lankov v eni številki. Poleg izvlekov ima revija avtorsko in podrobno stvarno
 kazalo po podrojih, kar mono olajša iskanje. Podobno imajo tudi stroke, ki mejijo na
 socialno delo, svoje "abstrakte", tako npr. Sociological Abstracts in Psychological Abstracts,
 ki so dostopni v matinih knjižnicah teh ved. Baza izvlekov Social Work Abstracts je tudi na
 CD-ROMu Social Work Abstracts Plus (gl. zgoraj).
 2. SCI (Science Citation Index) je mednarodna indeksna bibliografija znanstvene in
 tehnine revialne literature. Ta bibliografija obdeluje lanke, poroila s kongresov, tehnina
 poroila iz ve kot 2500 znanstvenih revij. Sestoji iz treh loenih, medsebojno povezanih
 indeksov: Citation Index (indeks referenc, citatov), Source Index (indeks izvirnih, primarnih,
 originalnih lankov) in Permuterm Subject Index (abecedno urejeno predmetno kazalo).
 Zbirka vsebuje podatke tehninih in medicinskih ved, SSCI - Social Science Citation Index pa
 zajema literaturo družboslovnega in humanistinega podroja. Zbirka obsega lanke,
 uvodnike, pisma in notice. Zgrajena je na osnovi teoretinih izhodiš in metodologiji analize
 citiranja. Analiza citiranja je najboljša metoda za objektivno, kvantitativno ocenjevanje
 odmevnosti posameznega dela v svetovni javnosti. Dostopna je tudi on-line preko IZUM-a:
 Web of Science.
 3. Current Contents: Behavioral, social and educational sciences. Current Contents je
 bibliografska podatkovna zbirka, ki v razlinih izdajah pokriva praktino vsa znanstvena
 podroja (poleg omenjene še Life Sciences in Clinical Medicine). Current Contents obdeluje
 sistematino vse lanke v izbranih revijah. Poleg lankov pa obdeluje še uvodnike, pisma in
 notice. Zbirka izhaja tedensko tudi na disketah. lanke obdeluje ista institucija kot Science
 23
 Citation Index, tj. Institute for Scientific Documentation v Philadelphiji. Poleg bibliografskih
 podatkov nam nudi tudi deskriptorje in izvleke. Nain iskanja, zbiranja in shranjevanja
 dobljenih podatkov je podoben kakor pri SCI.
 5.1.2.3 Iskanje po katalogih
 Danes so listkovne kataloge v knjižnicah izrinili raunalniški katalogi. Predvsem podaki o
 starejši literaturi pa ponekod še niso preneseni v raunalniške baze, zato imajo knjižnice tudi
 še klasine kataložne omare z listki ali karticami. Predvsem tisti, ki bi se lotil zgodovinopisne
 raziskave, in bo brskal po starejši literaturi, bo še uporabljal stare listkovne kataloge, v katerih
 so enote gradiva razvršene abecedno po priimkih in imenih avtorjev in po stvarnih podrojih.
 Tudi knjižno gradivo nekaterih drugih lanic Univerze v Ljubljani še ni dostopno na
 medmrežju.
 5.1.2.4 Iskanje po policah
 To je gotovo najbolj romantien nain, ki ima eno samo veliko pomanjkljivost: ni uinkovit.
 Pri takem iskanju nam mimogrede mine nekaj ur, ko zatopljeno prelistavamo zanimive knjige
 in revije, beremo malo tu malo tam, na koncu pa se zavemo, da nismo našli še ni - o svoji
 temi. Vendar je od asa do asa prav nujno, da se izvijemo iz raunalniške mreže in si gremo
 ogledat kako zaresno knjigo. Takšen nain iskanja literature ima to prednost, da literaturo tudi
 neposredno pregledamo in se odloimo, e nam bo prišla prav.
 Najbolje je kombinirati naine iskanja knjig: najprej s pomojo raunalnika naredimo
 poizvedbo na doloeno temo, potem pa se oglasimo v knjižnici, da gradivo še pregledamo.
 Pri pregledovanje literature po tej »pešpoti« je dobro vedeti, da obstajajo knjige in revije.
 1. Knjige. Štejemo jih za temeljni znanstveni dokument, ki vsebuje teoretine posplošitve in
 so nepogrešljive pri prenosu znanja in skladišenju znanstvenih informacij. Omogoajo
 pregled širšega strokovnega podroja in njegove sistematike.
 2. Strokovni asopisi (revije). Revije imajo to prednost, da pogosteje izhajajo, zato so
 informacije v njih bolj sveže kot v knjigah in bolj specializirane. Njihova pomanjkljivost
 je, da je gradivo, ki ga zberemo iz revij, manj povezano.
 Za osnovni pregled o kakem podroju, ki nam je manj znano, bomo zato raje vzeli v roke kak
 ubenik ali prironik, skratka knjigo. Podatki v knjigah pa so pogosto zastareli, ker je pri
 knjigi pot od rokopisa do izida daljša kot pri reviji.
 V knjižnici VŠSD so knjige na policah v osrednjem prostoru, revije pa na policah v italnici.
 Poglavitni domai strokovni in znanstveni asopisi (revije), relevantni za socialno delo, so:
 ANTHROPOS
 PRAVNIK
 PSIHOLOŠKA OBZORJA
 REVIJA ZA KRIMINALISTIKO IN KRIMINOLOGIJO
 24
 SOCIALNO DELO
 SOCIALNI IZZIV
 SODOBNA PEDAGOGIKA
 TEORIJA IN PRAKSA
 VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
 ZDRAVSTVENO VARSTVO
 Poglavitne tuje revije s podroja socialnega dela v knjižnici VŠSD so:
 BRITISH JOURNAL OF SOCIAL WORK
 COMMUNITY CARE
 CRITICAL SOCIAL POLICY
 EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL WORK
 FAMILIES IN SOCIETY
 INTERNATIONAL SOCIAL WORK
 INTERNATIONAL SOCIAL SECURITY REVIEW
 JOURNAL OF GERONTOLOGY (PSYCHOLOGICAL SCIENCES)
 JOURNAL OF SOCIAL POLICY
 JOURNAL OF GERONTOLOGICAL SOCIAL WORK
 JOURNAL OF SOCIAL WELFARE AND FAMILY LAW
 JOURNAL OF SOCIAL WORK PRACTICE
 JOURNAL OF VOLUNTEER ADMINISTRATION
 NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR QUATERLY
 RESEARCH ON SOCIAL WORK PRACTICE
 REVIJA ZA SOCIJALNU POLITIKU
 SCHOOL SOCIAL WORK JOURNAL
 SERVICE SOCIAL DANS LE MONDE
 SOCIAL SERVICE REVIEW
 SOCIAL WORK
 SOCIAL WORK ABSTRACTS
 SOCIAL WORK AND SOCIAL SCIENCES REVIEW
 SOCIAL WORK IN EUROPE
 SOCIAL WORK IN HEALTH CARE
 SOCIAL WORK RESEARCH
 TRENDS IN SOCIAL SECURITY
 YOUTH AND SOCIETY
 5.1.2.5 O iskanju diplomskih nalog
 Mnoge študente tudi zanima, ali že obstajajo diplomske naloge na temo, ki jih zanima, in
 kako se je te problematike pred njimi lotil kdo drug. S pregledovanjem diplomskih nalog
 pridejo tudi do idej za svojo nalogo. Starejše diplomske naloge so vnesene v katalog s
 pomojo raunalniškega programa EVA, ki je omogoal iskanje po razlinih poljih. Od leta
 1998 dalje so tudi diplomske naloge vnesene v vzajemni katalog COBISS/OPAC. Da bi si
 nalogo lahko potem neposredno ogledali v knjižnici, si moramo iz raunalniškega kataloga
 prepisati njeno zaporedno številko, po kateri je uvršena na polico.
 25
 Komur se zdi iskanje diplomskih nalog po raunalniku zamudno, lahko prosi knjižniarko za
 raunalniški izpis iz baze diplomskih nalog oz. izpis diplomskih nalog po doloenih temah in
 za pomo pri nadaljnjem iskanju. Diplomske naloge si raje oglejte v italnici in si jih ne
 izposojajte na dom, da bodo lahko ves as dostopne tudi drugim. Arhivski izvod diplomske
 naloge mora biti študentom na voljo ves as, ko je knjižnica odprta. e je želeno diplomsko
 delo izposojeno, si zabeležite njegovo številko, da bi tako lahko naslednji postopek iskanja
 skrajšali.
 5.1.3 Sestavljanje delovne bibliografije
 Naše brskanje po razlinih virih naj bi vodilo do tega, da na koncu sestavimo delovno
 bibliografijo. To je seznam literature, ki jo nameravamo pregledati in upoštevati pri pisanju
 naloge. Zato si vse podatke o literaturi, do katerih pridemo pri iskanju po katalogih, zapisujmo
 sproti. Najbolje je, e si oblikujemo kartoteko (ali bazo podatkov), tako da si podatke za vsako
 enoto literature zapišemo. Te kartice lahko potem poljubno razporejamo. Ta seznam bomo
 med študijem literature in izpisovanjem še dopolnjevali. Delovno bibliografijo pokažimo tudi
 mentorju, ki nam bo svetoval, katera dela so predvsem pomembna in s katerimi deli naj
 delovno bibliografijo še dopolnimo. Kar najdemo na internetu spravljamo v posebno mapo; ne
 pozabimo si zabeležiti vse vire tako, kot je navedeno pri poglavju o uporabljeni literaturi.
 5.2 Branje
 Izbor literature, ki jo nameravamo upoštevati pri pisanju, naj bo dovolj širok, da ne bomo že v
 samem zaetku spregledali kakega pomembnega dela. Seveda pa to ne pomeni, da bomo
 morali prebrati goro knjig. Le pregledali jih bomo. Prebrali in izpisali pa si bomo le tisto, kar
 je pomembno za našo temo. In tu je prvo in najvažnejše pravilo: Ne zapiite se v prvo debelo
 knjigo z namenom, da bi jo preštudirali od prve do zadnje strani! Izberite si ve knjig in jih
 najprej na hitro preglejte! Ravnajte se po tehle pravilih:
 1. Preletite naslovno stran in podatke o piscu. Je pisec znan strokovnjak? Je knjiga nova ali
 niso podatki morda zastareli?
 2. Preletite predgovor ali uvod. Tu pisec navadno sam povzame osnovne misli svojega dela
 in nam tako prihrani branje cele knjige.
 3. Preletite kazalo. Je v knjigi kaj uporabnega za vaš namen?
 4. Prelistajte knjigo in preletite naslove in podnaslove. Oznaite si odstavke, ki pridejo v
 poštev.
 5. Preglejte slike, grafikone, tabele. Morda je v njih kaj zanimivega za vas.
 6. Preletite stvarno kazalo (indeks). Se pojavljajo v knjigi pojmi, ki jih boste omenjali v
 svojem poroilu?
 7. Ko ste tako pregledali ve knjig in oznaili poglavja, odstavke, strani ali pojme, ki so
 pomembni za vas, vzemite prvo knjigo, se vrnite k oznaenim odstavkom in jih
 preštudirajte. Naredite si jasne in natanne izpiske.
 8. Ko ste si izpisali, kar ste nameravali, preverite še enkrat, e ste v resnici izrpali vse, kar
 ste si prej oznaili, in e so zapiski toni.
 26
 5.3 Izpisovanje iz literature
 Izpiskov iz literature ne pišite v zvezke, ampak na kartice oziroma na loene liste, ki jih nato
 lahko poljubno razporejate. Pripravite si sveženj listov ali kartic takega formata, ki vam
 ustreza (primeren format je npr. A 5 ali pa format bibliotene kartice). Ob gornjem robu
 kartice napišite pojem (geslo), na katerega se nanaša izvleek, zaporedno številko dela (na
 seznamu literature, ki jo nameravate upoštevati), in stran. Sledi izvleek ali pa dobeseden
 citat. e pišete na raunalnik, lahko tako kartoteko ustvarite v urejevalniku besedila ali v
 programu za oblikovanje baz podatkov.
 Pri izpisovanju in oblikovanju izvlekov upoštevajte naslednja priporoila:
 1. Beležke naj bodo kratke toda popolne in tone. Ni treba pisati celih stavkov.
 2. Beležke pišite s svojimi besedami, razen e so dobesedni citati ali e iz kakega drugega
 razloga želite imbolj verno ponoviti besede avtorja.
 3. Napišite vse podatke, ki jih boste potrebovali in sicer pri prvem izpisovanju. Ne zanašajte
 se na to, da boste izpisek kdaj kasneje dopolnili.
 4. Pišite itljivo, tako da boste svoje zapiske brez težav brali kdaj kasneje.
 5. Lahko uporabljate okrajšave in kratice, toda le, e je gotovo, da jih boste kasneje brez
 težav razumeli.
 6. Bibliografski in drugi podatki, ki jih nameravate upoštevati, naj bodo popolni, da vam jih
 ne bo treba ponovno iskati in dopolnjevati. (Gl. toko 6.2.4)
 7. Povzemite glavne misli in ne prepisujte podrobnosti.
 8. Od asa do asa preglejte in uredite kartice, da vidite, kaj manjka.
 9. Pri izpisovanju literature in povzemanju misli ne pozabite sproti izpisati vseh podatkov, ki
 so pomembni za citiranje dela.
 e uporabljate raunalniški urejevalnik besedila, lahko izvleke vnašate neposredno pod
 ustrezna poglavja dispozicije naloge, jih kopiite in sproti urejate. Lahko pa vnašate izvleke
 v bazo podatkov, iz nje pa nato prekopirate v besedilo naloge, kar potrebujete.
 5.4 Urejanje svoje dokumentacije
 Kartice, ki ste jih nastavili ob pisanju diplomske naloge (lahko pa s tem sistemom zanete že
 pri pisanju razlinih seminarskih nalog), so zametek vaše lastne dokumentacije. Zato jih
 potem, ko boste uspešno zagovarjali nalogo, ne zavrzite. Pri strokovnem delu boste morali še
 vekrat opraviti kako analizo, pripraviti kako poroilo ali lanek, predavanje in podobno.
 Svojo kartoteko izpiskov boste lahko dopolnjevali in preurejali ter jo prilagajali vsakokrat
 drugemu namenu. Na ta nain si lahko prihranite veliko asa in živcev in izboljšate kvaliteto
 svojih poroil.
 27
 6
 PISANJE DIPLOMSKE
 NALOGE
 6.1 Diplomska naloga kot besedilo: navodila glede sloga
 Dobra diplomska naloga je znamenje piševe strokovnosti in usposobljenosti za znanstveno
 raziskovanje doloenega podroja. Zato jezik v diplomski nalogi ne sme biti esejistien,
 literaren, ampak stvaren, znanstven. To pomeni, da se moramo izražati jasno in razlono
 (clare et distincte) in pravilno ter dosledno uporabljati strokovno terminologijo. To pa ne
 pomeni, da mora biti pisanje suhoparno. Nasprotno: e se izražamo jasno, ter zavzeto sledimo
 osrednji misli ali dokazovanju, bo naše pisanje za bralca zanimivo. Lahko pa ga popestrimo
 tudi z bolj poetinimi oziroma literarnimi dodatki.
 Slog je najbolj oseben izraz pisca in je nanj najtežje vplivati ter ga izboljšati. Nekateri ljudje
 se pa lažje in lepše izražajo, drugi pa težje in bolj okorno. Vendar se da s tem, da opozorimo
 na napake ter z vajo tudi pri tem marsikaj izboljšati. Opazili smo, da so najpogostejši trije
 pojavi, ki kazijo slogovno podobo nalog: (1) izrazna zavrtost, (2) leporeje, (3) okolišenje.
 (1) Prva napaka je izrazna zavrtost. Zelo pogosto se zgodi, da študent pri ustnem zagovoru
 pove o svojem delu veliko ve, bolj zanimivega in lepše, kot je zapisano v njegovi nalogi. Kot
 bi se ljudje, kadar pišejo, bali naravnost povedati, kar mislijo. Kot bi se jim zdelo, da njihova
 premišljevanja niso dovolj vzvišena, da bi jih smeli zapisati. Sprostite se, pustite mislim
 prosto pot, zapisujte, kar vam pade na pamet; kasneje boste izloili tisto, kar ne sodi v tako
 besedilo! Opisujte zanimive podrobnosti, drobna opažanja, doživetja in misli, ki so povezani s
 predmetom raziskave. Izredno koristno je, e ves as, ko izvajate raziskavo, pišete
 raziskovalni dnevnik. Tako ohranite v spominu zanimiva doživetja in razmišljanja in jih lahko
 vkljuite v diplomsko nalogo.
 (2) Druga napaka je prikrivanje miselne praznine z leporejem in frazarjenjem, ki ni ne pove.
 Kadar so te sestavine v nalogi po nemarnem, se jih da nadomestiti s pomensko bogatejšimi
 stavki; v nasprotnem primeru jih je pa treba rtati, pa naj odkrijejo šibko miselnost.
 (3) Tretja napaka je okolišenje in nepotrebno zapletanje misli. Beremo na primer: "e svoje
 razmišljanje omejim na okvir našega zavoda, ugotavljam, da v zavodu še nismo uspeli
 organizirati nainov razvijanja strokovnega dela. Bolje bi bilo: "V našem zavodu se strokovno
 delo ne razvija tako, kot bi želeli. Ne vem pa, e to velja tudi za druge ustanove te vrste pri
 nas." Povej naravnost, kar misliš! Tudi uradniški in aktivistini jezik kazi podobo naših nalog.
 V nadaljevanju bomo natanneje pojasnili, kako pišemo posamezna poglavja naloge. Tu naj
 navedemo le nekaj navodil za lažji zaetek. Navadno ni najbolje, e se lotimo pisanja naloge
 28
 pri predgovoru. Tega bomo napisali prav nazadnje, ko bo pred nami celotno delo. Najbolje je,
 da zanemo pisati tisti del naloge, pri katerem nam bo šlo pisanje najlažje od rok.V zaetku se
 ne ubadajmo preve z vprašanji razporejanja snovi, ampak pustimo mislim prosto pot. Urejali
 bomo kasneje.
 Vedeti moramo tudi, da pišemo poroilo za druge ljudi, za bralce, da bi jih obvestili o svojem
 raziskovalnem delu. Bralci ne poznajo naših motivov in razlogov, zaradi katerih smo izbrali
 doloeno temo; ne vedo, kaj smo premišljevali in doživljali med izvajanjem raziskave; ne
 poznajo razlogov za posamezne raziskovalne odloitve; tudi niso podrobneje seznanjeni s
 posebnim podrojem problematike, ki smo ga raziskovali. Vse to jim je treba pojasniti.
 Pišimo tako, da bo drugim jasno, kaj smo delali in zakaj, kaj smo ugotovili in kaj to pomeni.
 6.2 Poglavja diplomske naloge
 6.2.1 Pregled poglavij (dispozicija)
 Poglavja diplomske naloge razdelimo lahko na tri širše enote: zaetni del naloge, osrednji del
 in zakljuni del naloge. (Teh treh delov ne naslavljamo posebej.) Poglavja v osrednjem in
 zakljunem delu so oštevilena, tako kot je razvidno spodaj.
 ZAETNI DEL:
 Podatki o nalogi
 Naslovna stan
 Predgovor
 Kazalo
 OSREDNJI DEL:
 1 Teoretini uvod
 2 Problem
 3 Metodologija
 4 Rezultati
 5 Razprava
 6 Sklepi
 7 Predlogi
 SKLEPNI DEL:
 8 Opombe
 9 Uporabljena literatura
 10 Povzetek
 Dodatek (po potrebi)
 29
 To so poglavja, ki jih mora imeti sleherna diplomska naloga, ki ima znaaj raziskovalnega
 poroila. Ta poglavja lahko lenimo na podpoglavja. Razen pri opisu metodologije, kjer
 moramo slediti predpisani shemi (ki jo navajamo spodaj), lahko podpoglavja oblikujemo po
 svoje. Spodaj bomo podrobneje pojasnili vsakega od teh delov.
 6.2.2 Zaetni del diplomske naloge
 6.2.2.1 Povzetek za dokumentacijo (Podatki o diplomski nalogi)
 Pred naslovno stranjo je obrazec Podatki o diplomski nalogi. Ta obrazec vsebuje osnovne
 bibliografske podatke o nalogi in kratek izvleek v slovenšini in anglešini, kot kaže primer
 6.1. Dokumentacijski list naj ne obsega ve kot ene strani.
 Med drugimi podatki je treba navesti tudi deskriptorje. To so gesla, ki najbolj ustrezno
 opisujejo vsebino naloge in njeno tematiko. Taka gesla so npr. dobrodelnost, evalvacija,
 feministino socialno delo, javna dela, nasilje v družini, odvzem roditeljske pravice,
 organizacija Karitas, organizacijski stres, pomo na domu, posvojitev, psihosocialne
 obremenitve, samopomo, sistemska teorija, skupine za samopomo ipd.
 6.2.2.2 Naslovna stran
 Diplomska naloga je dokument, ki pria o strokovni usposobljenosti njenega avtorja in o
 vzgojnoizobraževalnem delu in razvoju šole. Naslovna stran je tisti del tega dokumenta, po
 katerem ga lahko prepoznamo in razlikujemo od drugih. Naslovna stran vsebuje osnovne
 podatke o delu in mora biti urejena strogo po teh navodilih in v skladu z navedenim
 primerom. Vsebuje: naziv šole, naslov, podnaslov (po potrebi), ime in priimek avtorja, ime in
 primek mentorja, kraj (Ljubljana) in leto, ko je bila naloga oddana.
 30
 Primer 6.1
 PRIMER DOKUMENTACIJSKEGA LISTA
 PODATKI O DIPLOMSKI NALOGI
 PODATKI O DIPLOMSKI NALOGI
 Ime in priimek: Mateja Mlinar
 Naslov naloge: Organizacija in izvajanje pomoi na domu v obini P.
 Kraj: Ljubljana
 Leto: 1996
 Št. strani: 125 Št.slik: 0 Število tabel: 13
 Št. bibl. opomb: 0 Št. prilog: 2
 Mentor: izr. prof. dr. Blaž Mesec
 Deskriptorji: socialno delo s starejšimi, javna dela, organizacija, pomo na domu,
 skupnostno delo, evalvacija
 Povzetek:
 Naloga prikazuje organizacijo in izvajanje pomoi na domu s strani Centra za socialno delo P.
 v okviru javnih del od pobude za akcijo do danes. Temeljni cilj akcije je zagotovitev
 neposredne pomoi starejšim, invalidnim ljudem pri zadovoljevanju njihovih vsakdanjih
 potreb in jim omogoiti bivanje v domaem okolju. V nalogi je izvedena evalvacija pomoi
 na domu na organizacijski, skupnostni, skupinski in individualni ravni. Celotna akcija je na
 vseh teh ravneh uspešna. S tem ko je Center za socialno delo prevzel organizacijo in izvajanje
 pomoi na domu, se je poveala tudi njegova siceršnja uinkovitost. Dejstvo, da lahko pomoi
 potrebnim starejšim ljudem, za katere doslej nismo mogli storiti kaj ve, kot jim omogoiti
 oskrbo v domu, sedaj uinkovito pomagamo doma, pomeni delavcem Centra pomembno
 potrditev.
 Title: Organization and Management of the Program for Home Help for the
 Elderly in Municipality of P.
 Descriptors: social work with elderly, public works, organization, home-help, community
 organization, evaluation
 Abstract:
 The thesis is a description of the organization and management of a home-help program for
 the elderly carried out by the Center for Social Work in municipality of K. from it’s
 beginnings until present. The basic aim of the program is to ensure direct help to the elderly,
 handicapped persons in satisfying their basic everyday needs, and to enable them to live in
 their home environment.The evaluation of the program on the organizational, community,
 group and individual levels shows, that the program is successfull, and that at the same time
 the overall effectivity of the Center in it’s basic functions improved. For the workers of the
 Center the fact, that they are able to effectively help the needy elderly people for whom until
 now they couldn’t do much more as offer them institutional care, is an important
 aknowledgment.
 31
 Primer 6.2.
 GESLA (DESKRIPTORJI) ZA OSNOVNA PODROJA SOCIALNEGA
 DELA, KOT JIH NAVAJAJO
 ABSTRACTS OF SOCIAL WORK
 Socialno delo kot stroka
 splošno
 akreditacija, licence, koncesija
 izobraževanje in usposabljanje
 etika in vrednote
 zgodovina
 odnosi med SD in drugimi strokami
 strokovne organizacije/društva
 kadrovske zadeve
 odnosi SD z javnostjo/družbo
 zagotavljanje kvalitete/normativi in
 standardi
 financiranje
 Teorija in praksa
 splošno
 uprava/menedžment v SD
 upravljanje primera
 delo s posameznikom/svetovanje*
 skupnostno delo/razvoj skupnosti
 SD z družino in zakonci/družinska terapija
 konzultacija/supervizija
 skupinsko delo/skupinska terapija
 metodologija raziskovanja
 teorija/pojmovni okviri
 Podroja SD
 splošno
 starost in staranje
 varstvo otrok in družine
 prestopništvo/pravosodje
 duševna in telesna prizadetost
 vzgoja in izobraževanje
 duševno zdravje
 SD v podjetjih/industriji
 SD in odvisnosti
 Socialni problemi
 splošno
 loveške in državljanske pravice
 gospodarstvo/revšina
 zaposlovanje/afirmativne akcije
 zakonodaja/lobiranje
 mirovna gibanja
 problemi mesta in podeželja
 socialna politika/družbena akcija
 posebne populacije
 29
 Primer 6.3.
 NEKAJ GESEL (DESKRIPTORJEV) ZNOTRAJ OSNOVNIH PODROIJ
 SOCIALNEGA DELA, KOT JIH NAVAJAJO ABSTRACTS OF SOCIAL
 WORK
 aids
 akceptiranje
 alkoholizem
 Alzheimerjeva bolez.
 begunci
 bolnice
 brezdomci
 bulimija
 deinstitucionalizacija
 delavci
 dementnost
 demografija
 depresija
 dobrodelnost
 droge
 družbena gibanja
 družbene organizacije
 družine
 ekosistem
 evalvacija
 homoseksualni
 identiteta
 integracija
 intervencija
 intervju
 javni zavodi
 klienti
 komuniciranje
 konflikti
 kriza
 krizni telefon
 kultura
 kvaliteta življenja
 lezbijke
 loitev
 manjšine
 mladostnice-matere
 mreže
 nasilje
 navezanost
 neformalna pomo
 negovalni domovi
 neprofitne organiz.
 nosenost
 obremenitve stres
 oetje
 odloanje
 odrasli otroci
 odvisnost
 oporne mreže
 organizacije
 posvojitve
 preventiva
 prostitucija
 prostovoljci
 rak
 razveze
 razvoj
 rejništvo
 samohranilke
 samomor
 skrbništvo
 skupnosti
 skupnostni programi
 smrt
 socialna opora
 socialne službe
 sorodstvo
 sosedje
 splav
 spol
 spolni prestopki
 spoprijemanje
 starejši ljudje
 strožji nadzor
 svetovanje
 študenti
 študija primera
 terapija
 transfer
 trpinene ženske
 uinkovitost
 uni uspeh
 uveljavljanje
 veljavnost
 zanemarjanje otrok
 zapori
 zavarovanje
 zavetiša
 zdravstvo
 zloraba
 žalovanje
 ženske
 31
 Primer 6.4. Naslovna stran diplomske naloge
 UNIVERZA V LJUBLJANI
 VISOKA ŠOLA ZA SOCIALNO DELO V LJUBLJANI
 D I P L O M S K A N A L O G A
 ORGANIZACIJA IN IZVAJANJE POMOI NA DOMU
 V OBINI POLJANE
 Mentor: izr. prof. dr. Blaž Mesec Mateja Mlinar
 Ljubljana 2001
 32
 6.2.2.3 Posvetilo
 Posvetila pri diplomskih nalogah niso v navadi. e se mu ne morete odrei, naj bo kratko;
 pomislite, da boste zaradi ene same besede morali dodati cel list papirja, kajti navada je, da se
 posvetilo napiše na posebno stran, takoj za naslovno stranjo, desno zgoraj.
 Primer 6.5:
 Prvi primer:
 Janezu
 Drugi primer:
 Vsem, ki posveajo svoje proste ure
 otrokom, ki ne bodo nikoli odrasli
 6.2.2.4 Moto (po želji)
 Tudi moto ni nujna sestavina diplomske naloge, a se ne pojavlja tako redko in je lahko prav
 primerno dopolnilo naloge, kadar jedrnato ali metaforino izraža osnovno misel ali osnovni
 problem naloge. Za moto obiajno izberemo misel ali verz kake znane osebnosti ali kak
 pregovor ali rek. Moto naj bo v vsebinski zvezi s temo naloge. Ne pišemo ga v narekovajih;
 ne pozabimo navesti imena avtorja. Tudi moto pišemo na posebno stran in pomaknjeno k
 desnemu robu. Ne pišemo naslova "Moto".
 Primer 6.6:
 Kako je vendar mogoe, da bi del razumel celoto.
 Blaise Pascal
 6.2.2.5. Predgovor
 Predgovor naj bralca poui o naravi našega dela in ga usmeri, da ne bo v delu iskal tistega,
 esar v njem ni, in esar tudi nismo nameravali obravnavati. V predgovoru, ki naj bo kratek
 (do ene strani), opišemo okolišine ali razloge, v katerih smo se odloili za obravnavanje
 doloene teme ali za izbiro doloenega zornega kota ali ravni obdelave; na kratko napovemo
 vsebino poroila; pojasnimo namen raziskave; omenimo pomembne omejitve pri
 posploševanju ugotovitev ali njihovi uporabi. Navada je, da na koncu predgovora omenimo
 osebe, ki so nam omogoile izvajanje dela in pri njem pomagale, in se jim zahvalimo.
 33
 6.2.2.6 Kazalo
 Predgovoru sledi kazalo poglavij in podpoglavij. Kazalo sestavimo isto na koncu pisanja
 poroila, ko je že natipkan istopis. Šele tedaj namre lahko ob naslovih poglavij in
 podpoglavij navedemo tudi strani. Dokler pa delamo na konceptu, imamo na mestu kazala
 napisano dispozicijo, ki nas usmerja pri pisanju in razporejanju gradiva. Zaradi enotnega
 videza diplomskih nalog naj bodo posamezna poglavja in podpoglavja oštevilena po istem
 sistemu, po katerem so oštevilena poglavja tega navodila.
 Primer 6.7.
 KAZALO DIPLOMSKE NALOGE
 ORGANIZACIJA IN IZVAJANJE POMOI NA DOMU V OBINI P.
 PREDGOVOR
 KAZALO
 1 Teoretini uvod ............................................................................................................ 9
 1.1 Staranje in starost .................................................................................................. 9
 1.2 Težave in stiske starih ........................................................................................... 15
 1.3 Skrb za stare ljudi ................................................................................................. 23
 1.3.1 Stari ljudje v domaem okolju .............................................
 |  |   
		| Nazaj na vrh |  |   
		|  |   
		|  |  
   
	| 
 
 | Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
 Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
 Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
 
 |  |